گردشگری فضایی

ویرجین گلکتیک زودتر از بلو اوریجین رویای گردشگری فضایی را محقق می‌کند

رقابت بر سر گردشگری فضایی به اوج خود رسیده و اکنون طبق اخبار، شرکت ویرجین گلکتیک تا ماه آینده زودتر از بلو اوریجین این رویا را محقق خواهد کرد.

شرکت فضایی بلو اوریجین (Blue Origin) که به جف بزوس و شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که به سر ریچارد برانسون تعلق دارد در حال تحقق رویای گردشگری فضایی هستند و رقابت شدیدی بین آنها شکل گرفته است. در همین راستا جف بزوس به همراه نخستین کپسول سرنشین‌دار بلو اوریجین قصد دارد در تاریخ 20 جولای به فضا سفر کند و لقب نخستین گردشگر فضایی را به خود اختصاص دهد، اما اکنون خبرها حاکی از آن است که سر ریچارد برانسون می‌خواهد پیش از آنکه جف بزوس به این عنوان برسد در تاریخ 2 جولای در اولین سفر فضایی ویرجین گلکتیک حضور پیدا کند.

تحقق رویای گردشگری فضایی تا ما آینده

گردشگری فضایی

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که بنیانگذار شرکت ویرجین گلکتیک در تاریخ 2 جولای طی پرواز آزمایشی و همراه با موشک اسپیس شیپ 2 (SpaceShipTwo) به فضا سفر خواهد کرد؛ سفری که اگر به انجام برسد، سر ریچارد برانسون را به اولین بنیانگذار شرکت خصوصی فضایی تبدیل خواهد کرد که با استفاده از فناوری شرکت خود تحت عنوان یک گردشگر فضایی به فضا سفر کرده است. همچنین طبق خبرهای منتشر شده شرکت ویرجین گلکتیک پیش از آن که جف بزوس تاریخ اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین را اعلام کند، برای این ماموریت برنامه‌ریزی کرده بود.

گفتنی است بنیانگذار شرکت خصوصی فضایی ویرجین گلکتیک در گذشته نیز ماموریت‌های فضایی خطرناکی مانند عبور از اقیانوس اطلس با بالن هوای گرم، انجام پرواز آموزشی در سال 2014 و تجربه جاذبه صفر را در کارنامه خود دارد و به همین دلیل سفر به فضا با موشک اسپیس شیپ۲ برای وی فعالیت عجیبی محسوب نمی‌شود. علاوه بر جف بزوس و سر ریچارد برانسون، ایلان ماسک که به عنوان مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس شناخته می‌شود نیز به دنبال اجرای طرح گردشگری فضایی است، اما در این حوزه عجله‌ای ندارد و تمام تمرکز خود را روی سفر به ماه و مریخ معطوف کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*