پایان پشتیبانی از ویندوز 10

پشتیبانی از ویندوز 10 در سال 2025 به پایان می‌رسد

حدود ۶ سال از زمان معرفی Windows 10 می‌گذرد و حالا سند جدیدی منتشر شده که از سال ۲۰۲۵ به عنوان زمان پایان پشتیبانی از ویندوز 10 نام برده است.

تمام کاربران ویندوز 10 می‌دانند که بالاخره روزی پشتیبانی از ویندوز 10 به پایان می‌رسد و با پایان زمان پشتیبانی از ویندوز 10، مایکروسافت کاربران را به مهاجرت به نسخه جدید ویندوز ترغیب خواهد کرد.

حالا سند جدیدی در رابطه با پشتیبانی مایکروسافت منتشر شده است که تاریخ دقیق پایان پشتیبانی از نسخه‌های هوم و پرو ویندوز 10 را اعلام می‌کند. بر اساس سد منتشر شده، مایکروسافت از تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۴ دیگر از Windows 10 پشتیبانی نخواهد کرد. این اولین بار است که مایکروسافت زمان دقیقی را برای پایان پشتیبانی از نسخه کنونی ویندوز اعلام می‌کند.

کمی بیش از ۴ سال تا تاریخ اعلام شده باقی مانده است و گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که کنفرانس تیر ماه مایکروسافت به ویندوز 10 اختصاص نخواهد داشت و شاهد رونمایی از نسل جدید سیستم عامل ویندوز خواهیم بود.

پایان پشتیبانی از ویندوز 10

مایکروسافت ممکن است در این مراسم از نسخه جدید ویندوز با نام ویندوز 11، ویندوز سان ولی (Sun Valley) و یا هر عنوان دیگری رونمایی کند، اما قطعاً دیگر خبری از ویندوز 10 نخواهد بود. همچنین، در سند جدید منتشر شده از ۷ مرداد ۱۳۹۴ به عنوان تاریخ آغاز پشتیبانی از ویندوز 10 نام برده است و با توجه به اعلام تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به عنوان زمان پایان پشتیبانی می‌توان گفت که مایکروسافت همانند نسل‌های قبلی ویندوز، به وعده پشتیبانی ۱۰ ساله از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود عمل خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که در تاریخ ۳ تیر ماه سال جاری رویدادی مجازی را برگزار خواهد کرد و در آن از مهم‌ترین به‌روزرسانی ویندوز در چند سال اخیر رونمایی خواهد کرد. هرچند؛ نشانه‌هایی وجود دارد که اگر شرایط همه‌گیری کرونا بهتر شده بود، مایکروسافت تمایل داشت که کنفرانس خود را به جای آنلاین به صورت حضوری برگزار کند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت در رویداد مورد نظر نسخه جدیدی از ویندوز را معرفی خواهد کرد، یا اینکه فقط به تغییراتی در نسخه فعلی اکتفا می‌کند. شرکت ردموندی ۶ سال است که تغییری در نام ویندوز 10 ایجاد نکرده است و در صورت معرفی نسخه جدیدی از ویندوز با نام جدید، بدون شک شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا کنه ویندوز 11 معرفی بشه
    هر چند که من تا امروز تمام نسخه های ویندوز رو داشتم،تمامیه نسخه ها بدون حتی یکی از قلم افتادن ولی هیچ کدوم ویندوز 10 نمیشه تا الان…با وجود همه ی باگ ها بعد از آپدیت،کلا کلاس کاری و راحتی این ویندوز معرکه س…خدا کنه ویندوز 11 معرفی بشه و مطمعن هستم بهترین ویندوز تا به امروز میشه