شارژ کردن گجت های پوشیدنی

شارژ کردن گجت های پوشیدنی از طریق بدن انسان ممکن خواهد شد

پژوهشگران دانشگاه ملی مالزی توانسته‌اند به دستاورد مهمی دست پیدا کنند که از بدن انسان به عنوان رابطی برای شارژ کردن گجت های پوشیدنی استفاده می‌کند.

امروزه گجت های پوشیدنی و مخصوصاً ساعت‌های هوشمند بسیار محبوب هستند. اما؛ یکی از مشکلات ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت های پوشیدنی این است که باید آن‌ها را مکرر شارژ کرد. اندازه کوچک و حجم کم باتری به این معنی است که شما باید معمولاً این دستگاه‌ها را هر روز شارژ کنید و شارژ کردن چندین دستگاه در روز کار جالبی نیست.

یک گروه از پژوهشگران در دانشگاه ملی سنگاپور توانسته‌اند به دستاورد مهمی دست پیدا کنند که شارژ کردن گجت های پوشیدنی از جمله نمونه‌های مورد استفاده در پزشکی را متحول خواهد کرد. در این فناوری از بدن انسان به عنوان رابطی برای انتقال انرژی استفاده خواهد شد. با استفاده از فناوری توسعه داده شده توسط این تیم شما قادر خواهید بود از یک دستگاه، مثلاً گوشی موبایل برای شارژ کردن سایر گجت های پوشیدنی خود استفاده کنید. در واقع گوشی موبایل به صورت بی سیم و از طریق بدن انسان انرژی را به دستگاه پوشیدنی مورد نظر انتقال می‌دهد.

شارژ کردن گجت های پوشیدنی

پژوهشگران این تیم ادعا می‌کنند که با استفاده از این دستاورد می‌توان چندین دستگاه پوشیدنی را به صورت همزمان شارژ کرد. این فناوری همچنین مزیت خاص دیگری نیز دارد و می‌تواند از انرژی استفاده نشده در سایر دستگاه‌های الکترونیکی خانه یا اداره شما برای تأمین انرژی دستگاه‌های پوشیدنی استفاده کند.

به منظور گسترش استفاده‌های این فناوری، پژوهشگران یک سیستم دریافت و ارسال طراحی کرده‌اند که از بدن انسان به عنوان رابطی برای انتقال و جمع‌آوری انرژی استفاده می‌کند. در هر دریافت کننده یا فرستنده یک  تراشه قرار گرفته است که به عنوان سکوی پرشی برای افزایش پوشش به کل بدن فرد عمل می‌کند. کاربر فرستنده را در یک دستگاه اصلی (مثلاً ساعت هوشمند) قرار می‌دهد و دریافت‌کننده‌های متعددی را در نقاط مختلف بدن می‌گذارد. این سیستم می‌تواند انرژی مورد نیاز را از منبع اصلی جمع‌آوری کند و از آن برای شارژ کردن گجت های پوشیدنی مختلف بهره گیرد. این فناوری انتقال انرژی از طریق بدن نامیده می‌شود.

شارژ کردن گجت های پوشیدنی

با استفاده از این روش، کاربران فقط یک دستگاه را شارژ خواهند کرد و سایر دستگاه‌ها صرفاً از دستگاه اصلی تغذیه می‌شوند. آزمایشات نشان داد که اگر باتری دستگاه اصلی (منبع) کاملاً پر باشد، می‌تواند انرژی مورد نیاز ۱۰ گجت پوشیدنی را برای مدت ۱۰ ساعت تأمین کند. پژوهشگران این تیم همچنین به بررسی امکان جمع‌آوری انرژی از امواج الکترومغناطیسی که هر فرد در خانه یا اداره با آنها مواجه است نیز پرداخته‌اند و دریافت‌کننده‌های مذکور را طوری طراحی کرده‌اند که می‌توانند از امواج الکترومغناطیس هم برای شارژ کردن گجت های پوشیدنی استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*