تاریخ انتشار بازی Starfield

E3 2021: تاریخ انتشار بازی Starfield مشخص شد

در جریان کنفرانس آنلاین مایکروسافت در E3 2021، تاریخ انتشار بازی Starfield – استارفیلد مشخص شد که در ادامه می‌توانید از آن مطلع شوید.

کمتر کسی انتظار داشت که تاریخ انتشار بازی Starfield در رویداد E3 2021 مشخص شود اما این اتفاق رخ داد؛ ضمن اینکه برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی، با یک اثر انحصاری رو به رو هستیم.

بازی استارفیلد، پروژه‌ی جدید شرکت بتسدا (Bethesda) است که هنوز جزئیات گیم پلی آن منتشر نشده اما می‌دانیم که در ژانر نقش آفرینی قرار دارد و داستان آن در فضا جریان خواهد داشت. آخرین بار، در جریان نمایشگاه E3 2018 بود که تیزری از بازی منتشر شد اما آن هم نکته قابل توجهی از بازی را نشان نمی‌داد. با این حال می‌دانیم که تمرکز اصلی بتسدا در چند سال اخیر بر روی این بازی بوده و قرار است یکی از بزرگ‌ترین عناوین نسل نهم کنسول‌ها باشد. سازندگان حتی به شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) رفته‌اند تا بتواند جزئیات فضایی بازی را درست طراحی کنند و براساس تیزر جدید، می‌توان با قاطعیت گفت که آن‌ها به عنصر «واقع‌گرایی» اهمیت ویژه‌ای داده‌اند. به نظر می‌رسید که انتشار بازی مذکور حتی به سال‌های 2023 یا 2024 موکول شود اما خوشبختانه زودتر از آن، می‌توانید این عنوان را تجربه کنید.

تاریخ انتشار بازی Starfield

تاریخ انتشار بازی Starfield

این بازی در تاریخ 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) به صورت انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. حتی پس از اینکه شرکت بتسدا توسط مایکروسافت خریداری شد، بسیاری از بازی‌دوستان عقیده‌ داشتند که ساخته‌های بعدی آن‌ها برای کنسول‌های سونی نیز عرضه می‌شود اما در حال حاضر تمامی اطلاعات منتشر شده، حاکی از یک عنوان انحصاری است و نشانه‌ای از انتشار استارفیلد برای پلی استیشن 5 دیده نمی‌شود. سازندگان همچنین وعده داده‌اند که بازی با تاخیر رو به رو نخواهد شد و اگر چنین بود، یک تاریخ مشخص برای آن اعلام نمی‌کردند.

در کنفرانس آنلاین مایکروسافت، به انحصاری بودن بازی نیز اشاره شد اما مشخص نیست که آیا منظور مجری، «انحصار زمانی» بوده یا خیر. همچنین ویدیویی از بازی نمایش داده شد که از نسخه‌ی آلفای آن است و البته موتور گرافیکی جدید بتسدا یعنی کریئیشن انجین 2 (Creation Engine 2) را نشان می‌دهد. این ویدیو را در زیر مشاهده کنید.

از نکات جالب دیگر این است که بازی Starfield از همان روز اول، در سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) قرار می‌گیرد، بنابراین کسانی که اشتراک این سرویس را تهیه کرده‌اند، می‌توانند آن را به صورت رایگان تجربه کنند.

تاد هاوارد (Todd Howard) از بتسدا، در توصیف بازی گفته که «یک بازی نقش آفرینی نسل جدید است که در آن می‌توانید هر کسی که دوست دارید باشید، به هر کجا که می‌خواهید بروید، داستان‌های مختلفی را تجربه کنید و حتی داستان‌های خودتان را بسازید. استارفیلد در رابطه با امید، انسانیت و جستجویی برای پاسخگویی به مرموزترین سوالات زندگی است».

بازی Starfield در تاریخ 11 نوامبر 2022 در دسترس طرفداران قرار می‌گیرد و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد بود. همان طور که بالاتر ذکر شد، این عنوان را تنها بر روی ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی می‌توانید تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*