نسخه خنک کننده مایع کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT

نسخه خنک کننده مایع کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT در راه است

نسخه خنک کننده مایع کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT به زودی معرفی می‌شود. نسخه LC سرعت کلاک بالاتری از مدل استاندارد خواهد داشت.

با توجه به مشکل کمبود قطعاتی که در جهان وجود دارد، کارت‌های گرافیک در حالی که با تقاضای زیادی مواجه هستند ولی به سختی وارد بازار می‌شوند. اما حتی این مشکلات هم نتوانسته AMD را از معرفی نسخه جدید کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT منصرف کند. این نسخه جدید Radeon RX 6900 XT LC نام دارد و مهم‌ترین ویژگی آن در نامش نهفته است. این کارت گرافیک به یک خنک کننده مایع مجهز شده که کمک می‌کند عملکرد آن نسبت به مدلی که از خنک کننده بادی استفاده می‌کند، بهتر باشد.

هنوز جزئیات کامل فنی، قیمت و تاریخ عرضه این کارت گرافیک جدید تأیید نشده است. آنطور که Videocardz گزارش می‌دهد، فقط به خاطر اینکه تولیدکنندگان کمی حاضر شد‌ه‌اند این کارت گرافیک را در سیستم‌های خود نصب کنند، AMD هنوز تصمیم به رونمایی رسمی از این محصول نگرفته است.

اما خبر خوب اینکه برخی از فروشندگان مثل Maingear که در ایالات متحده فعالیت می‌کند، در مطالب تبلیغاتی به برخی از مشخصات فنی نسخه جدید کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT اشاره کرده است. قیمت نسخه اصلی این کارت گرافیک 999 دلار بود، اما شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان به علت کمبود قطعات، قیمت این محصول را به مراتب بالاتر از قیمت پیشنهادی خرده فروشی از سوی سازنده اعلام کرده‌اند. به همین خاطر نسخه LC این کارت گرافیک با قیمتی بالاتر از آنچه در آینده توسط شرکت اعلام می‌شود، وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی AMD Radeon RX 6900 XT LC

از مشخصات فنی منتشر شده از این پردازشگر گرافیکی می‌توان به 80 واحد گرافیکی و 16 گیگابایت ظرفیت حافظه ویدیویی، مثل مدل استاندارد اشاره کرد. با این حال سرعت کلاک گیمینگ و کلاک بوست آن از 2015/ 2250 مگاهرتز در نسخه اصلی، در این نسخه به ترتیب به 2250/ 2435 مگاهرتز افزایش پیدا خواهند کرد. نسخه مجهز به خنک کننده مایع همچنین توان برد 330 وات را ارائه می‌کند که 30 وات بیشتر از نسخه استاندارد است. و در پایان باید به سریع‌تر شدن حافظه در مدل جدید با رسیدن به سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

تمام این نشانه‌ها حاکی از افزایش عملکرد قابل توجه در نسخه LC کارت گرافیک RX 6900 XT است؛ هرچند باید منتظر عرضه آن در بازار و بررسی عملکرد آن در دنیای واقعی باشیم تا با اطمینان بیشتری در موردش حرف بزنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*