اینترنت استارلینک به زودی به مسافران هواپیماها سرویس می‌دهد

اینترنت استارلینک به زودی به مسافران هواپیماها سرویس می‌دهد

به تازگی خبر رسیده که اینترنت استارلینک شرکت هوافضای اسپیس ایکس، به زودی به سرنشینان هواپیماهای مسافربری خدمات اینترنتی ویژه‌ای ارائه خواهد داد.

اینترنت استارلینک (Starlink) ایده‌ای شگفت‌انگیز بوده که تا به امروز، برای راه‌اندازی آن چند صد ماهواره اینترنتی به مدار زمین ارسال شده‌اند. این سرویس متعلق به شرکت هوافضای خصوصی و فوق‌العاده موفق اسپیس ایکس (SpaceX) بوده که به تازگی، خبرهای جالبی از ارائه آن به سرنشینان هواپیماها منتشر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک، برخی پروازها به مسافران خود خدمات اینترنتی را ارائه کنند که توسط ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس فراهم شده‌اند. بر اساس صحبت‌های جدید یکی از مدیران برجسته این شرکت، جاناتان هافلر (Jonathan Hofeller)، تا به حال برخی از قابلیت‌های استارلینک برای سرویس‌دهی به وسایل پرنده ساخت دست بشر به نمایش گذاشته شده و اسپیس ایکس هم قصد دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، چنین سرویسی را برای مصرف هواپیماها آماده‌سازی کند.

به گزارش خبرگزاری CNBC، کمپانی هوافضای مورد نظر در حال حاضر مشغول مذاکره با خطوط هوایی بسیاری بوده تا به شکلی اینترنت استارلینک را به عنوان وای فای داخل کابین هواپیماها به این شرکت‌ها ارائه کند. در «اجلاس هوش هوایی متصل» (CAIS)، هافلر جزئیات جالب‌توجهی در مورد این اقدامات مطرح کرد و اعلام شد که در آینده‌ای بسیار نزدیک، این محصول در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار خواهد گرفت.

اینترنت استارلینک در هواپیماها

جالب است بدانید که هم‌اکنون برخی شرکت‌های هواپیمایی از اینترنت‌های ماهواره‌ای برای خدمت‌رسانی به مسافران خود استفاده می‌کنند، اما به کار گیری سرویس‌های استارلینک یک مزیت ویژه را برای این شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت؛ برخلاف ماهواره‌های دیگر عرضه کننده خدمات اینترنتی، ماهواره‌های اسپیس ایکس در مدار پایینی زمین گردش می‌کنند و به همین دلیل، اینترنتی که توسط این شرکت ارائه می‌شود، سرعت بالاتری نسبت به رقبا خواهد داشت و کارایی آن هم بیشتر خواهد بود.

اینترنت استارلینک به زودی به مسافران هواپیماها سرویس می‌دهد

هافلر در میان صحبت‌های خود اظهار کرد که به دلیل وجود تعداد زیادی از ماهواره‌های اینترنت استارلینک در مدار سیاره، شبکه‌ای گسترده‌ از این تجهیزات پیشرفته در سراسر جهان وجود دارد که در هر نقطه‌ای از زمین، اینترنت پرسرعت را به مشتریان ارائه می‌کند. این مدیر برجسته با اطمینان کامل می‌گوید که چنین قابلیت دسترسی توسط هیچ یک از رقبا ارائه نمی‌شود و استارلینک تنها سرویسی بوده که پوششی به این گستردگی دارد.

همان‌طور که می‌دانیم، اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس هم‌اکنون در وضعیت ابتدایی خود قرار دارد و به حالت بازدهی کامل نرسیده است؛ با این وجود در حال حاضر عده‌ای از مخاطبان به نسخه‌های اولیه این سرویس دسترسی پیدا کرده‌اند و برای آزمایش توانایی‌های استارلینک، تجهیزات ویژه دریافت سرویس مورد نظر به این افراد داده شده است. به این ترتیب، اسپیس ایکس می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای گسترش سرویس خود از طریق آزمایش کنندگان اولیه، در آینده نزدیک سرویس نهایی را با کارایی قابل توجهی به تمامی خریداران ارائه کند.

با این تفاصیل، به غیر از جزئیاتی که ذکر کردیم، هافلر اطلاعات دیگری در مورد زمان ارائه اینترنت استارلینک به مسافران هواپیماها و یا شرکت‌های هواپیمایی که اسپیس ایکس با آن‌ها مذاکره کرده، در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*