بدافزارهای اندروید

تیم کوک: تعداد بدافزارهای اندروید ۴۷ برابر آی او اس است

تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای بر اهمیت حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران تأکید داشته و تعداد بدافزارهای اندروید را ۴۷ برابر iOS اعلام کرده است.

مدیر عامل اپل، تیم کوک در خلال کنفرانس ویوا تک در اروپا در یک مصاحبه مجازی شرکت کرد. کوک در این مصاحبه تقریبا نیم ساعته اعلام کرد که تعداد بدافزارهای اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS است.

وی در رابطه با دلیل این تفاوت فاحش توضیح داد: «چون ما آی او اس را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کاربران تنها می‌توانند برنامه‌های مورد نظرشان را از یک اپ استور دریافت کنند و تمامی برنامه‌ها نیز پیش از قرار گرفتن در آن مورد بررسی قرار می‌گیرند.» مدیرعامل اپل همچنین در خلال این گفت‌وگو در رابطه با تمرکز اپل بر حریم شخصی کاربران صحبت کرد و به استیو جابز،‌ مدیر عامل پیشین اپل نیز اشاره داشت.

کوک همچنین ادامه داد: «و ما چندین دهه است که بر حفظ حریم شخصی تأکید داشته‌ایم. استیو می‌گفت که حریم شخصی به بیان ساده یعنی چیزی که مردم برایش ثبت نام می‌کنند و مجوز انجام آن را صادر می‌کنند و باید مکرراً درباره آن مجوز سؤال شود. ما همیشه تلاش خود را جهت تطبیق با این باور به کار گرفته‌ایم.»

بدافزارهای اندروید / تیم کوک

مدیر عامل اپل در مصاحبه‌های پیشین خود رضایتش را از مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا‌ (GDPR) اعلام کرده بود. بر اساس این مقررات شرکت‌ها باید به منظور جمع‌آوری داده‌های شخصی، تأییدیه صریح کاربران را داشته باشند.

وی در این خصوص گفت: «ما از همان ابتدا از طرفداران اصلی GDPR بودیم و حتی از اقدامات بیشتر در این زمینه نیز حمایت می‌کنیم. زیرا بر این باوریم که هنوز می‌توان اقدامات زیادی را در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران انجام داد.»

تیم کوک همچنین افزود: «این روزها بحث زیادی پیرامون قانون خدمات دیجیتال شکل گرفته است. این قانون به اجبار ساید لودینگ را روی آيفون عملی خواهد کرد که یعنی می‌توان برنامه‌ها را از طریق منابعی غیر از اپ استور اصلی اپل روی آیفون نصب کرد و با این کار امنیت آیفون و بسیاری از شاخصه‌های حریم خصوصی اپ استور عملاً نابود خواهد شد. ما در اپ استور از ویژگی‌هایی همچون برچسب‌های حریم خصوصی و قابلیت شفافیت ردیابی برنامه‌ها استفاده می‌کنیم که سبب می‌شود برنامه‌ها پیش از ردیابی داده‌های کاربران از آنها اجازه بگیرند.»

همچنین از مدیر عامل اپل پرسیده شد که به نظرش وقتی ۲۰ سال بعد آیفون ۳۰ معرفی شود، چه ویژگی‌هایی خواهد داشت و او هم جواب داد که بهتر از سری آیفون ۱۲ خواهد بود و اینکه از آن دسته افراد نیست که بتواند در رابطه با ۲۰ یا ۳۰ سال بعد پیش بینی کند. اما اعلام کرد که دید خیلی مثبتی به واقعیت افزوده و هوش مصنوعی دارد.

بدافزارهای اندروید / اپ استور اپل

کوک گفت: «من خیلی درباره واقعیت افزوده هیجان زده هستم. زیرا آن را به عنوان یک نوع فناوری می‌بینم که می‌تواند زندگی افراد را در بخش‌های مختلف بهبود بخشد. ما در ابتدا روی استفاده از واقعیت افزوده در آیفون‌ها و آیپد های خود کار کردیم و در آینده ثمره این تلاش‌ها را در محصولاتمان خواهیم دید. نکته اصلی این است که این فناوری سبب بهبود در زندگی افراد می‌شود. من همچنین درباره هوش مصنوعی نیز نظر مثبتی دارم زیرا می‌تواند برخی از کارهای زمان‌گیر را برای کاربران انجام دهد و از این طریق افراد وقت بیشتری برای لذت بردن از زندگی خود داشته باشند.»

در رابطه با مبحث بدافزارها نیز باید گفت که اگرچه گوگل عملکرد نگران کننده‌ای در زمینه کنترل بدافزارهای اندروید داشته است، اما اپل نیز اخیراً چندین بار توسط Kosta Eleftheriou، توسعه دهنده کیبورد FlickType، مورد انتقاد قرار گرفته است که چرا به برخی برنامه‌های تقلبی اجازه ورود به اپ استور را می‌دهد. به عنوان مثال برنامه‌ای در اپ استور وجود داشت که در ظاهر برای کودکان توسعه داده شده بود و چندین بازی نیز در آن وجود داشت. اما هنگامی که به VPN وصل می‌شدید، عملاً به یک کازینو آنلاین مخفی با امکان پرداخت پول تبدیل می‌شد. همچنین اخیراً قانون گذاران آمریکایی نیز از اپل انتقاد کرده‌اند که کاربران اپ استور را به انتخاب برنامه‌های این شرکت در برابر نمونه‌های توسعه یافته توسط سایر رقبا ترغیب می‌کند.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره تعداد بدافزارهای اندروید در مقایسه با iOS چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وقتی با نصب یک آنتی ویروس تمام مشکلات حل میشه دیگه این حرفا چیه میزنی!!