بسته بندی

بهترین و بدترین بسته بندی ها را بشناسید!

در پی افزایش تولیدات محصولات مصرفی متعدد، بازار بسته بندی بسیار پر رونق شده است زیرا پک هر محصول معرف آن است و در کنار اهدافی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد به شناساندن کالا در بازار در میان مردم کمک می‌کند.

یک بسته بندی مناسب اهداف متعددی را به دنبال دارد که یکی از اساسی‌ترین آنها حفاظت از محصول می‌باشد. اگر بخواهیم از نگاه مشتری و تولید به آن بنگریم، درمی‌بابیم که این هدف نسبت به سایر اهداف در الویت قرار دارد زیرا افراد انتظار دارند محصولی که درون بسته بندی قرار می‌گیرد سالم و بدون هیچ گونه آسیبی به دستشان برسد. برای مثال برخی از ظروف شکستنی را می‌بینید که بعد از خارج کردن آنها از جعبه و کارتن، شکسته شده یا دچار آسیب شده‌اند. این موضوع باعث ناراحتی و نارضایتی مشتری شده که نتیجه آن افت فروش محصول می‌باشد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

اهداف دیگر بسته بندی بر اساس اولویت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند که در ادامه آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

استحکام بالا: تولیدکنندگان جعبه‌های کارتنی و مقوایی با دادن مشاوره‌های مفید می‌توانند صادرکنندگان را در انتخاب نوع بسته بندی و تعداد لایه و فلوت مناسب محصول راهنمایی و آگاه کنند. برخی از صادرکنندگان برای به‌صرفه‌تر شدن هزینه‌های بسته بندی فلوت یا لایه‌های کارتن را کمتر در نظر می‌گیرند اما از عواقب آن خبر ندارند که این امر باعث خراب شدن و آسیب به کالاهایشان می‌شود که نتیجه‌ی آن مرجوعیت بار و ضررهای جبران‌ناپذیر است. از این رو استفاده از متریال با کیفیت و مناسب در تولید جعبه‌های کارتنی و مقوایی در توزیع و حمل و نقل باعث دفورمه شدن پک و آسیب به کالا نمی‌شود.

بسته بندی

طراحی مناسب: از دیگر فاکتورهای جذاب و هیجان‌انگیز، طراحی‌های خلاقانه و چاپ روی جعبه و کارتن مورد نظر است. طراحی از طرح‌های زیبا و دلنشین متناسب با محصول، استفاده درست از طیف رنگی، انتخاب صحیح لوگوهایی مطابق با فرهنگ جامعه و غیره همگی از ایده‌های بکر یک طراح حرفه‌ای زاییده می‌شود.

همه شما می‌دانید اولین چیزی که همه مشتریان و مصرف کنندگان با آن برخورد می‌کنند پک یک کالاست. در برخورد اول، مهم‌ترین راه ارتباطی میان محصول و مشتری بسته بندی می‌باشد. طراحی بسته بندی باعث ترغیب مشتری برای خرید کالا می‌شود. اگر بسته بندی در وهله اول بتواند مصرف کننده را جذب کند او را بار دیگر برای خرید مجدد به سمت کالا شما می‌کشاند و یا حتی از طریق همان فرد باعث معرفی به دیگران می‌شود.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

برندینگ: در کنار کیفیت و انتخاب هارمونی درست رنگ، برندسازی بسیار اهمیت دارد. برندینگ یعنی شناساندن برند و نام تجاری به طوری که بر روی جعبه کاملا مشهود بوده و خوانا باشد. این موضوع خود یکی از راه‌های معرفی کالا به بازار و افراد محسوب می‌گردد. درج برند و نام تجاری مخصوصا در انواع بسته بندی‌های صادراتی بسیار مهم است زیرا این مورد به بازاریابی و فروش حتی حک شدن نام تجاری شما در ذهن‌ها کمک خواهد کرد.

قابلیت حفظ و نگهداری در انبار: انبار کردن کالاها یکی دیگر از مسائلی است که بر سر راه محصولات متعدد می‌باشد بعد از تولید کارتن و جعبه برای محصولات و پس از اتمام بسته بندی آنها، ممکن است کالاها مدتی را درون انبار قرار گیرند تا وارد بازار داخلی شده یا صادر گردند. در زمینه نگهداری محصولات در انبار می‌بایست پک‌ها را روی هم چید، اگر بسته بندی محصولات از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، هنگام چینش روی یک دیگر دچار له شدگی می‌شوند به همین دلیل است که اصل اول یعنی کیفیت با تمامی موارد درگیر بوده و به نوعی ارتباط دارد.

تمامی موارد گفته شده از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی هستند که هم تولیدکننده کارتن و مقوا هم صادرکنندگان به آنها اهمیت می‌دهند. به کارگیری این موارد بسته بندی شما را از حالت معمولی به یک پک جذاب و مناسب تبدیل خواهد کرد و عدم استفاده یا بی توجهی به آنان باعث دیده نشدن محصولات شما می‌شود.

بسته بندی

برخی نکات دیگر

در مطالب فوق بارزترین موضوعات برای پک یک کالا را ذکر کردیم که رعایت کردن و استفاده از آنها تا حد قابل توجهی در فروش و بازاریابی محصولات تاثیرگذار است. حالا در این قسمت برخی نکات دیگر را بیان خواهیم کرد که می‌توانید برای بازخورد بهتر کالاهای خود از آنها بهره بگیرید.

مهم‌ترین نکته این است به خاطر اندکی صرفه‌جویی در هزینه‌ها بخش تولید را تباه نکنید. سعی کنید گروه تولیدی‌ای را وارد مجموعه خود کنید که خیالتان از بابت کیفیت چاپ و طراحی بسته بندی محصولات راحت باشد به قولی کار را به کاردان بسپارید. با صرفه‌جویی کردن در برخی هزینه‌ها ممکن است کار نهایی خود را زیر سوال ببرید و نارضایتی مشتریان متعدد را به همراه داشته باشید.

برای جلب اعتماد و اطمینان مشتریان می‌توانید قبل از درج چاپ نهایی بر روی بسته بندی کارتنی و مقوایی، یک نمونه فیزیکی به مشتریان نشان دهید تا بتوانید محصول نهایی خود را ببینید که اگر نظر و خواسته‌ای دارند قبل از عملی شدن مرحله تولید اضافه کرده یا تغییر دهند. این کار شاید چندان اهمیت نداشته باشد اما حس اعتماد و اطمینان را به مشتری القا می‌کند.

متاسفانه شرکت‌های تولید کارتن و جعبه‌های مقوایی بعد از گرفتن انبوهی از سفارشات و رونق کسب و کارشان دست از تلاش برای ایده‌های جدید و نوین بر می‌دارند که این باعث می‌شود در مسیری که سیر نزولی دارد حرکت کنند.

پس همواره در حال به‌روزرسانی باشید و سعی کنید هر چند وقت یکبار، اندکی تغییر در ظاهر و کیفیت جعبه خود ایجاد کنید. به‌روزرسانی کردن طراحی کالاها برای مخاطبانی که با طرح‌های پیشین آشنایی دارند، باعث جلب توجه می‌گردد البته باید مراقب باشید که این به‌روزرسانی موجب تغییرات ناگهانی در تمامی المان‌های قبلی نگردد.

کارتن آوین

کارتن سازی آوین پک در کنار گروه تولیدی با تجربه و کوشا با در اختیار داشتن ماشین آلات و دستگاه‌های مدرن، طبق جدیدترین استانداردهای به‌روز اروپا در تلاش است بهترین بسته بندی را برای کالاهای شما در بازارهای داخلی و صادراتی تولید نماید. شما می‌توانید با کسب مشاوره رایگان از کارشناسان این شرکت بهترین نوع جعبه و کارتن بسته بندی خود را انتخاب کرده و ثبت سفارش انجام دهید.

راه ارتباط با ما 1919-9100-026

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*