مقایسه عملکرد دوربین گلکسی اس 21 اولترا با دوربین DSLR در عکاسی از منظره‌ها

دوربین گلکسی اس 21 اولترا از چهار لنز متفاوت از جمله لنز اولترا واید، واید و زوم تله‌فوتوی 3 و 10 برابر بهره می‌برد، اما عملکرد دوربین این گوشی پرچمدار سامسونگ در مقایسه با دوربین DSLR چگونه است؟

چه به جایی سفر کرده باشیم که همیشه آرزویش را داشتیم یا شاهد برداشتن اولین قدم‌های کودک‌مان باشیم، به هرحال اولین چیزی که سراغش خواهیم رفت، دوربین است تا بتوانیم این لحظات را برای همیشه ثبت کنیم. اما شاید بخواهید بدانید برای عکاسی در شرایط متفاوت، از مناظری با پهنه باز تا تمرکز روی یک سوژه خاص، چه دوربینی مناسب خواهد بود.

هرچند همواره DSLRها به عنوان بهترین گزینه برای گرفتن عکس‌های باکیفیت شناخته می‌شوند اما دوآتشه‌ترین طرفداران این محصولات هم منکر برخی نقاط ضعف آنها نیستند. دوربین DSLR بزرگ و سنگین است، باید لنزهای متعدد، از لنز زاویه باز تا تله‌فوتو برای شرایط متفاوت داشته باشید. همینطور باید توجه داشت که در زمان عکس گرفتن از یک منظره با دوربین DSLR بسته به زاویه لنز، عکس نهایی شما متفاوت خواهد بود.

مقایسه دوربین گلکسی اس 21 اولترا با دوربین DSLR 

دوربین گلکسی اس 21 اولترا چهار لنز متفاوت از جمله لنز اولترا واید، واید و زوم تله‌فوتوی 3 و 10 برابر را در کنار هم قرار داده و یک مجموعه قدرتمند عکاسی قابل حمل را در اختیار شما گذاشته است. اما عملکرد این دوربین پر از قابلیت‌های متعدد روی یک گوشی هوشمند در مقایسه با دوربین DSLR چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال سراغ یک عکاس حرفه‌ای رفته‌ایم. در ادامه نمونه عکس‌های گرفته شده با گلکسی اس 21 اولترا از مناظر مختلف را با نمونه‌های گرفته شده توسط یک دوربین DSLR با هردو حسگر فول فریم و APS-C مقایسه کرده‌ایم.

انتخاب لنز مناسب

همانطور که گفتیم در زمان عکاسی از هر سوژه‌ای، استفاده از لنزهای مختلف، نتیجه‌های متفاوتی به دست می‌دهد. اگر خصوصیات و زمینه دید هرکدام از لنزها را فهمیده و بصورت مناسب از آنها استفاده کنید، رسیدن به عکس موردنظرتان ساده خواهد شد. اما گلکسی اس 21 اولترا با ترکیب چهار عدد از پر استفاده‌ترین لنزهای موجود، توانسته سطحی جدید و بسیار ساده از عکاسی حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

گلکسی اس 21 اولترا

وقتی برنامه دوربین گوشی را باز کنید، چهار آیکون لنز به شکل درختی در پایین صفحه به شما نمایش داده می‌شود. لنزی که در گوشه سمت چپ قرار دارد، لنز فوق عریض 13 میلی‌متری است. این لنز زاویه دید 120 درجه دارد و محوطه‌ای بسیار بزرگ را در فریم دوربین جای می‌دهد. در سمت راست آن، لنز عریض 24 میلی‌متری قرار دارد که برای عکاسی از بسیاری از مناظر و سوژه‌های عریض، ایده‌آل است.

بعد از آن لنزهای تله‌فوتوی دوربین قرار دارد که برای عکاسی از سوژه‌های بسیار دور، ایده‌آل است. این لنزها هرچند زاویه دید محدودتری نسبت به لنزهای قبلی دارد اما امکان زوم کردن روی سوژه و گرفتن تصاویری بسیار زیبا از آنها را فراهم می‌کند. لنزهای تله‌فوتوی 3 برابری برای فوکوس روی بخشی مشخص از یک منظره عالی است و لنز تله‌فوتوی 10 برابری جزییاتی را به تصویر می‌کشد که در نتیجه آنها، بخش‌هایی از منظره به زیبایی دیده می‌شود که شاید تا قبل از آن به چشم شما نیامده است.

لنزهای فوق عریض: همه چیز در یک عکس

عکاس ما برای امتحان لنز فوق عریض گلکسی اس 21 اولترا تصمیم گرفت از یک چرخ و فلک در یک پارک محلی عکاسی کند. لنزهای دوربین به او امکان داد همه بخش‌ها از تزیینات طلایی بالا تا اسب‌های سفید چرخ و فلک را در یک عکس به تصویر بکشد.

گلکسی اس 21 اولترا

لنزهای فوق عریض روی گلکسی اس 21 اولترا با زاویه دید قابل مقایسه با یک دوربین DSLR توانستند به راحتی کل فضا را در یک فریم جای دهند. این لنزها به ما امکان می‌دهد بدون آنکه در عکس نهایی نسبت‌ها به هم بریزد، براحتی تصویری کامل از یک منظره باز بگیریم. در حالی که در عکس‌های گرفته شده با لنزهای فوق عریض معمولی، لبه‌ها کمی به هم ریخته می‌شد. در گلکسی اس 21 اولترا این تغییر فرم تصویر با استفاده از یک اصلاح نرم‌افزاری بصورت خودکار از بین برده می‌شود.

گلکسی اس 21 اولترا

نظر عکاس: لنزهای فوق عریض گلکسی اس 21 اولترا به ما امکان می‌دهد فضاهای کوچک را بزرگتر به تصویر بکشیم. گزینه اصلاح لبه‌های تصویر هم امکان بسیار خوبی است که به کاربر امکان می‌دهد فارغ از آنکه در چه زاویه‌ای قرار دارد، براحتی عکس موردنظر خود را بگیرد.

لنزهای عریض: ثبت منظره به همان شکلی که می‌بینیم

لنزهای عریض گلکسی اس 21 اولترا به شکلی بهینه‌سازی شده که با کمترین اختلال ممکن، از فضاهای بزرگ عکاسی کند. همانطور که در ادامه می‌بینیم زاویه دید لنز عریض گلکسی اس 21 اولترا بسیار شبیه DSLR است. حسگر 108 مگاپیکسلی آن به عکاس امکان می‌دهد جزییات را بیشتر و دقیق‌تر در تصویر نهایی ذخیره کند. با استفاده از توانایی دوربین در بهینه کردن تنظیمات کلیدی مانند میزان ورودی نور و سطح حساسیت در برابر آن، رنگ‌های منظره هم دقیقا به همان شکل طبیعی خود نمایش داده می‌شود.

گلکسی اس 21 اولترا

گلکسی اس 21 اولترا با استفاده از همین تنظیمات بهینه، می‌تواند بهترین ترکیب ممکن را برای صحنه موردنظر شما پیدا کرده و با قابلیت Shot Suggestion بهترین زاویه عکاسی را به شما پیشنهاد دهد. با روشن شدن این قابلیت، یک دایره روی تصویر نمایش داده می‌شود تا براحتی بتوانید مرکز عکس خود را روی آن تنظیم کنید.

گلکسی اس 21 اولترا

نظر عکاس: لنزهای عریض گلکسی اس 21 اولترا زاویه دیدی شبیه DSLR را با تعداد پیکسل بالا و امکان تغییر تنظیمات، متناسب با محیط، در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا عکس‌هایی دقیق و شفاف بگیرد.

لنزهای تله‌فوتوی 3 و 10 برابر: کلوزآپ‌های واضح و شفاف

لنزهای عریض، زاویه دید دوربین را بازتر می‌کنند تا بخش‌های بیشتری از صحنه موردنظر در عکس قرار بگیرد. اما از سوی دیگر لنزهای تله‌فوتو برعکس این کار را انجام می‌دهند، آنها زاویه دید دوربین را محدودتر می‌کنند تا سوژه‌های دورتر، نزدیک‌تر به نظر بیایند.

گلکسی اس 21 اولترا گلکسی اس 21 اولترا

دوربین گلکسی اس 21 اولترا برای عکاسی از سوژه‌های دور چطور عمل می‌کند؟ وقتی زاویه دوربین برای فوکوس روی سوژه تنظیم شد، لنز تله‌فوتوی 3 برابری گوشی عکسی را می‌گیرد که عمق آن تا حد قابل توجهی از عکس‌های گرفته شده با DSLR بیشتر است. همین بیشتر بودن عمق عکس با استفاده از لنز تله‌فوتوی 3 برابری، باعث می‌شود تا امکان فوکوس کامل روی سوژه فراهم شود. در نتیجه رنگ‌ها در پارک کاملا دقیق و واضح ثبت شده‌اند.

عکاس ما به این نتیجه رسید که لنز تله‌فوتوی 10 برابری برای ثبت زیبایی کامل این پله‌های رنگی مناسب است. هردوی نوشته‌های روی پله‌ها و ترک سنگ‌ها با جزییات کامل در عکس دیده می‌شوند. لنزهای 10 برابری زاویه‌ دیدی محدودتر از لنزهای 3 برابری دارند و با استفاده از آنها عکاس می‌تواند از سوژه‌ای دور که دقیقا روبرویش قرار دارد، یک تصویر بسیار دقیق و زیبا بگیرد.

گلکسی اس 21 اولترا

اگر عکاسی با یک لنز تله‌فوتو روی دوربین DSLR را تجربه کرده باشید، می‌دانید که هرچه بزرگنمایی لنزهای تله‌فوتو بیشتر باشد، کار زوم کردن با آنها بسیار سخت‌تر می‌شود. شاید با استفاده از یک سه‌پایه بتوان این مشکل را برطرف کرد اما اگر آن را در اختیار نداشته باشید، احتمالا عکس نهایی تار خواهد شد. با استفاده از لنز‌های تله‌فوتوی گلکسی اس 21 اولترا نیازی به سه پایه برای گرفتن عکس نخواهید داشت. زیرا این لنزها دارای قابلیت لرزش‌گیر هستند که شفاف بودن تصویر نهایی در زمان عکاسی از سوژه‌های دور را تضمین می‌کند.

نظر عکاس: این واقعیت که گلکسی اس 21 اولترا لنزهای تله‌فوتو با بیشترین کاربرد یعنی 3 و 10 برابر را با هم ترکیب کرده است، کار عکاسی را بسیار ساده می‌کند. در زمان عکاسی با این گوشی، خیال‌تان راحت است که تصویر سوژه و منظره اطراف آنها کاملا دقیق و شفاف خواهد بود.

وجود یک دوربین عالی با ترکیبی از چهار لنز، یک حسگر 108 مگاپیکسلی، زوم 10 برابری و قابلیت لرزشگیر، یکی از نوآوری‌هایی است که گلکسی اس 21 اولترا را به گوشی منتخب شما تبدیل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این است طعم یک سوپر اسمارت فون کره ای