تابلو مونالیزا

تابلو مونالیزا را بخر و بخور ؛ تشکیل یک کمپین عجیب علیه جف بزوس!

کاربران فضای مجازی به تازگی یک کمپین آنلاین تشکیل داده‌اند و در آن از جف بزوس ، ثروتمندترین مرد جهان تقاضا کرده‌اند که تابلو مونالیزا را بخرد و بخورد.

به تازگی یک درخواست آنلاین از سوی کاربران فضای مجازی تهیه شده است و در آن از جف بزوس تقاضا شده است که اقدام به خریدن و خوردن تابلو مونالیزا کند. این درخواست آنلاین توسط شخصی به نام کین پاول به راه افتاد و تا به امروز چیزی حدود 9200 نفر آن را امضا کرده‌اند.

کین پاول این توضیحات را در ارتباط با این درخواست آنلاین ارائه کرده است:

تا به امروز هیچ فردی اقدام به خوردن تابلو مونالیزا نکرده است و ما فکر می‌کنیم اکنون وقت آن رسیده است که جف بزوس این کار را عملی کند.

البته در این جریان می‌توان به پاول حق داد،‌ زیرا لئوناردو داوینچی نقاشی مونالیزا را در نخستین روزهای سال 1500 میلادی کشید و سپس این نقاشی دزدیده شد. بعد از این جریان یک نسخه کپی از این نقاشی مشهور لئوناردو داوینچی کشیده شد و به شکل ناخواسته و تصادفی چای روی آن ریخت؛ اما تا به امروز هیچ شخصی اقدام به خوردن آن نکرده است.

پاول ایده راه‌اندازی این جریان را پیش از شیوع ویروس کرونا و زمانی که با نامزد خود و دو نفر دیگر برای خوردن غذا به رستوران رفته بود برنامه‌ریزی کرد. به این صورت که پاول،‌ نامزد و دوستانش ابتدا غذای خود را تمام کردند و پس از آن تصمیم به خرید یک نوشیدنی یک دلاری کردند. جف بزوس،‌ مدیر عامل آمازون در آن زمان سر و صدای بسیاری به پا کرده بود. پاول در صحبت با دوستانش گفت که چه اتفاقی می‌افتاد اگر بزوس همانند ما اقدام به سفارش و خوردن این نوشیدنی می‌کرد؟ به احتمال زیاد از نظر او این کار بسیار زشت بود. پاول در همام موقع تصمیم گرفت تا درخواست آنلاینی را تهیه کند و تقریبا این کار را از خاطر برده بود که فهمید تعداد زیادی از افراد از این جریان خوششان آمده است.

واکنش موزه لوور پاریس به جریان خوردن تابلو مونالیزا

سوفی گرنج، معاون ارتباطات موزه لوور پاریس (محل نگهداری تابلو مونالیزا)‌ در ایمیلی عنوان کرد که ما از این جریان اطلاع داریم؛‌ اما در رابطه با آن فعلا هیچ صحبتی نخواهیم کرد.

پاول در این دادخواست در رابطه با کسب ثروت بسیار زیاد جف بزوس سخن گفته و علاوه بر آن به دوران حیرت‌آور اینترنت نیز اشاره کرده است. به گفته پاول تمام افراد می‌دانند که ثروت جف بزوس بیش از حد نیاز است و تصور کردم که به راه انداختن یک شوخی با شخص ثروتمندی مثل او می‌تواند کار بامزه‌ای باشد.

لازم به ذکر است که ثروت بزوس چیزی حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ارزش تابلو مونالیزا مطابق با گزارشی در سال 1962،‌ رقمی حدود 100 میلیون دلار را تجربه کرد و ارزش این تابلو در حال حاضر به 850 هزار میلیون دلار می‌رسد. البته خرید این تابلو با قیمت این‌چنینی کار سختی برای جف بزوس به نظر نمی‌رسد؛ اما فرانسه اصلا قصد ندارد که این تابلو را به فروش برساند.

بر اساس قانونی در فرانسه،‌ آثار متعلق به کلکسیون ملی فرانسه برای خزانه ملی فرانسه هستند. با وجود این قانون، اما بر اساس اظهارات یک استاد دانشگاه آمریکایی،‌ خوردن تابلو مونالیزا در کشور آمریکا در شرایطی که شما صاحب آن باشید از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*