هواوی فری بادز ۴ آی

بررسی هواوی فری بادز ۴ آی ؛ هدفون بی سیم مقرون به صرفه با قابلیت نویز کنسلینگ

هواوی فری بادز ۴ آی یک هدفون بی سیم مقرون به صرفه با قابلیت نویز کنسلینگ فعال است. در ادامه، مشخصات، طراحی، کیفیت صدا و ویژگی‌های ایرباد FreeBuds 4i را بررسی می‌کنیم.

هواوی علاوه بر عرضه گوشی های هوشمند، تبلت و لپ تاپ، در زمینه گجت های پوشیدنی نیز روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است. یکی از گجت‌هایی که این شرکت چینی روانه بازار می‌کند، ایربادها یا هندزفری های بی سیم و بلوتوثی است. ما پیش از این فرصت داشتیم که ایرباد TWS پرچمدار هواوی یعنی فری بادز پرو را بررسی کنیم و حالا مدل فری بادز ۴ آی – Huawei FreeBuds 4i در اختیار ما قرار گرفته تا آن را از جهت‌های مختلف بررسی کنیم. این گزینه مقرون به صرفه، قابلیت حذف نویزهای محیطی فعال یا Active Noise Canceling را حفظ کرده و در کنار آن ماندگاری بالایی در باتری را ارائه می‌کند.

هواوی فری بادز ۴ آی

با گزینه‌های متنوع و خارق‌العاده‌ای که در همه قیمت‌ها در بازار وجود دارد، این روزها کمبودی از لحاظ هدفون های بی سیم خوب احساس نمی‌کنیم. در این بازار شلوغ، هواوی قصد دارد با ارائه یک پیشنهاد ارزشمند دیگر، یک ایرباد بی سیم مجهز به ANC یا حذف نویز فعال در قیمتی مناسب و با طراحی جذاب را به مشتریان عرضه کند. ایربادهای بی سیم میان رده قبلی هواوی مشکلاتی داشتند، اما اکنون به نظر می‌رسد که هواوی فری بادز ۴ آی، تناسب بسیار خوبی بین قیمت، ویژگی‌ها و کیفیت صدا ایجاد کرده و گزینه‌ای عالی را به مشتریانی پیشنهاد کرده است که به دنبال یک گزینه ارزان‌قیمت‌تر از ایرپادزهای اپل یا هواوی فری بادز پرو می‌گردند.

برای اطلاع از آخرین قیمت و همچنین خرید این محصول می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

طراحی زیبا و راحتی از دیگر مزایای فری بادز ۴ آی محسوب می‌شود و در کنار آن کیفیت صوتی مطلوبی هم در این گجت جذاب وجود دارد که استفاده از آن را برای مدت کوتاه یا حتی طولانی دلپذیر می‌کند. تنها نکته منفی در مورد تجربه صوتی این ایرباد بی سیم، عملکرد متوسط صدای بیس است. قابلیت ANC یا لغو نویزهای محیطی به طور شگفت‌انگیزی برای این بازه قیمتی مناسب است و تا حد زیادی جلوی صداهای اطراف را می‌گیرد تا بتوانید در شنیدن موسیقی غوطه‌ور شوید. همچنین در هنگام تماس صوتی نیز وضوح صدا برای هر دو طرف مکالمه بسیار خوب است.

هواوی فری بادز ۴ آی

عمر باتری هم یکی دیگر از نقاط قوت این هدفون بی سیم میان رده هواوی است و فری بادز ۴ آی با یک بار شارژ کامل می‌تواند به راحتی در یک روز استفاده سنگین یا چند روز استفاده معمولی، شما را همراهی کند. کیس شارژ نیز راهی آسان و سریع برای شارژ کردن هدفون در صورت لزوم است. خلاصه این که شاید بتوانید با کمی هزینه بیشتر، هدفون‌های بی سیمی را پیدا کنید که صدای باکیفیت‌تر و بهتری ارائه می‌دهند، ولی کمتر گزینه‌ای در این رده قیمتی وجود دارد که دارای قابلیت حذف نویز فعال باشد. در واقع اگر قابلیت ANC برای شما واقعا مهم است و به دنبال یک هدفون بی سیم مناسب با ویژگی‌های خوب و قیمت کمتر می‌گردید، FreeBuds 4i در این رده قیمتی تقریبا بی رقیب است.

در ادامه با بررسی کامل طراحی، ویژگی‌ها، کیفیت صوتی، باتری و موارد دیگر هدفون بی سیم هواوی فری بادز ۴ آی همراه ما باشید.

فهرست عناوین بررسی هواوی فری بادز ۴ آی

جدول مشخصات

هواوی فری بادز ۴ آی

ابعاد هر هدفون بی سیم۳۷.۵ در ۲۳.۹ در ۲۱ میلی‌متر

 

ابعاد کیس شارژ۴۸ در ۶۱.۸ در ۲۷.۵ میلی‌متر
وزن هر هدفون بی سیم۵.۵ گرم
وزن کیس شارژ۳۶.۵ گرم
اتصالبلوتوث ۵.۲
باتری هر هدفون۵۵ میلی‌آمپرساعت
باتری کیس شارژ۲۱۵ میلی‌آمپرساعت
درگاهیو اس بی تایپ C
شارژشارژ سریع، ۴ ساعت پخش موسیقی با ۱۰ دقیقه شارژ
درایور۱۰ میلی‌متری دینامیکی
قابلیت حذف نویز فعالدارد
محافظت در برابر نفوذ آباستاندارد IP54 برای محافظت در برابر پاشش آب و نفوذ عرق
رنگ‌بندیمشکی کربنی، سفید سرامیکی، قرمز

طراحی و راحتی

هواوی فری بادز ۴ آی

طراحی FreeBuds 4i نسبت به فری بادز ۳ آی کمی تغییر کرده و اکنون گوشی‌های این هدفون بی سیم شباهت بیشتری به ایرپادز پرو پیدا کرده است. گوشی‌های گرد و منحنی با پایه‌های بلند و سری‌های سیلیکونی همراه شده‌اند تا هم راحتی و هم محکم چفت شدن درون گوش را به ارمغان بیاورند. اندازه گوشی‌ها بسیار مناسب است و باعث می‌شوند این هدفون به خوبی درون گوش شما قفل شوند و هر چقدر که سرتان را تکان دهید، گوشی‌ها از داخل گوش شما بیرون نمی‌افتند. این مساله به خصوص برای ورزشکاران که فعالیت‌های بدنی مانند دویدن را به همراه فری بادز ۴ آی انجام می‌دهند، بسیار مهم است تا در حین حرکات شدید، هندزفری بی سیم به راحتی از گوششان خارج نشود. علاوه بر این، قرارگیری مناسب ایرباد درون گوش باعث می‌شود صداهای اضافی کمتری نیز به گوش شما برسد.

هواوی فری بادز ۴ آی که به دست ما رسیده در رنگ سفید سرامیکی است، اما شما می‌توانید این ایرباد بی سیم را در رنگ‌های قرمز یا مشکی کربنی نیز خریداری کنید. البته سرامیکی مربوط به جنس بدنه آن نمی‌شود و پسوندی است که هواوی برای نام این رنگ فری بادز ۴ آی در نظر گرفته است. خوشبختانه هر سه رنگ این گجت زیبا و چشم‌نواز است و شما می‌توانید آنها را با هر لباسی ست کنید. مخصوصا رنگ سفید آن شباهت زیادی با ایرپادز اپل دارد. بدنه هدفون و حتی کیس شارژ با وجود این که طراحی براقی دارند، اما خیلی لکه‌ها و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کنند و به راحتی هم تمیز می‌شوند. البته به نظر می‌رسد در رنگ مشکی کربنی، کمی لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

هواوی فری بادز ۴ آی

هر گوشی فری بادز ۴ آی در مقایسه با فری بادز ۳ آی کمی ضخیم‌تر شده و البته طراحی بهبود یافته‌ای برای راحتی دارد. سری‌های پلاستیکی نیز در سه اندازه وجود دارند که به قرارگیری راحت هدفون درون گوش‌های شما کمک می‌کنند. کار جالبی که هواوی انجام می‌دهد، قرار دادن چند سری پلاستیکی در ابعاد مختلف درون جعبه است که باعث می‌شود بتوانید اندازه مناسب برای گوش خود را انتخاب کنید و ببینید کدامیک از آنها بهترین تناسب را برای شما دارد.

در انتهای پایه هر گوشی، آهنرباهای قوی قرار گرفته که باعث می‌شود فری بادز ۴ آی درون کیس نگهدارنده به خوبی چفت شود و از درون آن نیفتد. با این حال بیرون آوردن گوشی‌ها از درون کیس شارژ گاهی اوقات دشوار است که البته بعد از مدت کمی قلق آن دستتان می‌آید. یک کانکتور فلزی برای شارژ هم در بخش پایینی پایه قرار گرفته است و بالای پایه بخشی است که با لمس کردن آن می‌توانید برخی دستورها را به هدفون صادر کنید. FreeBuds 4i درون گوش واقعا راحت است و می‌توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید و حتی تا ۵ ساعت استفاده مداوم از این هندزفری بی سیم، گوش شما را اذیت نمی‌کند. همچنین یک سنسور لمسی روی قسمت بالایی پایه وجود دارد که به راحتی می‌توانید با استفاده از آن، ایرباد را کنترل کنید و هیچ مشکلی از نظر راحتی و قرارگیری آن داخل گوش به وجود نمی‌آورد.

کیس نگهدارنده یا همان کیس شارژ نیز طراحی بیضی‌شکل براقی دارد که پشت آن صاف است. علاوه بر طراحی زیبا و جذاب این قاب نگهدارنده، اندازه آن نیز جمع و جور و مناسب است و باعث می‌شود به راحتی در دست شما قرار بگیرد یا بتوانید آن را در جیب خود جا بدهید. عمق کیس شارژ ۲۷.۵ میلی‌متر است که باریک‌ترین نوع در بین همتایان آن نیست، اما به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در جیب شلوار شما جای بگیرد.

هواوی فری بادز ۴ آی

این کیس شارژ از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند که کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد، اما در این بازه قیمتی طبیعی و قابل درک است. جلای براق کیس شارژ، ظاهر بسیار زیبایی را به آن بخشیده که روی آن نوشته Huawei به چشم می‌خورد و در زیر آن نیز یک چراغ کوچک LED وجود دارد که وضعیت شارژ شدن قاب و همچنین جفت شدن با دستگاه را نشان می‌دهد. در زیر قاب هم یک درگاه یو اس بی C برای اتصال آن به شارژر تعبیه شده است و یک کلید هم در سمت راست آن وجود دارد که برای جفت کردن هدفون با دستگاه‌های بلوتوثی از آن استفاده می‌شود.

کیفیت کیس شارژ به اندازه خود هدفون عالی نیست. به نظر می‌رسد در ساخت این قاب نگهدارنده از پلاستیک بیشتری استفاده شده و در آن نیز کمی نازک است. لولاها نیز نرم هستند و بستن در قاب به صورت مغناطیسی و رضایت‌بخشی صورت می‌گیرد. نحوه طراحی بیضی شکل کیس شارژ به گونه‌ای است که بر خلاف ایرپادز پرو ۲ اپل نمی‌تواند صاف روی یک سطح بماند و باید آن را به پشت روی سطوح قرار بدهید. وزن هر گوشی فری بادز ۴ آی فقط ۵.۵ گرم است و ابعاد آن به ایرپادز ۲ شباهت زیادی دارد. قاب آن نیز سبک است و فقط ۳۶.۵ گرم وزن دارد.

هواوی فری بادز ۴ آی

هواوی فری بادز 4i تا عمق ۱ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است و از استاندارد IP54 بهره می‌برد. بنابراین شما بدون نگرانی می‌توانید در زیر باران از آن استفاده کنید و اگر تصافا آب روی آن پاشید هم مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. همچنین این ویژگی برای ورزشکارانی که ممکن است در جلسه‌های تمرین خود خیلی عرق کنند هم خبر خوبی است تا نگرانی از بابت نفوذ آب و رطوبت به داخل هدفون بی سیم خود نداشته باشند.

ویژگی‌ها

هواوی فری بادز ۴ آی

هواوی فری بادز ۴ آی از طریق بلوتوث ۵.۲ به هر دستگاهی وصل می‌شود و به عنوان یک ایرفون بی سیم استاندارد عمل می‌کند، اما اگر شما یک گوشی هوشمند هواوی داشته باشید، راه‌اندازی و جفت شدن فری بادز ۴ آی بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. این هدفون بی سیم از کد‌های SBC و AAC پشتیبانی می‌کند و متاسفانه پشتیبانی از کدک aptX در آن وجود ندارد. وقتی کیس شارژ را نزدیک گوشی هوشمند هواوی خود قرار دهید، یک صفحه ظاهر می‌شود که از آنجا برای تکمیل جفت شدن هدفون با گوشی خود، دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنید. برای همه دستگاه‌های آی او اسی و اندرویدی دیگر، تنظیمات مشابه سایر هدفون های بلوتوثی است.

برای ورود به حالت جفت شدن و اتصال از طریق تنظیمات بلوتوث تلفن خود، دکمه کوچک کنار کیس شارژ فری بادز ۴ آی را فشار دهید و نگه دارید. امکان اتصال همزمان به چند دستگاه در این ابرباد وجود ندارد که البته از نظر ما قابلیت خیلی مهمی هم نیست. پس از اتصال، فری بادز ۴ آی تاخیر بسیار کمی دارد و در هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن با گوشی هوشمند نیز متوجه تاخیر محسوسی نشدیم. از آنجا که قابلیت Active Noise Canceling واقعا خوب کار می‌کند، می‌توانید از آن برای تماشای فیلم در مکان‌های شلوغ استفاده کنید و در دنیای آن غرق شوید.

مانند اکثر گجت های پوشیدنی هواوی، برای دستیابی به تمام ویژگی‌های اضافی و تنظیمات بیشتر، به برنامه Huawei AI Life نیاز خواهید داشت. این برنامه را می‌توانید از طریق اپ گالری یا با اسکن کد QR درج شده روی جعبه دانلود و نصب کنید. این پیشنهادی است که شرکت هواوی به کاربران داده، چرا که نسخه گوگل پلی استور Huawei AI Life ممکن است با برخی از گوشی های هوشمند غیر هواوی مشکلاتی داشته باشد. همچنین متاسفانه این برنامه در حال حاضر برای سیستم عامل آی او اس در دسترس نیست.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا میزان شارژ باتری را بررسی کرده و کنترل فری بادز ۴ آی را به صورت دلخواه انجام دهید. کنترل‌های لمسی روی هر گوشی وجود دارد که به صورت پیش فرض تنظیم شده‌اند، اما شما می‌توانید آنها را به میل خود تغییر دهید. در حالت پیش فرض، لازم است برای پخش و توقف موسیقی دو ضربه سریع روی بالای پایه هدفون بزنید. برای حالت‌های حذف نویزهای محیطی باید بالای پایه را لمس کنید و نگه دارید؛ سه حالت برای حذف نویز وجود دارد که شامل لغو نویزها یا Noise Cancellation، خاموش یا Off و آگاهی یا Awareness می‌شود. علاوه بر کنترل لمسی، شما می‌توانید این ویژگی‌ها را از طریق برنامه AI Life فعال یا غیر فعال کنید.

متاسفانه شما نمی‌توانید حجم صدا را از روی فری بادز ۴ آی تغییر دهید و برای کم و زیاد کردن صدا باید به گوشی هوشمند خود مراجعه کنید. در حالی که در ایرباد پیشرفته‌تر هواوی یعنی فری بادز پرو می‌توانید با سوایپ کردن بخش لمسی روی هدفون، حجم صدا را بالا و پایین ببرید که چنین قابلیتی در این ایرباد ارزان‌تر وجود ندارد. همچنین برای رد کردن آهنگ و رفتن به آهنگ قبلی یا بعدی هم باید از گوشی خود استفاده کنید و راهی برای انجام این کار از طریق خود هدفون نیست. شما همچنین در برنامه AI Life می‌توانید قابلیت تشخیص هوشمند را فعال کنید که در این صورت وقتی هدفون را داخل گوش خود قرار می‌دهید، پخش موسیقی به طور خودکار ادامه پیدا می‌کند و با خارج کردن هدفون از گوش، پخش موسیقی متوقف می‌شود. البته این قابلیت فعلا بری گوشی های دارای رابط کاربری EMUI هواوی در دسترس است.

هواوی فری بادز ۴ آی

فری بادز ۴ آی به صورت پیش فرض روی حالت خاموشی حذف نویزهای محیطی قرار گرفته است. می‌توانیم تایید کنیم که این روش بهینه‌ای برای گوش دادن به موسیقی است و طبیعی‌ترین صدا را تولید می‌کند و بیشترین عمر باتری را دارد. حالت آگاهی یا Awareness میکروفون خارجی فری بادز را فعال می‌کند و باعث می‌شود تا صدای اطراف تقویت شود. به عنوان مثال فرض کنید در حال گفتگو با کسی هستید یا می‌خواهید همزمان که فری بادز ۴ آی درون گوشتان است، صدای گوینده مترو را بشنوید. بنابراین با فعال کردن حالت Awareness دیگر نیازی نیست گوشی‌ها را از گوشتان بیرون بیاورید و همزمان که فری بادز ۴ آی داخل گوشتان است و به موسیقی گوش می‌دهید، می‌توانید صدای اطراف را نیز به وسیله میکروفون خارجی به خوبی بشنوید.

قابلیت Noise Canceling یا حذف نویزهای محیطی هم ویژگی اصلی است که به قابلیتی محبوب در هدفون‌های امروزی تبدیل شده است. در بازه قیمتی هواوی فری بادز ۴ آی، تعداد زیادی ایرباد بی سیم TWS در بازار وجود ندارد که از چنین قابلیتی برخوردار باشد. بنابراین هواوی با ارائه این قابلیت در یک ایرباد بی سیم مقرون به صرفه و خوش قیمت، کار بزرگی انجام داده است. این قابلیت باعث می‌شود که در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا، هیچگونه صدای مزاحمی به گوش شما نرسد و شما از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود بدون نویزها و سروصدای مزاحم، لذت ببرید. البته محکم چفت شدن این ایرباد هواوی درون گوش شما به خودی خود، جلوی بسیاری از صداهای مزاحم بیرونی را می‌گیرد، اما قابلیت حذف نویزهای محیطی نیز باعث شده تقریبا هیچگونه سروصدایی از اطراف شما مزاحم لذت بردن از موسیقی یا تماشای فیلم نشود.

هواوی فری بادز ۴ آی

میکروفون‌ها در تشخیص صدای محیط در محل کار یا منزل یا هر مکان دیگری به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و میزان قابل توجهی از نویزها و سروصداها را کاهش می‌دهند. این هندزفری بی سیم همچنین در هنگام مکالمه نیز تجربه صدای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. فری بادز ۴ آی دارای یک سیستم دو میکروفونی است که صدای باد را در فضای باز کاهش می‌دهد و به لطف فناوری Beamforming یا تبدیل پرتو (ردیابی جایی که صدای شما از آنجا می‌آید)، صحبت کردن با هدفون را بدون دردسر و با صدای واضح و شفاف انجام می‌دهد. برای انجام مکالمه نیز کافی است دو بار روی گوشی هدفون ضربه بزنید تا به تماس پاسخ بدهید یا مکالمه خود را به اتمام برسانید. البته هنگام دریافت تماس، هدفون به شما نمی‌گوید که شخص تماس گیرنده کیست و فقط با آهنگ زنگ تلفن گوشی هوشمند شما زنگ می‌خورد.

باتری و شارژدهی

هواوی فری بادز ۴ آی

درون هر گوشی هواوی فری بادز ۴ آی یک باتری ۵۵ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده و ظرفیت باتری کیس شارژ نیز ۲۱۵ میلی‌آمپرساعت است. هواوی ادعا کرده که این ایرباد بی سیم، ۱۰ ساعت پخش مداوم موسیقی با حجم صدای ۵۰ درصد، قابلیت ANC خاموش و حالت AAC فعال را با شما همراهی می‌کند. خوشبختانه در تست‌ها ما نیز به نتایج مشابهی دست پیدا کردیم و به نظر می‌رسد هواوی در مورد شارژدهی فری بادز ۴ آی اغراق نکرده است. همچنین ما با یک گوشی هواوی یا یک گوشی هوشمند غیر هواوی نیز نتایج مشابهی را به دست آوردیم و بنابراین از این لحاظ نیز جای هیچگونه نگرانی نیست. در تست‌های ما در دنیای واقعی با حجم صدای بالاتر از ۸۰ درصد و قابلیت ANC روشن به ۷ تا ۸ ساعت شارژدهی دست پیدا کردیم که عملکرد بسیار خوبی از لحاظ ماندگاری باتری محسوب می‌شود.

با روشن کردن حالت حذف نویزهای فعال و Awareness و قرار دادن حجم صدا در ۱۰۰ درصد، فری بادز ۴ آی می‌تواند بیش از ۴ ساعت به طور مداوم موسیقی پخش کند. البته بعید به نظر می‌رسد کسی به این مدت در حجم صدای ۱۰۰ درصد به موسیقی گوش بدهد، چرا که ممکن است گوش شما آسیب ببیند.

هواوی فری بادز ۴ آی

شارژ مجدد فری بادز ۴ آی درون کیس نگه‌دارنده نیز تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و شما به ندرت برای شارژ کردن آن مشکلی خواهید داشت. در صورتی که شارژ گوشی‌های فری بادز ۴ آی به صورت کامل خالی شده باشد به همراه کیس شارژ در کمتر از یک ساعت دوباره شارژ می‌شود. کیس شارژ، یک بار شارژ کامل و حدود ۵۰ درصد ذخیره دیگر برای شارژ بعدی را به فری بادز ۴ آی اضافه می‌کند که در مجموع، ۱۴ تا ۱۵ ساعت باتری ذخیره با قابلیت ANC خاموش را برای هدفون بی سیم شما خواهد داشت. تنها ۱۰ دقیقه شارژ سریع نیز می‌تواند حدود ۴ ساعت به ماندگاری باتری اضافه کند.

تنها مشکلی که FreeBuds 4i در بخش باتری و شارژ دارد، نبود قابلیت شارژ بی سیم است که آن هم در این بازه قیمتی کاملا طبیعی است و وقتی هواوی یک ایرباد بی سیم مقرون به صرفه را عرضه کرده، مجبور شده است که قید برخی قابلیت‌های اضافی را بزند. در مجموع، فری بادز ۴ آی از لحاظ دوام باتری یکی از بهترین ایربادهای بی سیم بازار محسوب می‌شود که نزدیک به ۱۰ ساعت با هر بار شارژ کامل به همراه حدود ۱۴-۱۵ ساعت ذخیره باتری در کیس شارژ را به شما هدیه می‌دهد. همچنین اگر ماندگاری باتری بیشتری می‌خواهید می‌توانید قابلیت حذف نویزهای محیطی را غیر فعال کنید تا در مصرف باتری هدفون صرفه‌جویی شود. در کل در استفاده‌های معمولی و متوسط، شما قادر خواهید بود بدون نیاز به شارژر، تا چند روز از هدفون فری بادز ۴ آی خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

کیفیت صدا

هواوی فری بادز ۴ آی

هواوی فری بادز ۴ آی دارای دیافراگم‌های پلیمری و درایورهای دینامیکی ۱۰ میلی‌متری است که به خوبی با هم کار می‌کنند و صدای واضحی را به ارمغان می‌آورند. این درایورهای دینامیکی به خوبی صداهای بالا و پایین متعادل را تولید می‌کنند که باعث می‌شود تجربه شنیداری لذت‌بخشی داشته باشید. تنها مشکلی که در این زمینه تجربه کردیم، صداهای زیر و بیس نه چندان راضی کننده این هدفون بی سیم بود. اگرچه صدای بیس و صداهای زیر نسبتا متعادل شنیده می‌شوند، اما فاقد ضربه و تاثیری است که بسیاری از هدفون های بی سیم بالارده و گران‌قیمت‌تر دارند. موسیقی در اسپاتیفای ضعیف به نظر می‌رسد، اما صدا متعادل و آواز کاملا مشخص است. در برنامه Huawei AI Life هیچ اکولایزری وجود ندارد و بنابراین تنها در صورتی که گوشی هوشمند شما دارای دالبی اتموس یا اکولایزر مشابه در سطح سیستم باشد می‌توانید صدا را تنظیم کنید.

هواوی FreeBuds 4i هنگام گوش دادن به موسیقی پاپ، فولکور و موسیقی‌های با محوریت آواز، بهترین صدا را دارد. صداهای تریبل و آواز تقریبا بی عیب و نقص می‌درخشند و شما صدایی واضح و سرزنده را دریافت می‌کنید. اما وقتی آهنگ‌هایی که نت‌های فرکانس پایین، ردیف‌های سنگین گیتار و بیس‌های بسیار زیاد دارند را می‌شنوید، ممکن است به اندازه قبل لذت نبرید. وضوح و کیفیت صدا در حجم صدای بالا و پایین تغییر خاصی نمی‌کند و فری بادز ۴ آی می‌تواند صدای بدون اعوجاج را حفظ کند.

هواوی فری بادز ۴ آی

هواوی در طراحی و ساخت فری بادز ۴ آی، دوام باتری را در اولویت خود قرار داده و به همین دلیل به سخت افزار کوچک‌تری نیاز داشت تا فضای باتری را درون هر گوشی این هدفون ایجاد کند. با این حال صدای تریبل بسیار خوب است و صداهای زیر هنوز هم برجسته هستند. صدای تماس‌های صوتی نیز واضح و شفاف است. میکروفون‌ها حتی در انتخاب و انتقال صدای شما از زیر دو ماسک نیز بسیار عالی عمل می‌کنند. هنگام پوشاندن میکروفون‌ها با دست در زمان مکالمه، برخی از مشکلات را داشتیم، اما استفاده از کلاه تا زمانی که نوک گوشی‌ها بیرون باشد، عملکرد فری بادز 4i را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

در مجموع، هواوی فری بادز ۴ آی در هنگام پخش موسیقی کیفیت صدای متوسطی را ارائه می‌دهد. اگر فقط می‌خواهید صدای واضحی را بشنوید، FreeBuds 4i کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما اگر تجربه صوتی با کیفیت بالاتر می‌خواهید باید به گزینه‌های گران‌قیمت‌تری مثل فری بادز پرو فکر کنید.

جمع بندی

هواوی فری بادز ۴ آی

هواوی فری بادز ۴ آی به راحتی در بین هدفون های بی سیم موفق مجهز به ANC در رده قیمتی خود قرار می‌گیرد. هواوی با حفظ قیمت مناسب، همه مشکلاتی را که در فری بادز ۳ آی وجود داشته رفع کرده، طراحی را هم برای خود هدفون و هم برای کیس نگه‌دارنده بهبود بخشیده و قابلیت‌های حذف نویز فعال و کنترل نسبتا آسان را ارائه کرده است.

دوام باتری ۱۰ ساعته برای پخش مداوم موسیقی برای فری بادز ۴ آی فوق‌العاده است و شارژ سریع و تجربه صوتی راضی کننده آن، این هدفون بی سیم را به یک پکیج عالی تبدیل کرده است. در مورد قیمت‌گذاری، فری بادز ۴ آی با قیمت حدود ۹۹ یورو در اروپا عرضه شد و حتی در برخی کشورها، همراه با FreeBuds 4i یک دستبند هوشمند Huawei Band 4 نیز هدیه داده می‌شود. همچنین کاربران در برخی بازارها می‌توانند یک دستبند هواوی واچ فیت، بلندگوها، قاب‌ها و حتی اشتراک شش ماهه هواوی موزیک را با تخفیف دریافت کنند.

هواوی فری بادز ۴ آی

اکنون نیز این هدفون بی سیم هواوی با قیمت حدود 1 میلیون و 680 هزار تومان در بازار ایران عرضه می‌شود و شما می‌توانید آن را در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز تهیه کنید. فری بادز ۴ آی گزینه‌ای است که باید آن را در لیست خود قرار دهید؛ چرا که جزو معدود هدفون‌های TWS است که در چنین قیمتی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری را ارائه می‌دهد و تجربه صوتی و راحتی مناسبی هم دارد. البته ما تجربه صوتی بهتری با هندزفری های بی سیم مشابه را نیز داشته‌ایم، اما باز هم کیفیت صدای فری بادز ۴ آی مناسب ارزیابی می‌شود.

برای اطلاع از آخرین قیمت و همچنین خرید این محصول می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

مزایا و معایب

هواوی فری بادز ۴ آی

مزایا

  • طراحی جمع و جور، سبک و زیبا
  • راحتی
  • قابلیت حذف نویزهای محیطی با عملکرد مناسب
  • کیفیت صدای خوب در مکالمه‌ها
  • ماندگاری عالی باتری
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • استاندارد IP54 برای محافظت در برابر نفوذ آب
  • قرارگیری محکم درون گوش و بیرون نیفتادن آن در هنگام ورزش کردن

معایب

  • کیفیت صدا در پخش موسیقی در حد هدفون های بی سیم بالارده و گران قیمت نیست
  • صدای زیر و بیس خیلی عالی نیست
  • خارج کردن گوشی‌ها از کیس نگه‌دارنده در ابتدا کمی دشوار است
  • کنترل‌های لمسی می‌توانست بهتر باشد
  • برنامه Huawei AI Life برای گوشی‌های غیر هواوی مشکل‌ساز است و برای آی او اس در دسترس نیست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*