هواوی فری بادز پرو

بررسی هواوی فری بادز پرو ؛ یک هدفون تو گوشی بی سیم با تجربه صوتی عالی

هواوی فری بادز پرو – Huawei Freebuds Pro یک هدفون توگوشی بی سیم با کیفیت صدای عالی و قابلیت حذف نویزهای محیطی است که در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.

هنگامی که هواوی در سال ۲۰۱۸ خط تولید ایرفون‌های فری بادز خود را راه‌اندازی کرد، این محصول با عمر باتری متوسط و بدون ویژگی برجسته‌ی آنچنانی، حرف زیادی برای گفتن در برابر رقبا نداشت؛ اما مانند اکثر کارهایی که هواوی تاکنون انجام داده، سری ایرفون‌ها یا هدفون های توگوشی بی سیم این شرکت چینی نیز با گذشت زمان بهتر و بهتر شدند. دو سال بعد با ورود فری بادز ۳ با ویژگی‌هایی مانند ANC یا Active Noise Canceling به بازار، هواوی در این عرصه نیز خود را اثبات کرد. فری بادز پرو نیز جدیدترین تلاش هواوی در بازار هدفون های توگوشی بی سیم است که به طور کامل به‌روزرسانی شده است. این ایرفون اکنون با انبوهی از حسگرها همراه شده تا تجربه صوتی شما را ارتقا دهد. اما آیا این هدفون توگوشی بی سیم ارزش قیمت بیش از ۲۳۰ دلاری را دارد یا خیر؟

هواوی فری بادز پرو

هواوی در شهریورماه ۹۹ در یک کنفرانس مطبوعاتی از هدفون توگوشی تمام بی سیم یا ایربادز جدید خود با نام فری بادز پرو – Huawei Freebuds Pro رونمایی کرد. فری بادز پرو در مقایسه با نسل قبلی هدفون تو گوشی بی سیم هواوی، فرایند حذف نویزهای محیطی یا نویز کنسلینگ را بسیار بهتر انجام می‌دهد و اکنون این مدل به یکی از برترین قابلیت‌های ایرپادز پروی اپل مجهز شده است. از نظر طراحی نیز فری بادز پرو نسبت به فری بادز ۳ تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای کرده و این ایربادز جدید هواوی کاملا آماده رقابت با ایرپادز پرو اپل شده است.

همانطور که گفته شد قابلیت حذف نویزهای محیطی یا نویز کنسلینگ فعال – Active Noise Canceling یکی از ویژگی‌های مهم این مدل محسوب می‌شود. در هنگام پخش موسیقی اگر با دو انگشت روی هدفون ضربه بزنید، قابلیت ANC فعال می‌شود و اگر دو بار با دو انگشت خود روی هدفون ضربه بزنید، فری بادز پرو اجازه ورود صداهای محیطی را به گوش شما می‌دهد. به گفته هواوی، این قابلیت می‌تواند صداهای محیطی تا ۴۰ دسیبل را حذف کند، در حالی که برای مقایسه، مدل فری بادز ۳ حداکثر صداهای ۱۵ دسیبل را حذف می‌کرد. همچنین در FreeBuds Pro از تراشه جدید کایرین A1 هواوی استفاده شده که این شرکت چینی آن را جدیدا برای گجت‌های پوشیدنی خود طراحی کرده و توسعه داده است.

هواوی فری بادز پرو

قابلیت شارژدهی عالی از دیگر ویژگی‌های مثبت فری بادز پرو محسوب می‌شود. به گفته هواوی، این هدفون تو گوشی تمام بی سیم به همراه کیس شارژ مجموعا ۳۶ ساعت و هر یک از هدفون‌ها در حالت فعال بودن ANC تا ۴.۵ ساعت موسیقی پخش می‌کند. در حالت غیر فعال بودن ANC نیز شارژدهی هر یک از هدفون‌ها به حدود ۷ ساعت می‌رسد. شارژ کردن هدفون‌ها نیز با قرار دادن آن به مدت ۴۰ دقیقه درون کیس شارژ انجام می‌شود و برای شارژ کردن کیس نیز باید حدود یک ساعت آن را به برق بزنید.

هواوی فری بادز پرو با قیمت حدود ۲۳۶ دلار از پاییز امسال وارد بازار جهانی شده و به تازگی به بازار ایران نیز راه پیدا کرده است. این گجت جذاب فعلا در بازار کشورمان با قیمت حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. درون جعبه نیز غیر از خود ایربادز، کیس شارژ، کابل شارژ یو اس بی C، سه سری پلاستیکی در ابعاد مختلف و دفترچه راهنما به شما ارائه می‌شود. اکنون در این مطلب قصد داریم این هدفون تو گوشی بی سیم جذاب را به طور کامل بررسی کنیم و ببینیم ادعاهای مطرح شده توسط هواوی تا چه اندازه در مورد این گجت واقعیت دارد. قبل از هر چیز نگاهی به جدول مشخصات و ویژگی‌های FreeBuds Pro می‌اندازیم و سپس به بررسی بخش به بخش این ایربادز جدید می‌پردازیم.

فهرست عناوین بررسی هواوی فری بادز پرو

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات و ویژگی‌های FreeBuds Pro

ابعاد هر هدفون۲۶ در ۲۹.۶ در ۲۱.۷ میلی‌متر
ابعاد کیس شارژ۷۰ در ۵۱.۳ در ۲۴.۶ میلی‌متر
وزن هر هدفون۶.۱ گرم
وزن کیس شارژ۶۰ گرم
رنگ‌بندیسفید، نقره‌ای، مشکی
نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث
بلوتوث۵.۲
اقلام همراه هدفونکیس شارژ، کابل شارژ یو اس بی تایپ سی، دفترچه راهنما، سری‌های سیلیکونی در سه اندازه
تکنولوژی‌های صوتیحذف نویزهای محیطی فعال یا Active Noise Canceling – حذف نویزهای محیطی در هنگام مکالمه – حالت Awarness یا اجازه دادن به ورود صداهای محیطی – حالت Voice
سنسورهاپشتیبانی از سنسور Bone
ظرفیت باتری هر هدفون۵۵ میلی‌آمپرساعت
ظرفیت باتری کیس شارژ۵۸۰ میلی‌آمپرساعت
دوام باتری با پخش موسیقی۴ تا ۵ ساعت با ANC فعال و ۷ تا ۸ ساعت با ANC غیر فعال
دوام باتری در حالت مکالمه۲.۵ ساعت در حالت ANC فعال و ۳ ساعت در حالت ANC غیر فعال
شارژرسیمی: یو اس بی تایپ سی ۶ وات – بی سیم: ۲ وات
زمان شارژ شدن هر هدفون درون کیس شارژحدود ۴۰ دقیقه
زمان شارژ شدن کیس شارژحدود ۱ ساعت در حالت سیمی و حدود ۲ ساعت در حالت بی سیم
درایور۱۱ میلی‌متری داینامیک
سایر قابلیت‌هااتصال همزمان بلوتوثی با دو دستگاه، جفت شدن پاپ آپ با گوشی های هوشمندی که از EMUI 10  یا بالاتر استفاده می‌کنند، کنترل پخش موسیقی و میزان صدا و سایر قابلیت‌ها از طریق لمس هدفون

طراحی

هواوی فری بادز پرو

بر خلاف ایرفون هواوی فری بادز ۳ که طراحی آن به طور قابل ملاحظه‌ای از ایرپادز اپل الگو گرفته بود، فری بادز پرو برداشت جدیدی از شکل ظاهری هدفون تمام بی سیم TWS را ارائه می‌دهد و طراحی نسبتا متفاوتی دارد. پایه ایربادز به شکل جعبه‌ای و مکعبی است که این یک تصمیم مهندسی محسوب می‌شود چرا که هواوی سخت افزارهای زیادی را برای فعال کردن تمامی ویژگی‌های FreeBuds Pro در داخل آن قرار داده است. نکته مهم در خصوص فری بادز پرو، وزن بسیار کم آن است. هر یک از هدفون‌ها دارای وزن ۶.۱ گرم بوده و وزن کیس شارژ نیز به ۶۰ گرم می‌رسد. بنابراین در مجموع وزن کیس و ایربادز از ۶۶ گرم فراتر نمی‌رود.

با توجه به نوع طراحی این ایربادز، بیرون آوردن فری بادز پرو از کیس شارژ کمی سخت است که بخشی از این امر می‌تواند به دلیل آهنربای قوی‌ای باشد که به آنها کمک می‌کند تا داخل کیس شارژ بمانند. همچنین قرار دادن آنها در داخل کیس شارژ نیز کمی دردسرساز است، اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید. در هر صورت به نظر می‌رسد کیس شارژ تنگ است و خروج ایرباد از داخل آن به خصوص در هنگام حرکت یا هنگام خیس بودن دستان شما آزاردهنده است. اما یک ترفند وجود دارد که این کار را آسان‌تر می‌کند؛ با فشار دادن سر هدفون با نوک انگشت شست، آنها کمی از قاب خود خارج می‌شوند و شما می‌توانید راحت‌تر این کار را انجام دهید.

در هر صورت شما مطمئنا از طراحی فری بادز پرو قدردانی می‌کنید و مشکلی با آن نخواهید داشت. سه سری پلاستیکی در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ هم درون جعبه به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از آنها استفاده کنید. هواوی حتی به شما امکان می‌دهد تا به راحتی از طریق برنامه AI Life (موجود در گوگل پلی استور و اپ گالری هواوی) مناسب بودن اندازه این سری‌ها را در گوش خود امتحان کنید. بخشی از هدفون که داخل گوش قرار می‌گیرد حالت منحنی دارد و با سری‌های پلاستیکی خیلی راحت و ایمن درون گوش می‌نشیند و نگران اذیت شدن گوش، حتی اگر بیش از یک ساعت درون گوش باشد یا بیرون افتادن آن در حین فعالیت‌ها نخواهید بود. سری‌های هدفون به اندازه‌ای خوب در گوش شما چفت می‌شوند که حتی اگر ANC را فعال نکنید هم سر و صدای بیرون خیلی کم به گوش شما می‌رسند و صدای موسیقی پخش شده در هدفون نیز به بیرون درز نمی‌کند.

هواوی فری بادز پرو

شما می‌توانید فری بادز پرو را در رنگ‌های مشکی کربنی، سفید سرامیکی و نقره‌ای خریداری کنید و کیس شارژ نیز همرنگ خود هدفون است. رنگ نقره‌ای گزینه منحصربه‌فرد و برجسته‌ای است که به شما کمک می‌کند آن را از بقیه هدفون‌های سیاه و سفید موجود در بازار جدا کنید. کیس شارژ هم به شکل منحنی است که در رنگ نقره‌ای دارای روکش پلاستیکی مات و در رنگ‌های سیاه و سفید دارای روکش صیقلی و براق است. در این کیس شارژ از لولای فلزی و نشان هواوی بر روی آن استفاده شده است. یک درگاه یو اس بی C در پایین کیس برای شارژ کردن وجود دارد و علاوه بر آن شما امکان شارژ بی سیم آن را نیز خواهید داشت. یک چراغ ریز هم در کنار درگاه یو اس بی برای نشان دادن شارژ شدن آن دیده می‌شود.

در کیس شارژ به صورت آهنربایی است و با توجه به کیفیت خوب لولا، باز و بسته کردن آن خیلی راحت و لذت‌بخش و با یک دست انجام می‌شود. با باز کردن کیس، ایربادز در کنار هم درون آن قرار گرفته‌اند و یک چراغ کوچک نیز بین آنها وجود دارد که رنگ آن تغییر می‌کند و اطلاعاتی مانند میزان شارژ ایربادز را نشان می‌دهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

هواوی فری بادز پرو

هواوی فری بادز پرو دارای سه تنظیمات برای کنترل نویزهای محیطی است، اما این‌ها فقط با برنامه مناسب کار می‌کنند. این تنظیمات شامل گزینه‌های خاموش، هوشیاری یا Awareness و نویز کنسلینگ یا حذف نویزهای محیطی می‌شود. گزینه آخر یعنی Noise Canceling نیز شامل چهار درجه شدت است که به ترتیب داینامیک، Cozy برای محیط‌های آرام، General و اولترا برای محیط‌های بسیار پرسروصدا هستند. این چهار گزینه نام‌هایی هستند که نشان می‌دهند شدت جلوگیری از ورود نویزهای محیطی تا چه حد است. هواوی فری بادز ۳ از نظر فنی دارای ANC بود، اما این قابلیت خیلی خوب در این هدفون عمل نمی‌کرد. حالا در فری بادز پرو این رویه کاملا تغییر کرده و هواوی تا ۴۰ دسیبل کاهش صداهای محیطی را ادعا کرده است. شما از طریق برنامه Huawei AI Life که برای همه گوشی های اندرویدی موجود است می‌توانید بین سطوح نویز کنسلینگ جابه‌جاشوید. در صورت قرار دادن این قابلیت روی حالت خودکار نیز هدفون به صورت اتوماتیک بین حالت‌های ANC یکی را انتخاب می‌کند.

گفتنی است که برنامه AI Life از طریق اسکن کردن بارکدی که روی جعبه فری بادز پرو وجود دارد، قابل دانلود است. در این برنامه امکانات زیادی ارائه می‌شود که به یکی دو مورد آن اشاره کردیم و علاوه بر آن شما می‌توانید میزان شارژ ایربادز و کیس شارژ را درون آن مشاهده کنید. همچنین در این برنامه گزینه‌ای با نام Smart Wear Detection وجود دارد که همانطور که از نام آن پیداست، به صورت هوشمند قرار گرفتن یا نگرفتن هدفون درون گوش را تشخیص می‌دهد و اگر آن را فعال کنید، در صورتی که ایربادز را از گوش خود دربیاورید، پخش موسیقی به صورت خودکار قطع می‌شود.

ویژگی Awareness صدای اطراف را افزایش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد صداهای اساسی بیرونی مانند بوق ماشین پشت سری یا شخصی که با صدای بیشتری صحبت می‌کند و سعی دارد توجه شما را جلب کند را بشنوید. این قابلیت برخی از صداهای با فرکانس بالا و متوسط را عبور می‌دهد و به شما امکان می‌دهد صداهای مهم را بشنوید. یک ویژگی فرعی اضافی به نام Enhance Voices هم وجود دارد که دقیقا همان کاری که در اسمش وجود دارد را انجام می‌دهد یعنی صداهای اطراف را بلندتر کرده و واضح‌تر به گوش شما می‌رساند. ما قبلا حالت Awareness را در فری بادز ۳ آی نیز دیده بودیم، اما هواوی اکنون حالت Enhance Voices را به این مدل اضافه کرده که در تست‌های ما واقعا موثر بود و این قابلیت گاهی اوقات مانند یک سمعک صدا را تقویت می‌کرد.

فری بادز پرو مانند همه ایرفون های بی سیم واقعی از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند، اما این مورد شبیه چیزهای دیگری که تاکنون دیده‌اید نیست. شما به جای ضربه زدن باید گوشی ایرفون را با دو انگشت فشار دهید. به محض این که ایرفون‌ها را درون گوش خود قرار دهید، ترکیبات مختلف ژست‌های حرکتی به خوبی و بدون هیچ مشکلی روی آن کار می‌کنند. تعامل هوشمندانه به لطف حسگر نیرو در پایه هر هدفون به شما این امکان را می‌دهد تا با یک فشار طولانی بین حالت‌های ANC یا نویز کنسلینگ جابه‌جا شوید، با یک فشار کوتاه موسیقی را پخش کنید یا آن را متوقف کنید و با دو بار فشار دادن آهنگ‌های موسیقی را رد کنید و به جلو بروید. با سه بار فشار نیز به موسیقی قبلی برمی‌گردید. اگر قسمت بالای پایه فری بادز پرو را به بالا یا پایین بکشید می‌توانید میزان صدا را کم و زیاد کنید و برای هیچ‌یک از این کارها نیازی به استفاده از گوشی هوشمند خود نخواهید داشت.

قابلیت اتصال سریع به صورت همزمان به دو دستگاه از دیگر قابلیت‌های ویژه هواوی فری بادز پرو است. شما می‌توانید این هدفون را به طور همزمان به تلفن و رایانه شخصی خود یا سایر دستگاه‌ها متصل کنید. می‌توانید به عنوان مثال در اسپاتیفای به موسیقی گوش دهید و از گوشی خود تماس بگیرید. علاوه بر این، فری بادز پرو هنگامی که آنها را از کیس شارژ خارج می‌کنید به طور خودکار به دو دستگاه گذشته شما متصل می‌شود.

برای اتصال هدفون به گوشی موبایل از قابلیت بلوتوث ۵.۲ استفاده می‌شود. برای جفت کردن هدفون با گوشی باید لبه سمت راست هدفون را به مدت طولانی فشار دهید و بلوتوث گوشی خود را نیز روشن کنید. پس از آن گوشی به صورت خودکار هدفون شما را شناخته و به آن متصل می‌شود. خوشبختانه پایداری اتصال بلوتوث نیز بسیار خوب است و تقریبا هیچوقت مشکلی در اتصال آن ایجاد نخواهد شد. با وجود بلوتوث ۵.۲ و چیپست توانمندی که در این ابربادز به کار رفته، شما در هنگام مکالمه هیچ تاخیری را در دریافت صدای طرف مقابل مشاهده نمی‌کنید.

سخت افزار و باتری

هواوی فری بادز پرو

همانطور که گفته شد، هواوی فری بادز پرو دارای یک کیس شارژ بیضی شکل به رنگ خود ایرفون است که یک دکمه در کنار آن قرار گرفته است. داخل این کیس شارژ یک باتری ۵۸۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده که از شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند. هر گوشی فری بادز پرو هم یک باتری ۵۵ میلی آمپری را حمل می‌کند. هواوی قول حداقل ۴ ساعت پخش موسیقی با فعال کردن ANC یا ۷ ساعت پخش موسیقی در صورت خاموش کردن ANC را داده است. به این ترتیب این هدفون تو گوشی بی سیم هواوی از نظر دوام باتری جزو بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد. شما با کیس شارژ نیز در مجموع حدود ۳۰ ساعت شارژدهی را خواهید داشت که این عالی است. البته در صورت روشن بودن ANC و همچنین در صورتی که از هدفون برای مکالمه استفاده می‌کنید طبیعتا باید انتظار عمر باتری کمتری داشته باشید.

علاوه بر قابلیت شارژ بی سیم، کیس شارژ را می‌توان با کابل یو اس بی C که درون جعبه به شما ارائه می‌شود نیز شارژ کرد. در تست‌های ما، شارژ کردن صفر تا صد در صد کیس و خود فری بادز پرو حدود ۷۰ دقیقه طول کشید که این نتیجه خوبی برای باتری کاملا خالی آن محسوب می‌شود. با وجود پشتیبانی از شارژ بی سیم، بعید به نظر می‌رسد شما نیاز به شارژ کامل کیس شارژ داشته باشید، چرا که به راحتی و در هر جایی می‌توانید به سرعت آن را شارژ کنید. به عنوان مثال اگر یک شارژر بی سیم دارید یا گوشی شما از قابلیت شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با قرار دادن کیس روی آن،‌ به راحتی کیس را شارژ کنید. هر یک از گوشی‌های فری بادز پرو نیز درون کیس شارژ در عرض حدود ۳۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شوند.هواوی فری بادز پرو

خود گوشی های فری بادز پرو دارای درایورهای ۱۱ میلی‌متری پویا است که هم وظیفه کاهش نویزهای محیطی را بر عهده دارند و هم تولید باس می‌کنند. یک اکولایزر دینامیکی اضافی بدون توجه به وضعیت و نحوه ورود صدا به کانال گوشی، صدا را تنظیم می‌کند. دو میکروفون رو به بیرون درون قسمت پایه و یک میکروفون در قسمت گوشی برای انتخاب صدای شما از صدای اطراف مراقبت می‌کند و یک حسگر صدای Bone هم وجود دارد که صدای انسان را در گوش شما تقویت می‌کند. به این ترتیب هر مکالمه‌ای به همان راحتی که می‌آید، واضح و دقیق است. حسگر استخوان به این صورت عمل می‌کند که ویبره و لرزش‌های استخوان و به دنبال آن قدرت صدای کاربر را تشخیص می‌دهد و باعث می‌شود صدای واضحی ارائه شود.

روی هر پایه ایرفون چهار دریچه وجود دارد که در واقع میکروفون ضد باد هستند و هرگونه صدای اطراف را از بین می‌برند و به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کنند. فری بادز پرو نسبت به هر هدفون تو گوشی بی سیم دیگری که آزمایش کرده‌ایم در این زمینه عملکرد بهتری ارائه می‌کند. یک چیپست نیز در قسمت پایه ایربادز قرار گرفته که هواوی ادعا می‌کند تاخیر را تا ۱۸۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد.

کیفیت صدا

هواوی فری بادز پرو

اما به مهم‌ترین بخش هر هدفون و گجت صوتی یعنی بخش کیفیت صدا می‌رسیم. قطعا جنبه اصلی برای خرید یک هدفون بی سیم، چه برای مکالمه و چه برای گوش دادن به موسیقی، کیفیت صدای آن است. هواوی فری بادز پرو از نظر کیفیت صدا یکی از بهترین عملکردها را ارائه می‌کند. درایورهای ۱۱ میلی‌متری حتی بیس مناسبی را به گوش شما می‌رسانند و سری‌های پلاستیکی ایرفون که کاملا در گوش قرار می‌گیرند از هرگونه تداخل صدای جهان بیرون جلوگیری می‌کنند. صداهای سطح پایین مطمئنا بیشتر از فری بادز ۳ برجسته است و به طور کلی عملکرد متعادل‌تری را در فری بادز پرو مشاهده می‌کنیم. به طور معمول، باس صدا مسئله بزرگی برای هدفون‌های کوچکی مانند فری بادز پرو است، اما هواوی تلاش زیادی کرده تا در این زمینه بیشتر رقبای خود را پشت سر بگذارد.

همانطور که گفته شد چند درجه برای حذف نویزهای محیطی وجود دارد که تا ۴۰ دسیبل بسته به میزان صدای محیط در سطح‌های مختلف کار می‌کند. این قابلیت عالی است و حذف نویزهای محیطی در این هدفون توگوشی بی سیم را می‌توان یکی از بهترین‌های بازار در این کلاس دانست. هواوی همچنین یک سیستم مکانیکی تثبیت صدا ایجاد کرده است تا اعوجاج را در حجم زیاد کاهش دهد. با قرار دادن قابلیت نویز کنسلینگ در بالاترین حد خود، موسیقی همانطور که تولید شده به گوش شما می‌رسد، باس افزایش پیدا می‌کند و چند برابر واضح‌تر از بهترین‌های موجود شنیده می‌شود. موسیقی‌های لایه‌ای دارای تفکیک صدای بسیار خوبی هستند؛ اپرای با صدای بلند و با حجم زیاد، ظرافت لذت‌بخشی دارد و موسیقی ارکسترال تفکیک صدای قابل احترامی را ارائه می‌دهد و محتوای کلمه گفتاری واضح و غنی است.

هواوی فری بادز پرو

هدفون های بی سیم واقعی برای تحرک و راحتی ساخته شده‌اند و هواوی دقیقا همین کار را انجام داده است. فری بادز پرو در عین صدای واضح، راحتی چشمگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. ما این ایرفون را با هواوی پی ۴۰ پرو و افکت‌های Histen در آن و همچنین در گوشی اندوریدی دیگری با قابلیت تقویت صدای دالبی آزمایش کردیم. وقتی شما این ابزارها را دارید، فری بادز پرو بدون هیچ مشکلی سازگاری خود را نشان می‌دهد و عملکرد بسیار عالی را ارائه می‌کند.

علاوه بر تجربه گوش دادن به موسیقی، FreeBuds Pro در زمینه مکالمه هم خوب عمل می‌کند و تماس‌های صوتی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. قرارگیری چند میکروفون و قابلیت حسگر استخوان با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند تا صدای دقیق و واضحی را هم برای شما و هم برای طرف مقابل در هنگام مکالمه ارائه کنند. حتی در شرایط وزش باد شدید و یا صداهای پس زمینه نیز کیفیت صدا در حین تماس‌های صوتی عالی است. البته یادتان باشد که باید هدفون‌ها را تراز کنید تا پایه‌های آنها به سمت دهان شما هدایت شوند، چون در غیر این صورت، میکروفون‌های دوتایی اغلب نمی‌توانند صدای شما را به خوبی دریافت کنند. وقتی فری بادز پرو در جای درستی قرار نگیرد، ممکن است وضعیتی وجود داشته باشد که میکروفون هنگام حضور در یک مکان شلوغ، صدای شخص دیگری را انتخاب کرده و صدای شما را قطع کند و این برای طرف مقابل آزاردهنده می‌شود.

جمع بندی

هواوی فری بادز پرو

هواوی فری بادز پرو می‌تواند بهترین هدفون بی سیم واقعی با قابلیت ANC یا نویز کنسلینگ فعال در بازار باشد. البته طراحی خاص و قیمت نسبتا بالای آن ممکن است برای برخی کاربران ناراحت کننده باشد. برنامه Huawei AI Life در اپ استور در دسترس نیست و به همین دلیل کاربران گوشی های آیفون قسمت عمده‌ای از این سرگرمی را از دست می‌دهند. اما اگر یک گوشی اندرویدی داشته باشید و مخصوصا در صورتی که دارای یک گوشی هواوی باشید، فری بادز پرو گزینه بهتری محسوب می‌شود. فری بادز پرو هدفون بی سیم ارزان‌قیمتی نیست، اما باز هم قیمت آن از رقبای سامسونگ و اپل پایین‌تر است و این می‌تواند عالی باشد.

اگر می‌خواهید تجربه صوتی بی نظیر و درجه یک با عملکرد حذف نویزهای محیطی فعال را داشته باشید و خیلی به طراحی و قیمت هدفون اهمیتی نمی‌دهید، FreeBuds Pro بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هواوی فری بادز پرو حتی اگر کمی گران باشد، یک توصیه عالی است، زیرا کیفیت صدای خوب، نویز کنسلینگ عالی، دوام باتری عالی و ویژگی‌های هوشمندی را ارائه می‌دهد.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی منحصربه‌فرد و راحت
  • گزینه‌ای عالی برای تماس‌های صوتی
  • جفت شدن سریع به صورت همزمان به دو دستگاه
  • ژست‌های حرکتی و کنترل‌های هوشمند روی ایرباد
  • نویز کنسلینگ عالی
  • کیفیت صدای خوب
  • شارژدهی خوب
  • امکان شارژ بی سیم کیس

معایب

  • ضد آب نبودن
  • عدم پشتیبانی از برنامه آی او اس
  • خروج سخت هدفون از داخل کیس شارژ
  • قیمت نه چندان ارزان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*