استودیو فیلمسازی شیائومی

راه اندازی استودیو فیلمسازی شیائومی ؛ یک استودیو جهانی برای تولید فیلم با موبایل

استودیو فیلمسازی شیائومی با نام Xiaomi Studios و با هدف خلق آثار ویدیویی توسط گوشی‌های هوشمند برای تحول در صنعت فیلمسازی راه اندازی شد.

استودیو فیلمسازی شیائومی با نام Xiaomi Studios به عنوان نخستین استودی فیلمسازی جهانی این شرکت با هدف خلق محتوای موبایلی راه اندازی شد. شیائومی می‌گوید این استودیو راه اندازی شده تا به همه اجازه دهد از دنیای زیبایی که فناوری آن را به ارمغان آورده لذت ببرند. با گرد هم آوری بسیاری از خلق کننده‌های آثار سینمایی و علاقه‌مندان به محتوای ویدیویی در خانه، شیائومی به دنبال کشف زبان شنیداری و سبک جدیدی از روایت فیلم با خلق ویدیوها توسط گوشی‌های هوشمند است. شیائومی متعهد به پیشروی در دنیای فیلمسازی با موبایل شده است.

شیائومی برای راه اندازی این استودیو فیلمسازی از مفهوم برند موبایل خود «بگذارید همه در دنیا از زندگی زیبایی که فناوری به ارمغان آورده لذت ببرند» الهام گرفته است. شیائومی از عاشقان دنیای فناوری و گیک‌ها برای خلق محتوای ویدیویی در حوزه فناوری، مد و هنر استفاده می‌کند. در عین حال استودیو فیلمسازی شیائومی پا را فراتر خواهد گذاشت و به دنبال فیلمسازی در ابعاد بزرگ‌تر با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند است.

اولین اثر استودیو فیلمسازی شیائومی

اولین اثر Xiaomi Studios با همکاری یک استودیو تازه تأسیس شده به مناسب روز پدر، یک فیلم کوتاه بوده است. این فیلم کوتاه روایت‌گر داستان جذابی از سه نسل پدر بزرگ و مادر بزرگی را نشان می‌دهد که با گوشی‌های موبایل خود تصویربرداری می‌کنند.

استودیو فیلمسازی شیائومی

نخستین فیلم کوتاه ساخت استودیو فیلمسازی شیائومی

استیون موریاما، رئیس جهانی این استودیو فیلمسازی می‌گوید پروژه احداث این استودیو بعد از ۲ سال تحقیق و بررسی، به عنوان یک پروژه خلاقانه جهانی انجام شده و می‌خواهد فیلمسازان مستقل برجسته از سراسر جهان را جذب خودش کند تا از تلفن‌های هوشمند شیائومی برای خلق آثار منحصر به فرد خود استفاده کنند.

لی ژینهوا، رئیس بخش چینی استودیو فیلمسازی شیائومی نیز این‌چنین می‌گوید:

فرقی نمی‌کند یک فیلم کوتاه توسط کارگردانان جوان کار اولی مثل چن ککسین و جیا ژانگکه با گوشی موبایل گرفته شود یا فیلم‌سازان بزرگ هالیوودی مثل سودربرگ یا شان بیکر برای ساخت فیلم‌ها در ژانر خود از گوشی‌ها استفاده کنند؛ به وضوح می‌بینیم که هر روزه فیلمبرداری با موبایل در حال محبوب‌تر شدن نزد سازندگان حرفه‌ای است.

در آینده تصویربرداری با موبایل تحول جدیدی را در صنعت فیلمسازی به وجود خواهد آورد. علاوه بر قابلیت حمل آسان و هزینه کم، فیلمبرداری با موبایل از نوآوری مداوم فناوری نیز بهره‌مند خواهد بود. به طور مثال اکنون گوشی‌های شیائومی می‌توانند با وضوح 8K فیلمبرداری کنند، به لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم دیجیتال، فیلمبرداری تایم لپس و بسیاری از امکانات دیگر مجهز هستند که در گذشته فقط مختص به دوربین‌های حرفه‌ای بود. و حالا می‌تواند به طور کامل نیاز سازندگان رده متوسط را برآورده کند.

شاید در آینده‌ای نزدیک، فیلمسازها برای خلق اثر خود و مونتاژ آن تنها به یک گوشی هوشمند نیاز داشته باشند. بنابراین به معنای واقعی همه می‌توانند از سرگرمی که تکنولوژی آن را به ارمغان میاورد، لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*