دوز سوم واکسن کرونا

محققان دریافت دوز سوم واکسن کرونا را ضروری نمی‌دانند

سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد اعلام کرد دو دوز واکسن کرونا سطح ایمنی بدن را به مقدار کافی افزایش می‌دهد و دریافت دوز سوم ضروری نخواهد بود.

اندرو پولارد، سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد و رهبر مطالعات واکسن توسعه یافته این دانشگاه عنوان کرد ایمنی بدن پس از دریافت دو دوز واکسن کرونا به مدت طولانی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل دریافت دوز سوم واکسن ضروری نیست. وی تاکید کرد در حال حاضر مطمئن نیستیم که آیا دوز سوم ضروری است یا خیر، اما این موضوع را هم باید در نظر داشت که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پس از دریافت دو دوز ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند، وجود ندارد.

دریافت دوز سوم واکسن کرونا ضروری نیست

دانشمندان بر این باور بودند که محافظت واکسن‌ها به تدریج از بین خواهد رفت؛ چرا که میزان فعال بودن سیستم ایمنی بدن به شکل طبیعی کاهش پیدا می‌کند. اما اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد اعلام کرد به احتمال زیاد افرادی که دو دوز واکسن دریافت کردند برای ایجاد مصونیت در برابر کروناویروس در زمستان به دوز سوم نیازی نخواهند داشت.

وی افزود با وجود این که این ویروس در حال گردش بوده و برای کسانی که دو دوز واکسن دریافتند باعث بیماری خفیف می‌شود، اما می‌تواند ایمنی این افراد را افزایش دهد. طبق اعلام سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد البته ما مطمئن نیستیم که آیا در آینده برای افرادی که دو دوز واکسن دریافت کردند، دریافت دوزهای تقویت کننده ضروری است یا خیر، اما برای پاسخ به این پرسش باید بررسی‌های بیشتری را به انجام برسانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*