رجیستری دستگاه های سیم کارت خور

آغاز رجیستری دستگاه های سیم کارت خور ، ساعت هوشمند و موبایل واره‌ها

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز طرح رجیستری دستگاه های سیم کارت خور ، ساعت هوشمند و موبایل واره‌ها خبر داد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد از امروز 1 تیر 1400 فاز دوم طرح رجیستری شامل تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، دستیار دیجیتال شخصی موسوم به PDA (Personal Digital Asistant) و مبدل تلفن ثابت به سیار (موبایل‌واره‌ها) آغاز شد.

جزئیات رجیستری دستگاه های سیم کارت خور

طبق گفته دهقانی‌نیا کاربران فقط تا 12 تیر 1400 برای رجیستری ساعت هوشمند سیم کارت خور و تا 19 تیر 1400 برای رجیستری دستگاه بارکد اسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار سیم کارت خور مهلت دارند. وی افزود آخرین مهلت رجیستری تبلت نیز طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

بر اساس طرح رجیستری دستگاه های سیم کارت خور، کاربران دستگاه‌های سیم کارتی نظیر تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار می‌بایست تا پیش از آخرین مهلت‌های اعلام شده یک سیم کارت در دستگاه قرار داده و آن را روشن کنند. همچنین کاربران باید با انجام فرایندی مثل برقراری تماس یا ارسال پیام با دستگاه از سرویس گرفتن دستگاه خود پیش از پایان مهلت اعلام شده اطمینان حاصل کنند. به کاربران توصیه می‌شود این فرایند را به روز یا ساعت‌های پایانی اجرای این طرح موکول نکنند؛ چرا که به دلیل افزایش حجم بار شبکه ممکن است انجام مراحل رجیستری به درستی انجام نشود.

گفتنی است کاربران در زمان خرید می‌بایست از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* و سایت hamta.ntsw.ir یا اپلیکیشن همتا فرایند استعلام اصالت دستگاه را انجام دهند و فقط دستگاهی را خریداری کنند که دارای استعلام قانونی باشد. در واقع کاربران با انجام فرایند استعلام اصالت اطلاعاتی چون نوع برند و مدل دستگاه، نوع واردات، شرکت واردکننده، شرکت گارانتی کننده و تاریخ شروع گارانتی را دریافت می‌کنند که باید حتما برند و مدل کالا با نتیجه استعلام اصالت مطابقت داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آغاز دزدی جدید دولت از جیب مردم !!!