رها کردن جف بزوس در فضا

درخواست هزاران نفر برای رها کردن جف بزوس در فضا

به تازگی تعدادی از منتقدان جف بزوس طوماری را آماده کرده‌ و به امضا رسانده‌اند که در آن خواستار رها کردن جف بزوس در فضا و عدم بازگشت او به زمین شده‌اند.

پس از آن که جف بزوس،‌ بنیان‌گذار شرکت آمازون عنوان کرد که قصد دارد به فضا سفر کند،‌ تعدادی از مخالفان وی دست به اقدامی عجیب زدند و طوماری را با این عنوان که «اجازه ندهید بزوس مجددا به زمین بازگردد» آماده امضا کردند.

در صورتی که همه‌چیز درست همان‌طور که برنامه‌ریزی شده است جلو برود، ظرف چند روز آینده،‌ جف بزوس به همراه برادرش مارک با سفینه بلو اوریجین به سمت فضا حرکت خواهند کرد. لازم به ذکر است که این نخستین پرواز سرنشین‌دار بلو اوریجین است. جف بزوس که در دوران شیوع ویروس کرونا موفق شد سرمایه خود را به 177 میلیارد دلار ارتقا دهد و عنوان ثروتمندترین مرد در دنیا را همچنان حفظ کند، هم‌اکنون بخشی از این سرمایه را برای رفتن به فضا هزینه کرده است.

علت درخواست رها کردن جف بزوس در فضا

رها کردن جف بزوس در فضا

هر شخصی که قصد سفر به فضا را دارد برای انجام این کار باید نزدیک به 3 میلیون دلار پول خرج کند. تا به امروز ده‌ها هزار نفر طومار سفر بدون بازگشت بزوس به فضا را امضا کرده‌اند. با توجه به نوشته‌های موجود از این افراد در زیر طومار می‌توان متوجه شد که چرا آن‌ها تصور می‌کنند برنگشتن بزوس به سیاره خاکی به نفع زمین است.

تعداد از افرادی که این طومار را به امضا رسانده‌اند با اشاره به این موضوع که بزوس اصلا به کارگران خود رسیدگی نمی‌کند، عنوان کردند که بهتر است بزوس برای بازگشت به کره خاکی مقداری تلاش کند. عده دیگری از افراد نیز نوشته‌اند که آقای بزوس، دیگر دوران زندگی بدون هزینه در زمین به پایان رسیده است.

فرستادن ایلان ماسک و مارک زاکربرگ به خورشید

رها کردن جف بزوس در فضا

عده دیگری از امضا کنندگان نیز با اشاره به سایر ثروتمندان در دوران فراگیری ویروس کرونا عنوان کردند که آیا این امکان نیز وجود دارد که ایلان ماسک و مارک زاکربرگ را هم به برای همیشه به فضا فرستاد؟ شخص دیگری نیز نوشته بود که بهتر است آن‌ها را برای سفر به خورشید بفرستیم تا خیال همه راحت شود که دیگر توان بازگشت به زمین را نخواهند داشت.

ایده اصلی سفر همیشگی توسط شرکت مارس وان تحت عنوان پروژه زندگی در مریخ مطرح شد. این شرکت برای انجام پروژه مذکور تقاضای پرداخت هزینه کرد، اما تا به امروز هیچ نتیجه‌ای را در بر نداشته است. این پروژه با طرح ایده تبدیل کردن مریخ به محل زندگی، قصد دارد که سالانه تعدادی از افراد را به منظور زندگی کردن، در یک سفر بی بازگشت به مریخ بفرستد. تا به امروز بسیاری از افراد حاضر به همکاری با این پروژه شدند و در آن ثبت نام کرده‌اند.

البته ثروت هیچ‌یک از داوطلبان به اندازه بزوس نیست که بخواهند در اسرع وقت به زمین بازگردند. بزوس در سال 2019 از همسر خود یعنی مک‌کنزی اسکات جدا شد و در پی آن 34 میلیارد دلار از سرمایه خود را به مک‌کنزی واگذار کرد. این مسئله منجر به آن شد که مک‌کنزی جایگاه سومین زن ثروتمند دنیا را به خود اختصاص دهد، در حالی که واگذاری این مقدار از سرمایه خللی در زندگی بزوس ایجاد نکرد.

این طومار خیلی کاربردی نخواهد بود،‌ چراکه این سفینه متعلق به جف بزوس است و وی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که درست در زمان دلخواه و بدون هیچ مشکلی به زمین بازگردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*