سیستم انرژی جدید

ژاپن سیستم انرژی جدید برای تامین اکسیژن، آب و برق در فضا می‌سازد

آژانس هوافضای ژاپن با همکاری شرکت هوندا قصد دارد یک سیستم انرژی جدید برای تامین اکسیژن، آب و برق در فضا بسازد.

آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن (JAXA) قصد دارد طی همکاری با شرکت خودروسازی هوندا یک سیستم انرژی تجدیدپذیر گردشی جدید را بسازد که می‌تواند اکسیژن، آب و برق مورد نیاز ایستگاه‌های فرازمینی را تامین کند. از اهداف اصلی این پروژه می‌توان به تقویت قابلیت اکتشافات فضای عمیق با کاهش نیاز به ارسال منابع از زمین اشاره کرد.

جزئیات ساخت سیستم انرژی جدید ژاپن

سیستم انرژی جدید

آژانس هوافضای ژاپن و شرکت هوندا سیستمی را خواهند ساخت که شامل دو سیستم الکترولیز آب با فشار افتراقی بالا و یک سیستم پیل سوختی بوده و ترکیب آنها یک سیستم انرژی تجدیدپذیر گردشی را به وجود خواهد آورد. در واقع سیستم الکترولیز آب با فشار افتراقی بالا قادر است آب را با استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید اکسیژن و هیدروژن الکترولیز کند. همچنین سیستم پیل سوختی از اکسیژن و هیدروژن آب و برق تولید خواهد کرد.

سیستم انرژی جدید

ساساکی هیروشی، معاون رئیس JAXA در همین خصوص عنوان کرد انسان برای انجام فعالیت‌های خود در فضا به اکسیژن، هیدروژن و انرژی الکتریکین نیاز دارد و با ساخت یک سیستم انرژی تجدیدپذیر چرخشی می‌توان بدون اینکه به تامین منابع از زمین نیاز باشد، به نیاز انسان‌ها در فضا پاسخ داد. وی افزود چنین سیستمی فعالیت‌های انسان در فضا را به میزان زیادی گسترش خواهد داد.

ماموریت‌های آینده انسان در فضا به میزان زیاد هیدروژن و برق نیاز خواهد داشت و سازمان‌های فضایی به صورت جدی به دنبال روشی برای تامین نیازهای نیروگاه‌های فرازمینی هستند. از طرفی اکسیژن نیز برای فضانوردان و پیشرانه‌های موشکی ضروری است. از این رو آژانس هوافضای ژاپن و شرکت هوندا با امضای توافق‌نامه تحقیقاتی مشترک سه ساله به دنبال ساخت مدل‌های اولیه سیستم انرژی تجدیدپذیر چرخشی هستند. این دو شرکت قصد دارند این سیستم را در دروازه ماه ناسا که یک ایستگاه فضایی در مدار ماه محسوب می‌شود، آزمایش کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه