اینترنت ماهواره ای استارلینک

تا 3 ماه دیگر سراسر جهان تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک قرار می‌گیرد

مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره اسپیس ایکس گفت تا 3 ماه دیگر سراسر جهان تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک قرار خواهد گرفت.

جووانی شاتول (Gwynne Shotwell)، مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره اسپیس ایکس در یک کنفرانس فناوری اعلام کرد این شرکت خصوصی فعال در حوزه فضا توانست 1800 ماهواره را در مدار زمین قرار دهد که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر 2021 (برابر با شهریور-مهر 1400) با فعال‌سازی تمام این ماهواره‌ها می‌توانیم سراسر سیاره زمین را تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک قرار دهیم.

جزئیات ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک

مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره اسپیس ایکس در ادامه بیان کرد پس از فعال‌سازی تمام این ماهواره‌ها ما وارد روند وضع مقررات می‌شویم؛ یعنی باید با تمام کشورها وارد مذاکره شویم تا بتوانیم برای ارائه خدمات مخابراتی تاییدیه لازم را دریافت کنیم. وی افزود هدف استارلینک استقرار 12 هزار ماهواره به ارزش 10 میلیارد دلار در مدار زمین است و هم‌اکنون خدمات بتای این سرویس در 11 کشور ارائه می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز طی ماه گذشته عنوان کرده بود تاکنون بیش از 500 هزار درخواست برای پیش خرید استفاده از سرویس استارلینک به ثبت رسیده که این شرکت برای تامین تمام این تقاضاها آمادگی دارد. گفتنی است ایلان ماسک مدتی قبل در پاسخ به توییت یک کاربر ایرانی در خصوص ارائه سرویس استارلینک به کاربران ایرانی عنوان کرد تا جایی که بتواند از کاربران ایرانی حمایت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایران هم شامل میشه 😂😂