بیت کوین

سقوط بیت کوین، اتریوم و دوج کوین با سیاست جدید دولت چین

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باز هم شاهد شوک جدیدی بودند که باعث سقوط ارزش این ارزها در بازار جهانی شد. این بار چین، محرک این تغییر بوده است.

دولت چین به صورت رسمی  اعلام کرده است که برق مورد نیاز برای عملیات استخراج رمز ارزها از صبح دوشنبه قطع شده است و دیگر به فرآیندهای مشابه، برق اختصاص داده نخواهد شد.  این سیاست جدید باعث سقوط سریع ارزش رمز ارزهای مختلف شده است. این اولین باری نیست که دولت چین دست به چنین اقدامات هدف مند جهت منحل کردن استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور می‌زند. دولت این کشور اعلام کرده است که کاهش استخراج بیت کوین و سایر ارزها با هدف نزدیک کردن چین به اهدافی مانند محافظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی انجام شده است؛ چراکه در جریان سال 2021 میلادی مقدار قابل توجهی انرژی فسیلی در این کشور تولید و مصرف شده است که از جهات مختلفی به شدت نگران کننده به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش رسانه Global Times استان سیچوان که در جنوب غربی چین قرار دارد، در روز یکشنبه شاهد تعطیل شدن تعداد زیادی از مزارع استخراج بیت کوین بوده است. پیش بینی شده است که 90% از مزارع بیت کوین چینی در زمان کوتاهی منحل شوند. در تاریخ 18 ژوئن 2021 اطلاعیه‌ای توسط کمسیون نیرو و توسعه استان سیچوان منتشر شده که با استناد به آن، تمام شرکت های انرژی موظف شده‌اند تا فعالیت‌های مرتبط با رمز ارزها را تا پایان هفته جاری ثبت، جمع بندی و حذف کنند.

رئیس یکی از شرکت‌های بلاک چین (Blockchain) که با نام BankLedger شناخته می‌شود صراحتا پیش‌بینی گرده است که با قوانین سفت و سختی که دولت چین اخیرا وضع کرده است، بالای 90% از ظرفیت استخراج بیت کوین یا به عبارتی یک سوم فرآیند پردازش رمز ارزها در سراسر جهان و در مدت کوتاهی تعلیق خواهد شد. مدیر این شرکت پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده است که استخراج کنندگان Bitcoin باید یک اتحادیه تشکیل دهند و به آن سوی اقیانوس مهاجرت کنند و فعالیت خود را در روسیه یا آمریکای شمالی ادامه دهند.

نرخ بیت کوین به دلار آمریکا (Bitcoin/USD) در 24 ساعت گذشته با کاهش 4.1% روبه رو شده است. بر اساس گزارش منابع، روند کاهش بیت کوین در طول هفته گذشته به 18.61% رسیده است که خبر بسیار بدی برای سرمایه گزاران به شمار می‌رود. اتریوم هم وضع بهتری ندارد. کاهش 4.33% در 24 ساعت گذشته و سقوط 22% در طول هفته برای این ارز ثبت شده است. اما شرایط دوج کوین از دو مورد قبلی هم وحشتناک‌تر است. افت 15% تنها در یک روز و 31% در هفته گذشته نشان می‌دهد که این روزها نباید در سرمایه گزاری بر روی ارزهای دیجیتال عجله کرد.

نظر شما چیست؟ آیا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند باز هم روزهای خوش خود را تجربه کنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بعد میان تو ایران بی صاحب مزرعه میزنن…خوب ما برق رو از هوا بدست میاریم و اینا از منابعشون…اونا آینده براشون مهمه و ایران فقط حال