تازه‌ترین تصاویر فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس شما را هیجان زده می‌کنند

تازه‌ترین تصاویر فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس شما را هیجان زده می‌کنند

به تازگی ویدیویی چند ثانیه‌ای از فرود راکت فالکون 9 (Falcon 9) کمپانی هوافضای خصوصی اسپیس ایکس منتشر شده که سر و صدای زیادی در میان طرفداران به پا کرده است.

فرود راکت فالکون 9 (Falcon 9) اسپیس ایکس به تازگی در ویدیویی چند ثانیه‌ای، به نمایش گذاشته شده است. این کلیپ کوتاه به خوبی نشان می‌دهد که موشک مورد نظر به چه سادگی و بدون دردسر روی سکوی شناور فرودی خودی می‌نشیند.

این ویدیو به دنبال پرتاب راکت برای انجام ماموریتی به نام “GPS III-5” برای شرکت لاکهید مارتین، منتشر شد. پس از به فضا فرستادن محموله لاکهید مارتین، قسمت ابتدایی موشک اسپیس ایکس به راحتی روی سکوی تعبیه شده برای فرود آن نشست و بار دیگر به ما نشان داد که رویای استفاده مجددا از موشک‌های فضایی پس از به حقیقت پیوستن در سال‌های گذشته، هم‌اکنون به چه مرحله‌ای از پیشرفت رسیده است.

تازه‌ترین تصاویر فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس شما را هیجان زده می‌کنند

تاکنون تصاویر و ویدیوهای زیادی از پرتاب و فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته، اما این کلیپ چند ثانیه‌ای که در ادامه فایل گیف آن را خواهید دید، به شکلی ویژه هیجان طرفداران را برانگیخته است. این دومین پرتاب شرکت اسپیس ایکس در ماه جاری میلادی بود و گفته شده که هیچ مشکلی در تمامی مراحل، از پرتاب محموله در مرکز کیپ کاناورال گرفته تا پایان به زمین نشستن فالکون 9، رخ نداده است.

فرود راکت فالکون 9

تازه‌ترین تصاویر فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس شما را هیجان زده می‌کنند

اسپیس ایکس معمولا از تمامی پرتاب‌های خود عکس و ویدیو منتشر می‌کند، اما گیف بالا به شکلی ویژه، نمایی منحصر به فرد را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. فالکون 9 در ابتدا همانند گویی آتشین در آسمان پدیدار می‌شود و پس از چند ثانیه، به راحتی روی سکو فرود می‌آید. تصویری هم که در ادامه می‌بینید، مربوط به همین ماموریت بوده و نمای آسمان تاریک در کنار خط ساحلی روشن شده با چراغ ساختمان‌ها در نوع خود منحصر به فرد است. این تصاویر و ویدیو بالا هم به آرشیو شگفت‌انگیز اسپیس ایکس و موفقیت‌هایش اضافه شده‌اند.

تازه‌ترین تصاویر فرود راکت فالکون 9 اسپیس ایکس شما را هیجان زده می‌کنند

استارشیپ

البته پیش از انتشار کلیپ فرود راکت فالکون 9 هم ویدیوی دیدنی را از پرتاب و به زمین نشستن یک موشک عظیم دیگر از شرکت اسپیس ایکس در گجت نیوز منتشر کردیم. این موشک استارشیپ SN10 نام دارد که در مقاله مورد نظر، موفقیت نهایی آن در پرواز و فرود بدون مشکل نشان داده شد.

اسپیس ایکس قبل از این اقدام موفقیت‌آمیز چندین آزمایش انفجاری را پشت سر گذاشت و متاسفانه در این آزمایش‌ها، به دلایل گوناگون استارشیپ در بخشی از ماموریت سالم نمی‌ماند و منفجر می‌شد. حتی در یکی از این ماموریت‌ها اسپیس ایکس موفق شد تا موشک استوانه‌ای شکل و جنجالی مورد نظر را با موفقیت روی زمین بنشاند، اما تنها چند دقیقه پس از فرود، استارشیپ منفجر شد.

با این وجود، در آخرین آزمایش انجام شده اسپیس ایکس توانست با موفقیت استارشیپ را به هوا برده و پس از انجام مانور مدنظر این شرکت، موشک را مجددا به حالت افقی در بیاورد و بدون مشکل آن را روی محل فرود بنشاند. خوشبختانه پس از فرود هم هیچ مشکلی بروز نکرد و استارشیپ از تمامی مراحل ماموریت جان سالم به در برد. اسپیس ایکس تصاویر و ویدیوهای موفقیت‌های شگفت‌انگیز خود را در حساب توییتری، کانال یوتیوب و حساب اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد و شما هم می‌توانید از طریق این حساب‌ها به صورت لحظه‌ای ماموریت های اسپیس ایکس را دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایولا عجب چیزیه واقعا این نمای بسیار زیبا آدم رو شگفت زده میکنه 🤩🤩🤩👏👏👏