ویندوز 11

ویندوز 11 تمرکز ویژه‌ای بر روی بازی‌های ویدئویی خواهد داشت

در جریان مراسم رونمایی از ویندوز 11 به ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل اشاره شد که یکی از آن‌ها، تمرکز ویژه آن بر روی بازی‌های ویدئویی است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم رونمایی از ویندوز 11 زمانی بود که خانم سارا باند، معاونت شرکت ایکس باکس شروع به صحبت درباره جنبه‌های گیمینگ این سیستم عامل جدید کرد. طبق صحبت های وی، ویندوز 11 شامل ویژگی‌های نوآورانه زیادی می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده خودکار از HDR (به اصطلاح Auto HDR) است. ضمنا ویندوز جدید دارای فضای ذخیره مستقیم برای API خواهد بود و سرویس Xbox Game Pass هم در قالب برنامه از پیش نصب شده Xbox درون ویندوز گنجانده شده است. اگر پیش از این از وجود برنامه Xbox در ویندوز 10 خبر نداشتید، امکان ندارد که از این به بعد با آن روبه رو نشوید؛ چراکه سیستم عامل Windows 11 قصد دارد این برنامه را در مرکز توجه قرار دهد.

همانطور که گفتیم، ویندوز 11 قصد دارد تا سرویس محبوب ایکس باکس گیم پس را به برنامه Xbox اضافه کند که شامل عناوینی از شرکت‌های بازی سازی Bethesda، EA Play و … می‌شود. با توجه به فعالیت فوق‌العاده بالای مایکروسافت در بخش گیمینگ، قطعا شاهد بازی‌های انحصاری بیشتری برای پلتفرم‌های ویندوز و ایکس باکس خواهیم بود. سیستم عامل جدید، همکاری بهتری هم با سرویس xCloud که مخصوص بازی‌های ابری (Cloud Gaming) است، خواهد داشت. سازندگان بارها در طول صحبت‌های خود ادعا کردند که ویندوز جدید برای علاقه مندان به بازی‌های ویدئویی بهینه شده است.

سیستم عامل Windows 11 از ماه‌ها پیش در حال آزمایش برای اجرای بازی‌‌های ویدئویی به صورت مستقیم و ابری است. با توجه به صحبت‌ها می‌توان امیدوار بود که محصول جدید مایکروسافت در روز انتشار، عملکرد بی نقصی را به ارمغان بیاورد.

تمرکز ویژه مایکروسافت بر روی Xbox Game Pass و عرضه آن برای رایانه‌های شخصی احتمالا خبر بسیار بدی برای سایر سرویس‌های گیمینگ از جمله Steam و Epic Games به حساب می‌آید. اگرچه بعید است که این دو سرویس قدرتمند به این راحتی از صحنه رقابت حذف شوند اما تطابق بالای سرویس مایکروسافت با رایانه‌های شخصی می‌تواند به راحتی اکثر کاربران را به سمت سرویس ایکس باکس سوق دهد.

اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد ویندوز 11 به همینجا ختم نمی‌شود و در آینده منتظر موارد بیشتری از جمله رابط کاربری و عملکرد بازی‌های ویدئویی بر روی این سیستم عامل خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*