فروشگاه مایکروسافت در ویندوز ۱۱

فروشگاه مایکروسافت در ویندوز ۱۱ به چنین تغییر اساسی نیاز داشت

فروشگاه مایکروسافت در ویندوز ۱۱ که با نام Microsoft Store فعالیت می‌کند، تغییرات گسترده‌ای از نظر طراحی، دسترسی و درآمدزایی توسعه‌دهندگان داشته است.

فروشگاه مایکروسافت در ویندوز ۱۱ که ظاهراً از نو طراحی شده، بزرگ‌ترین بخش جدید ویندوز مایکروسافت محسوب می‌شود. این فروشگاه به تغییرات ظاهری اساسی نیاز داشت تا با طراحی مدرن و زیبای ویندوز ۱۱ سازگاری داشته باشد. در کنار آیکون‌های به‌روز شده و چینش متفاوت، شما می‌توانید انیمیشن‌های شیک‌تری را هم در این فروشگاه ببینید. ضمن اینکه اپلیکیشن‌های اندرویدی هم در راه ورود به فروشگاه مایکروسافت هستند!

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت ویندوز ۱۱ رونمایی شد؛ پیش به سوی یک ویندوز بهتر و زیباتر

مایکروسافت تمام برنامه‌های خود از جمله Microsoft 365 ،Microsoft Team ،Microsoft Visual Studio و Notepad را به این فروشگاه اضافه کرده است. برنامه‌های محبوب دیگری از جمله ،Adobe Creative Cloud Disney+ ،TikTok و Zoom را نیز می‌توانید در فروشگاه مایکروسافت مشاهده کنید. در زبانه سرگرمی نیز برخی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیون از سرویس‌های استریم مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند.

محتوای غنی‌تری اکنون در این فروشگاه استفاده شده که به پیدا کردن آسان‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند. وقتی روی یک لینک دانلود برنامه‌ای در مرورگر وب خود کلیک کنید که به Microsoft Store رجوع داده شده باشد، این فروشگاه به صورت پاپ آپ روی صفحه ظاهر می‌شود تا از آن طریق اقدام به دانلود برنامه مورد نظر کنید.

مایکروسافت تغییرات مهمی را برای توسعه‌دهندگان نیز به ارمغان آورده است. از ۴ روز دیگر، توسعه‌دهندگان می‌ةوانند از سیستم پرداخت خود یا هر سیستم پرداخت دیگری به جز سیستم مایکروسافت برای پرداخت‌های درون اپلیکیشنی برنامه‌های خود استفاده کنند. اگر از سرویس خود استفاده کنید،‌ مایکروسافت هیچ حق برداشتی از سود شما نخواهد داشت. این شلیک مستقیمی به سمت رقبا از جمله App Store اپل است که تا ۳۰ درصد از درآمد پرداخت‌های درون اپلیکیشنی برنامه‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد. حتی پلتفرم‌های استریم بازی مثل Steam و Epic Games Store نیز به درآمدهای توسعه‌دهندگان از پرداخت‌های درون اپلیکشنی دست‌درازی می‌کنند.

توسعه‌دهندگان کنترل بیشتری روی انتشار پچ‌های مختلف دارند و لزومی ندارد اپلیکیشن‌های آن‌ها با فرمت MSIX خود مایکروسافت (یک پکیج جاوا) در این فروشگاه قرار بگیرد، بلکه فرمت رایج EXE. جایگزین آن شده است. وب اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌های تحت وب هم به این فروشگاه ورود پیدا کرده‌اند. بنابراین قرار دادن اپلیکیشن از طرف توسعه‌دهندگان در این فروشگاه آسوده‌تر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*