قوانین ضد انحصار

اعلام مخالفت آمازون و گوگل با تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا

شرکت‌های آمازون و گوگل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که با تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا به شدت مخالف هستند.

آمازون و گوگل به تازگی با انتشار بیانیه‌ای به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریکا که شامل 6 لایحه است اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند که با آن به شدت مخالف هستند. از سوی دیگر فیس بوک و اپل که کمیته قضائی آمریکا در حال تحقیق روی میزان تأثیر آن‌ها در بازارهای دیجیتال است تاکنون واکنشی را به این موضوع نشان نداده‌اند.

مخالفت شرکت‌های فناوری با قوانین ضد انحصار

این در صورتی است که گروه‌های صنعتی با حمایت شرکت‌های فناوری نسبت به این لوایح معترض شده‌اند، چرا که اعتقاد دارند که تصویب قوانین ضد انحصار امکان ارائه سرویس‌های پرطرفدار را از شرکت‌ها می‌گیرد و باعث می‌شود که خسارات شدیدی بر کسب‌وکارهای نو پا و کوچک وارد شود.

کمیته قضائی مجلس آمریکا به تازگی با درخواستی از سوی آمازون و گوگل مبنی بر به تصویب نرساندن این لوایح روبه‌رو شده است. نایب رئیس بخش امور دولتی و سیاست‌گذاری گوگل در این بیانیه اعتراض‌آمیز آورده است که شرکت گوگل با قوانین جدید هیچ‌گونه مشکلی ندارد، بلکه معتقد است تصویب قوانین ضد انحصار باعث ایجاد اختلال در سرویس‌های پرطرفدار می‌شود.

در قسمتی از بیانیه مذکور این‌گونه آورده شده است که تصویب این لوایح باعث می‌شود از سرویس‌های ما کاسته شود و در نهایت امکان ارائه قابلیت‌های پرطرفداری که تعداد بسیاری از آمریکایی‌ها از آن‌ها بهره می‌برند از بین می‌رود. این مسئله باعث می‌شود که سلطه آمریکا بر حوزه فناوری تحت‌الشعاع قرار بگیرد و حریم خصوصی و امنیت آمریکا به خطر بیفتد. به همین دلیل تقاضا داریم که کنگره آمریکا پیش از انجام هر کاری به این مسائل توجه کند.

برایان هاوسمن، نایب رئیس بخش سیاست‌گذاری آمازون نیز عنوان کرده است که تصویب لوایح مذکور باعث متضرر شدن مشتریان و کسب‌وکارهای نوپایی می‌شود که در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند. وی در نامه‌ای به کنگره ملی آمریکا آورده است که هم‌اکنون تعداد زیادی کسب‌وکار نوپا در آمازون مشغول به فعالیت هستند و در صورتی که دسترسی آن‌ها به مشتریان خود در آمازون قطع شود دیگر نمی‌توانند درآمدزایی و فعالیت کنند.

قوانین ضد انحصار مخصوص به پلتفرم‌هایی خواهد بود که در بازار ارزشی برابر با 600 میلیون دلار داشته باشند و همچنین تعداد کاربران فعال در آن‌ها نیز بیش از 50 میلیون در ماه باشد. از این رو مشخص می‌شود که هدف اصلی از تصویب قوانین ضد انحصار فقط کسب‌کارهای گسترده است. این در حالی است که فعالان در صنعت اعلام کرده‌اند که لوایح مذکور علاوه بر کسب‌وکارهای بزرگ، مشتریان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*