برج آسمانی معلق

برج آسمانی معلق در شنژن چین ساخته می‌شود

سو فوجیموتو، معمار معروف ژاپنی یک برج آسمانی معلق را برای منطقه شنژن چین طراحی کرد. این برج به شکل یک آبنمای عظیم با پایه‌های فلزی معلق در هوا خواهد بود.

اخیرا مسابقه‌ای برای طراحی یک برج خاص در منطقه شنژن چین برگزار شد که طبق آن سو فوجیموتو، معمار معروف ژاپنی یک برج آسمانی معلق را طراحی کرد. البته این طرح نتوانست جایزه نخست را به خود اختصاص دهد، اما با کسب مقاوم دوم نیز برای اجرایی شدن شایستگی لازم را دارد. گفتنی است طی سال‌های گذشته تحولات عظیم شهری و معماری متعددی در منطقه شنژن چین رخ داده و به‌زودی این منطقه به یک برج شناور بزرگ نیز مجهز خواهد شد.

جزئیات ساخت برج آسمانی معلق در چین

برج آسمانی معلق

سو فوجیموتو قصد داشت با طراحی یک برج آسمانی معلق به این پرسش پاسخ دهد که برج‌ها در قرن 21 به چه شکل خواهند بود و چگونه می‌توانند همانند برج ایفل به یک بنای ویژه تبدیل شوند. طول برج این معمار ژاپنی به 268 متر می‌رسد و متشکل از 99 قطعه است که در قسمت بالایی با یک صفحه افقی به یکدیگر متصل می‌شوند. همچنین پایه‌های این برج هر چه به زمین نزدیک می‌شوند، از عرض کمتری برخوردار خواهند بود و سرانجام به گونه‌ای نمایان می‌شوند که انگار این برج در هوا معلق است.

این برج شناور به شکل همزمان یک برج واحد و مجموعه‌ای از برج‌ها خواهد بود که فوجیموتو آن را نماد آینده جوامع در عصر تنوع دانسته است. در طراحی این برج از فولاد، الیاف کربن، طناب کولار و بتن استفاده می‌شود و از یک سیستم خرپای فولادی در محیطی با کابل‌های کششی از جنس کولار بهره می‌برد که باعث حفظ تعادل هسته‌ها می‌شوند.

از قسمت بالای این برج شناور برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف استفاده خواهد شد و بازدیدکنندگان و سایر مردم محلی می‌توانند با مراجعه به بالای این برج و از ارتفاع 268 متری به تماشای منظره‌های زیبای شهر و خلیج بپردازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*