مايکروسافت و معرفي يک صفحه کليد همه کاره بيسيم

microsoft all in one media keyboard

این صفحه کلید که یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده توسط مایکروسافت محسوب می‌شود، یک صفحه کلید همه کاره است که می‌تواند تمامی کارهای صوتی و تصویری شما را همچون یک کنترل از راه دور فوق حرفه‌ای به ساده ترین شکل ممکن انجام دهد. در طراحی این صفحه کلید هدف اصلی قرار دادن آن در اتاق پذیرایی و لذت بردن از صفحه چندلمسی آن به همراه ویژگی‌های بسیار دیگری است که به خصوص برای محیط ویندوز 8 بهینه سازی شده‌اند.

در سال‌های اخیر مایکروسافت همواره در حال بهبود سخت افزارهای تولیدی پیشین و عرضه سخت افزارهای جدید با ویژگی‌های متمایز از رقبا بوده که تبلت سرفیس و صفحه کلیدش یکی از مثال‌های این رویه به شمار می‌روند، با تصاحب نوکیا هم که دیگر می‌توان مایکروسافت را یکی از بزرگترین شرکت‌های صاحب جایگاه در عرضه سخت افزار به شمار آورد. داستان محصولات اصلی مایکروسافت همواره پر سر و صدا بوده‌اند اما گویا این کمپانی می‌خواهد این هیاهو را به دنیای لوازم جانبی ساخت خود هم وارد کند که این مورد با توجه به یکپارچه‌سازی اکوسیستم ویندوز 8 تا حدودی نیز ضروری می‌نماید.

microsoft all in one media keyboard

آخرین محصول این شرکت که برای کاربران مبل نشین به شکلی ویژه طراحی شده است، به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به کمک آن به سادگی هر چه تمام کارهای خود را از طریق نمایشگر اصلی خانه که با یک رایانه متصل شده به انجام برساند برای مثال می‌تواند به کمک آن به مرور تصویر و فیلم‌های Xbox بپردازد.

این صفحه کلید در برابر عوامل محیطی همچون ریختن مایعات مقاوم بوده و تا فاصله‌ی 10 متری به صورت بیسیم قابل استفاده است. ضمن اینکه صفحه‌ی لمسی آن به قابلیت چند لمسی مجهز است که آن را برای ویژگی‌های چند لمسی و دستورات جدید تعریف شده در ویندوز 8 بسیار مناسب می‌کند. به کمک این صفحه لمسی شما می‌توانید اعمالی همچون زوم کردن، کشیدن، کلیک کردن، انتقال و تعویض را به سادگی هر چه تمام تر و با یک حرکت انگشتان خود اجرا کنید.

microsoft all in one media keyboard

در کناره‌های این صفحه کلید و در سمت چپ همچنین دکمه‌های ویژه‌ای برای کنترل صدا وجود دارد ضمن اینکه در بالای صفحه‌ی چندلمسی دکمه‌هایی نیز برای کاربر قرار داده شده که کاربر می‌تواند عملکرد آن‌ها را به دلخواه خود تعیین کند. در طراحی این صفحه کلید، کلید‌های F1 تا F12 عملکردی دوگانه دارند و می‌توانند به عنوان کلید‌های کنترل صوتی تصویری نیز به کار روند. این صفحه کلید با وجود اینکه ویژگی‌های بسیار خاص و عجیبی با خود ندارد، اما قیمت 39.95 دلاری آن می‌تواند انگیزه خوبی برای خریدار به وجود بیاورد که چنین صفحه کلید خوش دستی را صاحب شود.

microsoft all in one media keyboard

البته با وجود کنسول‌های بازی و ست‌تاپ‌باکس‌های امروزی استفاده از یک رایانه در اتاق پذیرایی قدری عجیب می‌نماید ولی بسیاری از کاربران هنوز دسترسی همیشگی به ویندوز را به داشتن یک ابزار گران قیمت و محدود تر در اتاق پذیرایی ترجیح می‌دهند  به شخصه که محیط ویندوز را به هر محیط "محدود" دیگری همچون کنسول‌های بازی ترجیح می‌دهم. بنابراین می‌توان تا حد زیادی مطمئن بود که این صفحه کلید مخاطبان خاص خود را جذب خواهد کرد و چراکه با وجود این صفحه کلید و محیط ویندوز 8 دیگر نیازی به ماوس وجود ندارد و کاربران می‌توانند آزادانه از آن لذت ببرند.

مایکروسافت این صفحه کلید را از طریق سایت اصلی خود بریا فروش عرضه کرده است.

منبع : gizmag

 

Microsoft launches media-centric All-in-One keyboard

Microsoft has announced the latest addition to its in-house accessories range in the form of the All-in-One Media Keyboard. The device is aimed squarely at the living room and features an integrated multi-touch trackpad and a range of entertainment-related features.

In recent years, Microsoft has significantly upped its game when it comes to hardware, the most widely known example being its competent, but somewhat ill-fairing, Surface tablet range. What is perhaps less known is that the company also makes a range of accessories to back-up its popular Windows operating system, including its comfort-orientated Sculpt range and designed-for-tablet Wedge keyboard and mouse.

The company’s latest product is designed for those times when you’re sat back on the couch looking through photos or watching Xbox Video or Netflix through a connected PC. The keyboard is designed to be "spill resistant" (which we’re assuming refers to the lack of significant gaps between the keys), is fully wireless up to 30 feet (10 m) and features a laptop-style integrated multi-touch trackpad capable of swiping, dragging and dropping, zooming and of course clicking.

The peripheral also features dedicated volume keys on the left side and three customizable hotkeys above the trackpad, as well as a range of media controls integrated into the F1-12 keys. Design-wise, the new keyboard isn't going to win any awards, but given its US$39.95 price point, the clean and simple looks aren't half bad.

With games consoles and streaming boxes taking care of a lot of your media needs, we’re not sure how common the living room PC setup is nowadays. That said, we’re sure the accessory will find its audience, and despite its living room-centric marketing, it would likely be a good all-rounder for anyone who prefers a touchpad to the more traditional desktop mouse. I’m sure there are some of you out there somewhere.

The All-in-One Media Keyboard is available now from the Microsoft Store.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*