مصرف شکلات بعد از بیدار شدن

محققان از تاثیر مثبت مصرف شکلات پس از بیدار شدن از خواب می‌گویند!

یکی از خوراکی‌های سبد رژیم غذایی برای کاهش وزن شکلات است، اما آیا از فواید مصرف شکلات بلافاصله بعد از بیدار شدن اطلاع دارید؟

حتما با تاثیرات فوق‌العاده مصرف شکلات تلخ آشنا هستید؛ بیمارستان Brigham and Women’s Hospital ایالات متحده با همکاری دانشگاه مورسیا اسپانیا به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن شکلات بلافاصله پس از بیدار شدن ممکن است به کمک تنظیم اشتها، از بین بردن باکتری‌های روده و کاهش وزن بیاید. برخلاف تحقیقات قبلی که معمولا تنها از شکلات تلخ استفاده می‌شد، در این تحقیق «شکلات شیری» زیر ذره‌بین محققان آمریکایی و اسپانیایی قرار گرفت.

تاثیرات مصرف شکلات قبل و بعد از بیدار شدن

در این تحقیق، 19 خانم که دوران یائسگی خود را سپری می‌کردند، شرکت کردند و به 2 گروه تقسیم شدند. گروه اول، آن‌هایی بودند که به طور مرتب روزانه 3.5 اونس (معادل 99 گرم) شکلات شیری را بلافاصله تا 1 ساعت پس از بیدار شدن مصرف و گروه دوم، همان مقدار از شکلات شیری را تا 1 ساعت قبل از به تخت‌خواب رفتن در شب مصرف می‌کردند.

محققان برای درک بهتر تاثیرات مصرف شکلات شیری، داده‌های به‌دست آمده از این تحقیق را با دو گروه با داده‌های مشابه کسانی که شکلات نمی‌خوردند، مقایسه کردند. نتیجه این بود که نه گروه صبح و نه گروه شب، که شکلات را به رژیم روزانه خود اضافه نکرده بودند، کاهش وزنی را تجربه نکردند؛ گرچه به گفته محققان، تفاوت‌های جزئی دیگری هم مشاهده شد.

با در نظر گرفتن نتیجه‌ی این تحقیق، تاثیر خوردن شکلات ثابت شد؛ به گفته محققان مصرف کمی شکلات بر همه چیز از اشتها تا کیفیت خواب انسان تاثیر مثبت می‌گذارد. خوردن شکلات تا یک ساعت پس از بیدار شدن در صبح، با فوایدی همچون کنترل سطح قند خون و چربی سوزی مرتبط است. در آن طرف، محققان به این موضوع پی بردند که خوردن شکلات تا یک ساعت قبل از خواب شبانه، باعث تغییر سوخت و ساز بدن می‌شود.

این اولین باری نیست که تحقیقی از فواید مفید مصرف شکلات بر سلامت عمومی و وزن، پرده برداشته است. برای مثال در ابتدای سال جاری، تحقیقات دانشگاه The Pennsylvania State University نشان داد که اضافه کردن پودر کاکائو به رژیم غذایی روزانه موش‌ها، علاوه بر تاثیر مثبتی که در کاهش وزن آن‌ها داشت، می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از چاقی مفرط و بیماری‌های کبد غیر الکلی هم موثر واقع شود. آیا تجربه کاهش وزن از طریق خوردن شکلات را دارید؟ نظرات خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*