نسل جدید بی ام و سری 2

نسل جدید بی ام و سری 2 با تغییرات ظاهری جدید و پرفورمنس بهتر معرفی شد

نسل جدید بی ام و سری 2 معرفی شد. بی ام و برای نسل جدید سری 2 تغییرات ظاهری جدیدی را به همراه پرفورمنس بیشتر در نظر گرفت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

نسل جدید بی ام و سری 2 سرانجام پس از انتشار تصاویر مختلف به صورت رسمی معرفی شد. نسل قبلی بی ام و سری 2 توانست نگاه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کند و انتظار می‌رود این نسل نیز راه نسل قبل را در پیش بگیرد. نسل جدید بی ام و سری 2 اکنون از طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد و بی ام و دیگر از آن جلوپنجره بزرگ سری 4 در این خودرو استفاده نکرده است. در نمای جلوی این خودرو یک جلوپنجره جذاب به چشم می‌خورد که چراغ‌ها و ورودی‌های هوای زاویه‌دار نیز در دو طرف آن خودنمایی می‌کنند.

مشخصات نسل جدید بی ام و سری 2

نسل جدید بی ام و سری 2

در نمای جانبی نسل جدید بی ام و سری 2 شاهد یک بدنه ساده با گلگیرها و خط شانه برجسته هستیم و در بخش عقب نیز صندوق بار کوتاه با اسپویلر یکپارچه به چشم می‌خورد. چراغ‌های عقب جدید و سپر تیز و زاویه‌دار از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. بی ام و در نسخه قدرتمندتر این خودرو یعنی M240i از سپر جلوی تهاجمی، قاب خاکستری‌رنگ جلوپنجره، قاب ویژه آینه‌های جانبی، تریم تیره شادولاین، سر اگزوزهای ویژه و یک اسپویلر کوچک استفاده کرده تا این نسخه با سایر نسخه‌های معمولی متفاوت به نظر برسد.

نسل جدید بی ام و سری 2

طول نسل جدید بی ام و سری 2 حدود 4547 میلی‌متر، عرض آن 1839 میلی‌متر، ارتفاع آن 1392 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2741 میلی‌متر اعلام شده است. در واقع این خودرو نسبت به نسل قبل خود 109 میلی‌متر کشیده‌تر، 66 میلی‌متر عریض‌تر و 25 میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. البته بی ام و فاصله محوری این خودرو را حدود 51 میلی‌متر افزایش داده و به همین دلیل سرنشینان صندلی‌های عقب از راحتی بیشتری برخوردار خواهند بود.

نسل جدید بی ام و سری 2

فضای داخلی به عنوان یکی از نقاط ضعف بی ام و سری 2 قبلی محسوب می‌شد، اما این خودروساز آلمانی اکنون کابین این خودرو را ارتقا داده و برای آن متریال باکیفیت‌تر به همراه طراحی مدرن‌تر در نظر گرفته است. این خودرو به شکل استاندارد از صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند برای آن صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی را سفارش دهند. همچنین این سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

نسل جدید بی ام و سری 2

شرکت بی ام و برای رانندگان این خودرو سیستم دستیار شخصی هوشمند را ارائه کرده که قادر به پاسخگویی به درخواست‌های صوتی بوده و می‌تواند برخی از کارها نظیر پایین آوردن خودکار پنجره راننده در زمان ورود به پارکینگ را انجام دهد. نسل جدید بی ام و سری 2 در بازار آمریکا از غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای و صندلی‌های برقی جلو بهره می‌برد. همچنین مشتریان می‌توانند برای آن تجهیزاتی چون هدآپ دیسپلی رنگی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با 14 بلندگو را نیز سفارش دهند.

نسل جدید بی ام و سری 2

این خودرو از لحاظ سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز از مواردی چون سیستم فعال تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو بهره می‌برد. البته امکان سفارش کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت دوباره دستیار دنده عقب و سیستم ضبط کننده رانندگی نیز وجود دارد.

نسل جدید بی ام و سری 2

نسل جدید بی ام و سری 2 در بازار آمریکا با دو موتور مختلف قابل سفارش است. مدل پایه 230i از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 260 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل حدود 5.5 ثانیه است. آن دسته از مشتریانی که به دنبال پرفورمنس بیشتری هستند، می‌توانند مدل M240i XDrive را سفارش دهند که به یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو مجهز بوده و می‌تواند قدرتی برابر با 387 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسل جدید بی ام و سری 2

همچنین مدل M240i XDrive به سامانه چهار چرخ محرک با دیفرانسیل عقب M Sport مجهز بوده و به کمک آنها می‌تواند ظرف مدت 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. البته حداکثر سرعت این دو نسخه 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها در این دو نسخه نیز فقط از طریق یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک انجام می‌شود و دیگر مشتریان به نسخه گیربکس دستی این خودرو دسترسی نخواهند داشت.

نسل جدید بی ام و سری 2

مشتریان قاره اروپا نسل جدید بی ام و سری 2 از انتخاب‌های متنوعی برخوردار هستند. پیشرانه پایه این خودرو یعنی 220i در قاره اروپا از نوع 2 لیتری 4 سیلندر توربو بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. شتاب صفر تا 100 این مدل 7.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 236 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مشتریان اروپایی که خواهان موتورهای دیزلی هستند می‌توانند مدل 220d را سفارش دهند که از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر دیزلی و تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر بوده و شتاب صفر تا 100 آن نیز 6.9 ثانیه است.

نسل جدید بی ام و سری 2

شرکت بی ام و استحکام پیچشی نسل جدید سری 2 را به میزان 12 درصد افزایش داده و با افزایش فاصله عرضی میان چرخ‌ها توانسته بادی‌رول این خودرو را نیز کاهش دهد. سیستم تعلیق این خودرو نیز اصلاحاتی را تجربه کرده است؛ مهندسان با استفاده از قطعات آلومینیومی توانستند وزن این بخش را کاهش دهند. البته مشتریان این خودرو می‌توانند برای آن تعلیق M Sport و سیستم شاسی تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها را نیز سفارش دهند.

نسل جدید بی ام و سری 2

نسل جدید بی ام و سری 2 از ماه نوامبر سال 2021 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد که قیمت پایه مدل ۲۳۰i حدود 36 هزار و 350 دلار و قیمت مدل M240i XDrive نیز 48 هزار و 550 دلار خواهد بود. بی ام و در آینده مدل‌های ۲۳۰i XDrive و M240i محرک عقب این خودرو را نیز روانه بازار خواهد کرد.