اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر از ویندوز 11 حذف خواهد شد

ویندوز 11 اولین سیستم‌عامل مایکروسافت در دو دهه اخیر است که بدون مرورگر اینترنت اکسپلورر – Internet Explorer عرضه می‌شود.

در ویندوز 11 دیگر خبری از اینترنت اکسپلورر نخواهد بود و مایکروسافت اج به طور کامل جایگزین آن می‌شود.

ویندوز 10 در سال‌های اخیر پذیرای چند مرورگر بوده: اینترنت اکسپلورر، نسخه اصلی مایکروسافت اج و نسخه جدید آن که مبتنی بر موتور کرومیوم است. این تغییرات به خوبی نشان می‌دهند که شرکت مایکروسافت در این زمینه تا چه اندازه با مشکل رو به رو شد و برای مقابله با مرورگرهای محبوبی همچون کروم، تا چه اندازه تلاش کرد. اینترنت اکسپلورر هنوز هم در ویندوز 10 وجود دارد، اگرچه در سایه‌ها پنهان شده و کمتر کسی به سراغ آن می‌رود.

ویندوز 11 بدون اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که بازنشستگی این مرورگر نزدیک است و از تاریخ 15 ژوئن 2022 (25 خرداد 1401) به طور کامل کنار می‌رود اما از آنجایی که ویندوز 11 زودتر انتشار خواهد یافت، این نگرانی به وجود آمد که شاید آن را در این سیستم عامل جدید هم رویت کنیم. مایکروسافت رسما اعلام کرده که این اتفاق رخ نخواهد داد و Internet Explorer در ویندوز جدید غیرفعال است. نه تنها اپلیکیشن دسکتاپ‌اش در دسترس نیست بلکه اگر بخواهید به هر طریقی آن را باز کنید، به مایکروسافت اج هدایت می‌شوید.

کسی انتظار حضور اینترنت اکسپلورر در ویندوز 11 را نداشت اما از آنجایی که مایکروسافت قرار است این مرورگر را از نسخه اینترپرایز ویندوز 10 حذف نکند، این تفکر به وجود آمد که شاید در ویندوز 11 هم ردپای آن دیده شود. اما این‌گونه نیست و ویندوز 11 بدون مرورگر مشهور و بدنام مایکروسافت عرضه می‌شود. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، حتی میانبرهایی همانند iexplore شما را به مرورگر اج هدایت می‌کند.

از اواخر دهه 90 میلادی تاکنون، این اولین بار است که یک نسخه‌ از ویندوز بدون اکسپلورر ارائه می‌شود؛ مرورگری که در ویندوز 95 معرفی شد، ایالات متحده را علیه مایکروسافت متحد کرد و این شرکت را در آن دوره به دادگاه کشاند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*