شکستن نمایشگر گوشی

اگر نمایشگر گوشی شما شکسته، این مطلب را مطالعه کنید

آیا نمایشگر گوشی شما به دلایلی شکسته است؟ در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که در این صورت چه باید بکنید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ممکن است حین تماس تلفنی یا هنگام رانندگی گوشی شما زمین خورده و گلس آن شکسته باشد. خوشبختانه، صفحه نمایش هنوز کار می‌کند. بنابراین در چنین موقعیتی شما چه باید بکنید؟ در اینجا کارهایی که پس از زمین خوردن گوشی و شکستن نمایشگر آن باید انجام دهید را آورده‌ایم.

۱- آیا شکستن نمایشگر گوشی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا شکستن نمایشگر گوشی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد یا خیر و در صورت قرار گرفتن شرایط آن چیست؟

در این صورت استفاده از یک راه حل ساده‌تر است. در بیشتر موارد، اگر صفحه نمایش گوشی شما شکسته باشد، زندگی بدون آن تنها به مدت چند روز دشوار است.  صفحه شکسته گوشی هوشمند زمانی که شما قادر به تعویض آن از طریق بیمه نباشید، برای شما آزار دهنده خواهد بود. اگر نتوانید از بیمه استفاده کنید، باید برای رهایی از این وضعیت آزار دهنده از موارد دیگری که در این پست ذکر شده است کمک بگیرید.

۲- از تلفن همراه قدیمی استفاده کنید

آیا نمایشگر گوشی شما شکسته، اما شما برای انجام کاری به تلفن همراه نیاز دارید؟ خب برای رهایی از این وضعیت به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای آن از یک گوشی قدیمی استفاده کنید. چه تلفن شما به دلیل شکستگی صفحه نمایش قابل استفاده باشد یا چه آن را برای تعمیر به تعمیرگاه برده باشید، به یک گوشی جایگزین نیاز خواهید داشت. معمولا بهترین مکان برای یافتن یک گوشی زاپاس باید به وسایل قدیمی یک کشو مراجعه کنید.

اگر تلفن قدیمی ندارید، می‌توانید به طور موقت از خانواده یا دوستان نزدیک خود یک گوشی قرض بگیرید. به این صورت تا زمانی که تصمیم بگیرید برای گوشی شکسته خود چه کاری انجام دهید، یک جایگزین مناسب خواهید داشت.

شکستن نمایشگر گوشی

۳- روی نمایشگر شکسته گوشی خود گلس یا محافظ صفحه بچسبانید

آیا نمی‌دانید که روی صفحه نمایش شکسته گوشی خود گلس بچسبانید یا خیر؟ البته که می‌توانید، اما این کار فقط در برخی شرایط امکان پذیر است. در گوشی‌هایی که نمایشگرشان به شدت خورد شده، چسباندن محافظ صفحه بی‌معنی است، زیرا شما نمی‌توانید به دلیل خورد شدن صفحه گلس را به درستی بچسبانید، در نتیجه پول بیهوده‌ای بابت آن پرداخت کرده‌اید. اما در صورتی که صفحه گوشی شما مقدار جزئی ترک خورده باشد، ممکن است با افزودن محافظ صفحه، جلوی این ترک خوردگی گرفته شود تا ترک‌های آن بیشتر نشود.

۴- چگونه می‌توان یک نمایشگر شکسته شده را تعمیر کرد؟

شاید تصمیم به گرفتن یک گوشی جدید نداشته باشید، در این صورت شما می‌توانید با روش‌های صحیح نمایشگر شکسته گوشی خود را تعمیر کنید. به لطف اینترنت، به احتمال زیاد برای هر چیزی یک تعمیر DIY وجود دارد. یوتیوب نیز منبع بسیار خوبی برای آموزش تعمیرات است. برای خرید و تعویض آنلاین نمایشگر هم می‌توانید از سایت‌هایی مثل eBay و AliExpress استفاده کنید. از مزایای تعمیر DIY می‌توان به کاهش هزینه‌های تعمیر و همچنین نتیجه موفق اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که بدون آمادگی و مهارت مناسب، ممکن است این کار با مشکل مواجه شود.

۵- برای تعمیر نمایشگر شکسته گوشی هزینه کنید

هزینه تعویض نمایشگر گوشی چه قدر است؟ کاربرانی که قادرند گوشی را به کارخانه سازنده آن مرجوع کنند، کار راحتی در پیش دارند. اما اگر دستگاه شما از گارانتی خارج شده باشد، باید آن را تعمیر کنید که این کار کم هزینه نیست.

احتمالا در محله شما یک تعمیرگاه تلفن وجود دارد که برای نمایشگر شکسته خود می‌تواند به آن مراجعه کنید. همچنین با جستجو در گوگل می‌توانید تعمیرگاه‌های مجازی را بیابید و نظرات کاربران در مورد آن‌ها را نیز مطالعه کنید. اگر چه هزینه پرداخت خواهید کرد، اما در عوض یک تکنسین ماهر و باتجربه می‌تواند خیلی سریع نمایشگر گوشی را تعویض یا تعمیر کند. قبل از امتحان کردن و شروع به این کار، قیمت‌ها را بررسی و مقایسه کنید.

۶- برای تامین هزینه جایگزینی گوشی خود را بفروشید

آیا به فکر جمع کردن پول برای عوض کردن گوشی خود هستید؟ چندین سایت وجود دارند که گوشی شکسته شما را خریداری می‌کنند و حتی هزینه خرابی یک تلفن را نیز پرداخت می‌کنند. برای مثال سایت‌های زیر جزو همین سایت‌ها هستند، البته این سایت‌ها برای کاربران خارج از کشور مناسب است. هرچند امروزه پلتفرم‌های متعددی در ایران وجود دارند که می‌توانید لوازم دست دوم خود را در آن‌ها به فروش بگذارید.

بسیاری از سایت‌های خارجی هنگام خرید تلفن، به شما اعتبار خرید یک تلفن دست دوم را نیز می‌دهند. اگر کاربران به جای دریافت پول نقد اعتبار خرید بگیرند، معامعله‌ی بهتری خواهند داشت. کاربران خارج از ایران برای تعویض یا جایگزینی گوشی خود می‌توانند به فروشگاه‌های آنلاینی مانند eBay‌، Amazon مراجعه کنند. در این سایت‌ها حتی می‌توانید دست دوم همین گوشی خود را به صورت سالم پیدا کنید. فقط باید به توضیحات مربوطه توجه کنید زیرا بهتر با این کار می‌توانید یک گوشی سالم و بی‌ایراد پیدا کنید.

در این سایت‌های خارجی و پلتفرم‌های خرید و فروش لوازم دست دوم ایرانی باید به چه عواملی توجه کرد؟

  • گوشی به خوبی کار می‌کند.
  • آیا نمایشگر گوشی سالم است و عملکرد آن مشکلی ندارد؟‍‍
  • دستگاهی که قصد خرید آن را دارید خراشیدگی نداشته باشد.

خرید یک جایگزین مشابه دست دوم با قیمت مناسب می‌تواند گزینه بهتری نسبت به خرید یک گوشی جدید باشد.

۷- می‌توانید یک گوشی جدید بخرید

بارزترین گزینه خرید یک گوشی جدید است. برخی اوقات باید بپذیرید که گوشی شما به شدت آسیب دیده و باید به فکر یک گوشی دیگر باشید. ممکن است پرداخت این هزینه برای برخی از افراد سخت باشد، اما ممکن است هزینه آن ارزان‌تر از خرید جایگزین باشد. به جای آنکه بعدا آن را تعویض کنید بهتر است همین حالا اقدام کنید.

۸- می‌توانید نمایشگر شکسته و ترک‌های روی آن را تحمل کنید

آیا پولی برای خرید یک گوشی جدید ندارید؟ آیا علاقه زیادی به راه‌حل‌های DIY یا توان پرداخت هزینه تعمیرات را ندارید؟ اگر با وجود شکسته شدن نمایشگر، گوشی شما هنوز هم به خوبی کار می‌کند و به نظر نمی‌رسد که صفحه نمایش شما در معرض خطر از دست رفتن کامل باشد، چرا به استفاده از آن ادامه نمی‌دهید؟ مطمئنا نگاه کردن به آن کمی آزار دهنده خواهد بود، اما به آن عادت خواهید کرد.

صرفه جویی در هزینه خرید یک گوشی جدید همیشه گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. پس اگر شما توان پرداخت هزینه خرید را ندارید، تحمل و ادامه کار به گوشی که نمایشگر آن شکسته بهترین گزینه است. در چنین شرایطی شما می‌توانید روی قسمت ترک‌های نمایشگر چسب نواری بچسبانید و همچنین از یک قاب و محافظ صفحه استفاده نیز استفاده کنید.

با آنکه نمایشگر شکسته گوشی‌های هوشمند زشت و ناخوشایند بنظر می‌رسند و ارزش گوشی شما برای فروش را از بین می‌برند، اجازه ندهید که روز شما را خراب و شما را ناراحت کنند، زیرا شکستن نمایشگر گوشی هوشمند صرفا یک چالش بزرگ است که باید بر آن غلبه کنید. اکنون با خواند این پست می‌دانید که هنگام بروز این مشکل چه اقداماتی انجام دهید و چه گزینه‌هایی پیش روی شماست.

سرانجام تلفن شما باید تعویض شود، بنابراین اگر گزینه‌های دیگر جوابگو نبودند، یک برنامه خرید برای بعدها داشته باشید.