ساتوشی ناکاموتو

از لئوناردو داوینچی تا ساتوشی ناکاموتو

از شکل گیری اولین تمدن‌ها تا اختراع ابزارهایی مانند چرخ که مسیر پیشرفت انسان‌ها را تغییر داد، ما انسان‌ها همواره در پی پیشرفت، خروج از دایره‌ی محدودیت‌‌ها و دست‌یابی به روش‌های ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های مختلف خود بوده‌ایم. از طرح‌های ابتدایی داوینچی برای پرواز گرفته تا استفاده از جلیقه‌هایی با موتور جت برای خدمت در صنعت بهداشت و درمان!

انجام فعالیت‌ها با سرعت، دقت و امنیت همواره از دغدغه‌های انسان‌ها از دوران باستان تا امروز بوده و هستند.

تکنولوژی بلاک‌چین که امروزه بسیاری از مردم جهان، مستقیم یا غیر مستقیم، چه در حوزه رمزارزها یا در زمینه‌های دیگر با آن در ارتباط هستند، بر خلاف تصورات به تازگی درمیان ما ظهور نکرده بلکه تاریخچه‌ای به قدمت دوران رنسانس دارد.

اما امروزه، این تکنولوژی با اصالت به لطف قدرت ارتباطات مردم جهان بر بستر اینترنت، موثرتر از هر تکنولوژی دیگری در زندگی مردم جهان کم یا زیاد تاثیر گذاشته و جایگاه قابل قبولی کسب کرده است. در این مقاله قصد داریم تا از منظر دنیای رمزارزها که اکثر ما در آن فعالیت داریم بررسی کوتاهی بر اهمیت این تکنولوژی داشته باشیم.

رمزارزها به‌ لطف قهرمان ناشناخته‌ی این حوزه یعنی ساتوشی ناکاموتو، به صورت فزاینده‌ای در حال جایگیری در زندگی ما هستند. از پرداخت مالیات و خرید لباس تیم ورزشی محبوبتان با بیت کوین گرفته تا استفاده از رمزارز تتر در سفرهای خارجی بدون نگرانی بابت تبدیل نکردن پول کشور خودتان به پول کشور مقصد!

به طور کلی راجع به چشم‌انداز رمز ارزها و ارزهای پایدار اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، چرا که تغییر عظیمی را رقم زده‌اند. اما تجربه ثابت کرده که هر تغییر بزرگ همیشه مخالفان خودش را داشته است.

چیزی که اهمیت دارد، استفاده‌ی آگاهانه از رمزارزها است. بدون داشتن اطلاعات اساسی و همراهی یک مجموعه‌ی معتبر فعال در این حوزه، فعالیت در این زمینه کمی ریسک‌پذیر خواهد بود. ما در ادامه به معرفی انواع صرافی رمزارزها و مزایای آن‌ها می‌پردازیم تا به افزایش آگاهی شما درباره فعالیت در این عرصه کمک کنیم.

ساتوشی ناکاموتو

انواع صرافی ارز دیجیتال

در مورد فعالیت در زمینه رمز ارزها که هدف نهایی سود کردن، انجام سریع تراکنش‌ها، پرداخت کارمزد منطقی و امنیت بالا است، آشنایی با مرجعی که دارای تمام این ویژگی‌ها باشد بسیار اهمیت دارد. یکی از بهترین‌ مراجع فعال در این حوزه تترلند است. تترلند اولین مرجع تخصصی خرید و فروش رمزارز تتر در کشور است. تتر یک ارز پایدار و بسیار پرکاربرد است که به عنوان پدر ارزهای پایدار شناخته می‌شود.

صرافی متمرکز

این صرافی‌ها همانند بانک‌های امروزی متشکل از یک یا چند نفر مالک می‌باشند، از امنیت خوبی برخوردارند، نظارت قانونی بر آن‌ها وجود دارد و سرعت پردازش معاملات بالایی دارند.

از مزایای دیگر این صرافی‌ها می‌توان به محبوبیت بیشتر و امکانات بیشتری که در اختیار کاربران قرار می‌دهند اشاره کرد. اما از طرفی به علت وجود شخص ثالث در این صرافی‌ها، شما کنترل کمتری بر دارایی خود دارید.

صرافی غیر متمرکز

تفاوت عمده‌ی این صرافی با صرافی متمرکز، در وجود نداشتن شخص ثالث در معاملات است. در انجام این معاملات که تحت عنوان معاملات هوشمند شناخته می‌شوند هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و کاربر کنترل کامل بر دارایی خود را دارد. صرافی‌های غیر متمرکز به دلیل عدم نیاز به ثبت نام و احراز هویت دارای حریم خصوصی هوشمند و پیشرفته هستند و کاربران کنترل کامل را در اختیار دارند، امنیت در برابر هک شدن بسیار بالاست و امکان دسترسی به اطلاعات و جعل در آن وجود ندارد.

اما از طرفی در این نوع صرافی‌ها سرعت پردازش معاملات کمتر بوده و دارای نقدینگی کمتری هم هستند. از معایب دیگر این صرافی‌ها می‌توان به محبوبیت کمتر و ویژگی‌های محدودتری که در اختیار کاربران قرار می‌دهند اشاره کرد.

ساتوشی ناکاموتو

جمع بندی

اهمیت و تاثیرات مثبت تکنولوژی بلاک‌چین و رمزارزها دیگر برکسی پوشیده نیست. این پدیده در زندگی ما کاربرد بسیاری دارد و باید برای استفاده‌ی مناسب و بدون ریسک از آن اطلاعات کافی داشته باشیم و امنیت فعالیت‌های خود را با انتخاب مرجعی قابل اطمینان تضمین کنیم.

یکی از پیشروترین مراجع تخصصی خرید و فروش تتر در ایران تترلند است که با پشتیبانی فعال و پاسخگو و ایجاد بستری امن امکان واریز و برداشت تتر را برای کاربران با کارمزد صفر فراهم کرده است.

تترلند برای واریز و برداشت هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و کارمزد انتقال بسته به نوع تتر انتخابی کاربران (TRC20، ERC20، OMNI) فقط توسط شبکه دریافت می‌شود.

در این میان تتر TRC20 کارمزد کمتری داشته و تترلند هم به عنوان یکی از امن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مراجع،  استفاده از همین نوع را پیشنهاد می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت تترلند مراجعه و یا شبکه های اجتماعی تترلند را دنبال کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*