کارخانه تولید تراشه هواوی

فعالیت کارخانه تولید تراشه هواوی از سال آینده آغاز خواهد شد

کارخانه تولید تراشه هواوی از سال آینده آغاز به کار می‌کند. فاز نخست این کارخانه که با بودجه 20 میلیارد یوانی در حال توسعه است به زودی تکمیل خواهد شد.

مدتی قبلی شرکت هواوی از برنامه‌های خود برای ساخت یک کارخانه اختصاصی تولید تراشه خبر داده بود و اکنون شواهد حاکی از آن است که کارخانه تولید تراشه هواوی تا یک سال آینده آغاز به کار خواهد کرد که یک دستاورد بزرگ برای این غول فناوری چینی محسوب می‌شود.

شرکت HiSilicon به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هواوی طی سال‌های اخیر در حوزه طراحی تراشه‌های مختلف در گروه‌های میان‌رده و پرچمدار موفق ظاهر شد. این شرکت طی همکاری با شرکت تایوانی TSMC توانست تراشه‌های طراحی شده خود را به تولید برساند، اما به دلیل محدودیت‌های تجاری که توسط دولت آمریکا به وجود آمد، این همکاری با وقفه مواجه شد.

شرکت هواوی برای غلبه بر تحریم‌های آمریکا با شرکت‌های چینی از جمله SMIC همکاری‌های خود را آغاز کرد و توانست تراشه‌های میان رده خود مانند Kirin 710A را به تولید برساند، اما با توجه به این که ارائه فناوری‌های پیشرفته‌تر به بازار حائز اهمیت است و هواوی باید تراشه‌های پرچمدار با فناوری ساخت تا 5 نانومتر و حتی کمتر را به تولید برساند، تصمیم گرفت تا به صورت جدی به حوزه تولید تراشه ورود پیدا کند.

جزئیات ساخت کارخانه تولید تراشه هواوی

شرکت چینی هواوی قدم بزرگی را برای تولید تراشه برداشته است و طی ماه‌‌های اخیر در مورد ورود هواوی به حوزه ساخت و طراحی دستگاه‌های تولید تراشه خبرهای متعددی منتشر شده بود. اکنون خبرها حاکی از آن است که هواوی تصمیم دارد نخستین کارخانه اختصاصی تولید تراشه خود را در استان هویی و شهر ووهان چین احداث کند.

کارخانه تولید تراشه هواوی

هواوی مدتی قبل نیز مرکز بزرگ تحقیقات خود را در ووهان با نزدیک به 10 هزار نفر پرسنل افتتاح کرده بود. این گروه روی توسعه و تحقیق موضوعاتی چون تجهیزات و مدارهای مخابرات نوری، تراشه‌های HiSilicon و رادارهای لیزری خودکار فعالیت می‌کردند. گفتنی است زیرمجموعه HiSilicon هواوی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه طراحی و ساخت سیستم‌های پردازشی و حتی تراشه‌های اپتیک DSP محسوب می‌شود که رقبای کمی برای آن وجود دارد.

فاز اول این کارخانه به‌زودی به پایان می‌رسد

طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت هواوی ساخت کارخانه اختصاصی تولید تراشه خود را از ابتدای سال 2019 در ووهان آغاز کرده است. این کارخانه با بودجه حدود 20 میلیارد یوانی در حال ساخت است و به‌زودی فاز اول این کارخانه تکمیل می‌شود. از این رو هواوی می‌تواند تا سال آینده این کارخانه را احداث کرده و با بهره‌برداری از آن به دستاورد بزرگی در حوزه تولید تراشه دست پیدا کند.

کارخانه تولید تراشه هواوی

مرکز فعلی تحقیق و توسعه هواوی در شهر ووهان

البته در خصوص زمان آغاز به کار این کارخانه باید منتظر خبرهای رسمی باشیم؛ چرا که شرکت هواوی تا به امروز نسبت به این اخبار واکنش رسمی نشان نداده است. علاوه بر این، در خصوص تراشه‌های هدف و لیتوگرافی اصلی محصولات تولیدی این کارخانه نیز جزئیاتی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود هواوی با توجه به بحران جهانی کمبود تراشه میزان سرمایه‌گذاری خود در این حوزه را افزایش داده تا بتواند در سریع‌ترین زمان این کارخانه را راه‌اندازی و بهره‌برداری کند.

گفتنی است شرکت هواوی هم‌اکنون تمام تراشه‌های خود نظیر تراشه‌های میان رده، پرچمدار و حتی تراشه‌های مربوط به ابزارهای پوشیدنی و تجهیزات اینترنت اشیا را به صورت اختصاصی طراحی می‌کند و فقط برای تولید آنها با شرکت‌های دیگری همکاری دارد. از این رو هواوی با ساخت این کارخانه و تکمیل زنجیره تولید خود قادر است به شکل کامل در این حوزه به خودکفایی برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*