سریال Game of Thrones

جرج آر. آر.‌ مارتین از پیشی گرفتن سریال Game of Thrones از کتاب‌هایش پشیمان است

جرج آر. آر.‌ مارتین نویسنده رمان‌های ترانه یخ و آتش، از اینکه سریال Game of Thrones از کتاب‌هایش پیشی گرفت، ابراز ناراحتی کرد.

جرج آر. آر.‌ مارتین انتظار نداشت که سریال Game of Thrones از رمان‌های اصلی سبقت بگیرد و به مسیر متفاوتی برود.

پخش سریال بازی تاج و تخت از سال 2011 آغاز گشت و خیلی زیاد به یک پدیده بزرگ جهانی تبدیل شد که رکوردهای تلویزیونی را جا به جا کرد و قسمت پایانی آن را 19 میلیون نفر تماشا کردند. البته همه رکوردشکنی‌های این سریال مثبت نبودند و اپیزود پایانی آن به یکی از بدترین‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شد که تقریبا همه از آن ناراضی بودند و حتی کمپین‌های مختلفی برای فیلم‌برداری دوباره فصل هشتم تشکیل شد.

سریال Game of Thrones

مارتین نگارش اولین شماره از سری کتاب‌های ترانه یخ و آتش را در سال 1991 آغاز کرد و آن را در سال 1996 با نام بازی تاج و تخت منتشر کرد. این کتاب قرار بود آغازگر یک سه‌گانه باشد اما در ادامه گسترش پیدا کرد و تا اینجا، پنج شماره از آن در دسترس قرار گرفته است. آخرین رمان مجموعه، رقص اژدهایان (A Dance with Dragons) نام دارد که در سال 2011 منتشر شد و نگارش آن نزدیک به 6 سال زمان برد. مارتین در حاضر، سرگرم نوشتن قسمت ششم با نام بادهای زمستان (The Winds of Winter) بوده و قسمت هفتم و پایانی نیز در راه است.

از آنجایی که پروسه‌ی نگارش هر کدام از رمان‌ها بسیار طولانی بود، سریال بازی تاج و تخت از آن جلو افتاد و مارتین مجبور شد که ادامه داستان را به نویسندگان سریال توضیح دهد تا آن را تمام کنند. این نویسنده‌ مشهور در مصاحبه اخیرش به این نکته اشاره کرد که از این مسئله غافل‌گیر شده و انتظار نداشته که سریال از رمان‌هایش پیشی بگیرد. او در این رابطه توضیح داد:

وقتی به گذشته می‌نگرم، آرزو می‌کنم در نگارش کتاب‌ها جلوتر ‌بودم. بزرگ‌ترین مشکل‌ام این است که در زمان آغاز سریال، چهار کتاب منتشر کرده بودم و کتاب پنجم هم در آستانه آغاز سریال، در سال 2011 منتشر شد. من پنج کتاب جلو بودم و همان طور که می‌دانید، آن‌ها عظیم هستند؛ هرگز فکر نمی‌کردم آن‌ها (سازندگان سریال) به من برسند اما رسیدند و از من عبور کردند.

سریال Game of Thrones

مارتین امیدوار بود که کتاب بادهای زمستان را زودتر از به پایان رسیدن سریال Game of Thrones منتشر کند. اما سرعتی که این سریال در پیش گرفت، غیرمنتظره بود و محبوبیت بالای اثر باعث شد تا سازندگان نتوانند برای انتشار رمان‌های بعدی منتظر بمانند. نکته غم انگیز اما اینجا است که پایان سریال از هر نظر افتضاح بود و به میراث این مجموعه آسیب زد. اکثر طرفداران بر این باورند که اگر بادهای زمستان منتشر می‌شد، سه فصل پایانی سریال به مسیر بهتری می‌رفت و قطعا راضی کننده‌تر از آب در می‌آمد.

طرفداران همچنان از فصل پایانی سریال خشمگین هستند؛ با این حال، شبکه HBO در حال توسعه یک پیش درآمد برای آن است که باید دید تا چه اندازه موفق خواهد بود. داستان این سریال که خاندان اژدها (House of the Dragon) نام دارد، صدها سال قبل از ماجراهای بازی تاج و تخت اتفاق می‌افتد و به گذشته‌ی خاندان تارگریِن می‌پردازد. این احتمالا آخرین فرصت شبکه اچ‌بی‌او برای زنده نگاه داشتن میراث گیم آف ترونز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*