ایرانسل

ایرانسل، رگولاتوری و قوه قضائیه برای آگاهی‌بخشی درباره جرایم تفاهم‌نامه امضا کردند

ایرانسل، رگولاتوری و قوه قضائیه برای آگاهی‌بخشی درباره پیشگیری از وقوع جرایم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صبح روز شنبه 12 تیر 1400 یک تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و اپراتورهای همراه در قالب پویش ملی ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه در راستای ایجاد و گسترش همفکری، همکاری و تعامل در خصوص موضوع‌های مربوط به پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه ارتباطات به امضا رسید.

در این مراسم که در سالن همایش‌های عمارت کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، مهندس حسین فلاح جوشقانی (معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا رگولاتوری)، دکتر علی غلامی (معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه)، دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل اپراتور ایرانسل) و مهندس یاسر رضاخواه (مدیرعامل رایتل) حضور داشتند.

امضای تفاهم‌نامه ایرانسل، رگولاتوری و قوه قضائیه

ایرانسل

طرفین تفاهم‌نامه توافق کردند تا در راستای افزایش همکاری‌ها در حوزه ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی عمومی در استفاده از ابزارهای بهره‌برداری از خدمات ارتباطی و ظرفیت‌های فضای مجازی، پیش‌بینی، طراحی و اجرای اقدامات مشترک به منظور افزایش آگاهی حقوقی شهروندان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ایجاد بسترهای لازم حمایتی قضایی برای رفع موانع قضایی ایجاد پوشش ارتباطی یا خلل در استمرار ارائه خدمات عمومی زمینه‌ساز ارتکاب جرایم تلاش کنند.

آذری جهرمی در این مراسم به لزوم کاهش سالانه 30 درصدی وقوع جرایم آنلاین طبق سند شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت از مجموعه وزارت ارتباطات و اپراتورها برای ایجاد زمینه این همکاری تشکر می‌کنم. وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود افزود امیدوارم نتیجه این همکاری آرامش بیشتر برای مردم و توسعه بیشتر در حوزه فضای مجازی را به همراه داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم در این مراسم به آمار وقوع جرایم ناشی از کمبود آگاهی‌های حقوقی نظیر انواع کلاهبرداری‌ها اشاره کرد و گفت مهم‌ترین عوامل کاهش وقوع این جرایم ارتقای آگاهی حقوقی مردم به صورت عمومی و نیز در حوزه جرایم خاص از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی اپراتورها مانند ارسال پیامک است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*