گوشی گلکسی اس 22 اولترا

طرح مفهومی گوشی گلکسی اس 22 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی منتشر شد

وبسایت LetsGoDigital اقدام به انتشار طرح مفهومی گوشی گلکسی اس 22 اولترا – Galaxy S22 Ultra کرده است و در آن شاهد فن داخلی و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی هستیم.

انتظار می‌رود سامسونگ در زمستان امسال از اعضای جدید سری گلکسی اس رونمایی کند. در چند ماه گذشته شایعات زیادی درباره گلکسی اس 22 اولترا و ویژگی‌های احتمالی آن منتشر شده است؛ دستگاهی که قرار است جایگزین گلکسی اس 21 اولترا شود. گوشی پرچمدار سامسونگ به یک تراشه ۴ نانومتری اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD مجهز خواهد شد و از فناوری رهگیری پرتو و نرخ سایه زنی متغیر (VRS) پشتیبانی خواهد کرد. احتمالا چنین مجموعه‌ای به یک سیستم خنک کننده قوی نیاز خواهد داشت و سامسونگ نیز میخواهد از یک فن داخلی در این گوشی بهره گیرد.

گوشی گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی S22 Ultra از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل به همراه زوم اپتیکال و لرزشگیر سنسور شیفت بهره می برد. گویا دوربین گلکسی اس 22 اولترا در مقایسه با نسل قبل پیشرفت زیادی را به خود خواهد دید و این اتفاق نیز با هنکاری سامسونگ و المپوس (شرکت ژاپنی تولید کننده دوربین و لنز) در توسعه سیستم دوربین محقق خواهد شد.

طراح گرافیک با استعدادی به نام Technizo Concept توانسته با جمع‌بندی شایعات منتشر شده و با همکاری وبسایت LetsGoDigital اقدام به خلق تصاویر مفهومی زیبایی از گلکسی اس 22 اولترا کند.

این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی سوپر امولد LTPO با لبه‌های خمیده و پنل پشتی شیشه‌ای بهره خواهد برد. علاوه بر این؛ گفته می‌شود که تنها مدل اولترا سری گلکسی اس 22 از قلم اس پن پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی گلکسی اس 22 اولترا

تا چند وقت پیش گفته می‌شد که سامسونگ می‌خواهد از فناوری دوربین زیر نمایشگر در نسل جدید پرچمدار خود استفاده کند. هرچند؛ بر اساس گزارش جدید منتشر شده، ظاهرا شرکت کره‌ای تصمیم گرفته این کار را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به تعویق بیاندازد و از این فناوری در گلکسی نوت 22 استفاده کند. به همین خاطر؛ همانند سری گلکسی S21 در این تصاویر مفهومی نیز شاهد حضور حفره مرکزی نمایشگر هستیم.

در بدنه پشتی گوشی مجموعه دوربین چهارگانه‌ای جای گرفته که از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض و دو دوربین تله فوتو تشکیل شده است. علاوه بر اینها؛ شاهد فوکوس خودکاری لیزری و فلاش LED نیز هستیم.

Technizo Concept همچنین فن مورد استفاده در طرح مفهومی این گوشی را پایین تر از دوربین و پردازنده و بالای باتری قرار داده است و همانطور که در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید در دو طرف دستگاه مکانی برای خروجی هوا در نظر گرفته شده است.

برخی از گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار از جمله لنوو Legion Phone Duel و نوبیا رد مجیک 5s از فن داخلی بهره می‌برند و ماه گذشته نیز مشخص شد که سامسونگ عبارت تجاری «فعالسازی حالت فن» را ثبت کرده است. ظاهرا سامسونگ در حال تلاش برای استفاده از فن در یکی از گوشی‌ها یا تبلت‌های خود است و شاید برای اولین باور شاهد استفاده از آن در گلکسی اس 22 اولترا باشیم.

چندی پیش نیز AMD اعلام کرد که با سامسونگ برای تولید تراشه اگزینوس این شرکت همکاری خواهد کرد. در نتیجه این همکاری شاهد حضور پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 با پشتیبانی ار فناوری رهگیری پرتو و نرخ سایه زنی متغیر در محصول جدید سامسونگ خواهیم بود. مجوعه این قابلیت‌ها سبب اجرای بهتر بازی در گوشی شما خواهند شد، اما از طرفی هم ممکن است باعث تولید گرمای زیاد در هنگام اجرای بازی‌های سنگین شوند و فن داخلی نیز به همین منظور تعبیه شده است.

گوشی گلکسی اس 22 اولترا

بدون تردید سامسونگ گوشی‌های جدید سری گلکسی اس خود را در رنگ های جدیدی عرضه خواهد کرد. در این طرح مغهومی نیز شاهد مجموعه ۵ رنگ نسبتا تیره هستیم که بیشتر مناسب کاربران تجاری است: مشکی، نقره‌ای، آبی، سبز و قرمز.

هنوز شش ماه تا معرفی گوشی گلکسی اس 22 اولترا باقی مانده است و بدون شک در ماه‌های آینده شاهد انتشار جزئیات بیشتری از محصول جدید سامسونگ خواهیم بود.