گوشی پرچمدار شیائومی

گوشی پرچمدار شیائومی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در راه است

گوشی پرچمدار شیائومی به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مجهز خواهد شد. این گوشی از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۹۵ بهره خواهد گرفت و در نیمه اول ۲۰۲۲ روانه بازار می‌شود.

سونی و سامسونگ از بزرگترین برندهای تولید کننده حسگر دوربین در جهان هستند. سامسونگ از سال ۲۰۱۸ و با عرضه حسگرهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی رقابت بر سر پیکسل‌های بیشتر را آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی خود رونمایی کرد و چند ماه پیش نیز گزارشی منتشر شد که مهندسان کره‌ای در حال تلاش برای عرضه یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی هستند و حتی میخواهند در آینده نیز از حسگر ایزوسل ۶۰۰ مگاپیکسلی پرده‌ برداری کنند. بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط حساب کاربری دیجیتال چت استیشن در ویبو، شیائومی می‌خواهد در گوشی پرچمدار جدید خود از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده کند.

شیائومی اولین برندی بود که از گوشی هوشمند خود با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد و همین اتفاق نیز ممکن است با حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی (۱۹۲ مگاپیکسلی) ساخت سامسونگ تکرار شود. ظاهرا این حسگر هر ۱۶ پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند تا شاهد تصاویر نهایی ۱۲ مگاپیکسلی (۱۲.۵ مگاپیکسلی) باشیم.

گوشی پرچمدار شیائومی

این حسگر همچنین می‌تواند با برش دادن و رندر چندین فریم، امکان بزرگنمایی ۴ برابری  بدون افت کیفیت را فراهم کند. از دیگر قابلیت‌های این حسگر می‌توان به فیلم برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم برداری 8K اشاره کرد. همانند حسگرهای ۴۸، ۵۰، ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ، این حسگر نیز احتمالا به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، HDR پیشرفته و شاتر بدون لگ مجهز خواهد شد.

پرچمدار جدید شیائومی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۹۵ (نام احتمالی پردازنده پرچمدار این شرکت برای سال ۲۰۲۱) بهره خواهد برد. این پردازنده بر پایه معماری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد و هسته‌های پردازشی Kyro 780 (بر پایه معماری جدید V9 آرم)، پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰، آي اس پی Spectra 680 و مودم 5G یکپارچه اسنپدراگون X65 را در خود جای خواهد داد.

علاوه بر اینها، گوشی پرچمدار شیائومی دارای لبه‌های خمیده با زاویه تند و حفره مرکزی نمایشگر خواهد بود و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. البته هنوز هیچ اطلاعاتی درباره عرضه جهانی این گوشی منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حسگر عکاسی فقط سامسونگ و بس