نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱

چرا باید نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتر قدیمی خود نصب کنید؟

نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ – Windows 11 هفته گذشته منتشر شد. اگر صاحب یک کامپیوتر قدیمی هستید، به یک دلیل مهم باید آن را روی سیستم خود نصب کنید.

هفته جاری مایکروسافت نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران گروه آزمایشی Windows Insiders قرار داد؛ گروهی که وظیفه دارند نسخه‌های آزمایشی ویندوز را بررسی کنند و اشکالات آن را به مایکروسافت گزارش کنند. طبق گفته مایکروسافت، حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ مشابه حداقل سیستمی است که نسخه عمومی ویندوز ۱۱ به آن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ مایکروسافت مشخص شد

ما توصیه می‌کنیم اگر صاحب یک کامپیوتر قدیمی هستید که از حداقل مشخصات مورد نیاز ویندوز ۱۱ برخوردار است، حتماً این نسخه آزمایشی را به خاطر یک دلیل مهم روی دستگاه خود نصب کنید: این کار شما به انتشار گسترده‌تر این آپدیت برای میلیون‌ها دستگاه در سراسر جهان کمک می‌کند.

اگر تعداد کاربران کافی از نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای شخصی قدیمی خودشان استفاده کنند، مایکروسافت عملکرد سیستم عامل خود روی مدل‌های مختلف پردازنده‌ها را بررسی خواهد کرد و در نتیجه می‌تواند حداقل سیستم مورد نیاز کاربران برای استفاده از این پلتفرم را دقیق‌تر برآورد کند.

نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱

طراحی جدید سیستم عامل ویندوز ۱۱

اگر مایکروسافت متوجه شود افرادی که روی سیستم قدیمی خود نیز تجربه استفاده از ویندوز ۱۱ را مناسب ارزیابی کرده‌اند، به زودی حداقل سیستم مورد نیاز برای این سیستم عامل را به گونه‌ای تنظیم خواهد کرد تا به دستگاه‌های بیشتری اجازه استفاده از ویندوز جدید را بدهد. حتی شانس این که حداقل سیستم مورد نیاز این سیستم عامل به کمتر از آنچه در حال حاضر اعلام شده تغییر پیدا کند هم زیاد است.

کاربران برای نصب این ویندوز نیازمند استفاده از پردازنده‌های AMD، اینتل یا کوالکام مجهز به TPM 2.0 هستند. اکثر پردازنده‌هایی که فاقد پشتیبانی از TPM 2.0 هستند به استثنای چند مدل، نمی‌توانند از سیستم عامل ویندوز ۱۱ پشتیبانی کنند.

اگر می‌خواهید شما هم عضو برنامه Windows Inside شوید، باید اکانت خود در ویندوز را به Administrator تغییر دهید. سپس وارد بخش تنظیمات کامپیوتر خود شده، به مسیر Update & Security شده و روی گزینه Windows Insider Program کلیک کنید. در این صفحه دستورالعمل‌های موجود را برای عضویت در این گروه دنبال کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از نسخه بتا ویندوز ۱۱ بدان معناست که شما ریسک هرگونه باگ و مشکل را خواهید پذیرفت. کاربران ویندوز اینسایدر به مایکروسافت کمک می‌کنند که سیستم عامل‌هایش را پایدارتر و بهتر از همیشه توسعه ببخشد و شما هم می‌توانید در این مسیر سهیم باشید.