بهترین گوشی سال 2021

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا 5G بهترین گوشی سال 2021 شد

نمایشگاه MWC که مهم‌ترین رویداد موبایلی به شمار می‌رود پس از یک سال غیبت مجددا برپا و بهترین گوشی سال 2021 در آن انتخاب شد.

همایش جهانی گوشی همراه بزرگترین و مهم‌ترین رویداد موبایلی است که هر سال در شهر بارسلون برپا و کمپانی‌های کوچک و بزرگ محصولات جدیدی که برای عرضه در نظر دارند را معرفی می‌کنند. این نمایشگاه به دلیل همه گیری کرونا سال 2020 برگزار نشد، اما امسال با بهبود شرایط مجددا پذیرای مهمانان همیشگی خود است.

و اما هر سال در این نمایشگاه جایزه‌ای موسوم به GLOMO به بهترین گوشی داده می‌شود که امسال به پرچمدار قدرتمند سامسونگ، یعنی گلکسی اس 21 اولترا 5G رسید. این گوشی با مشخصات بی نظیر خود موفق شد تا رای داوران را از آن خود کند. آن‌ها در این باره اظهار داشتند:

بهترین گوشی هوشمند اندرویدی که سامسونگ تاکنون ساخته، با قابلیت‌های فراوان، نمایشگر خیره کننده AMOLED، بهترین دوربین در کلاس خود و موارد دیگر، همه را تحت تاثیر قرار داده و شایسته کسب عنوان بهترین گوشی هوشمند سال 2021 است.

علاوه بر اس 21 اولترا، چهار گوشی دیگر شامل اپل آیفون 12 پرو مکس، وان پلاس 9 پرو، شیائومی می 11 اولترا و سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن 5G نیز در بین نامزدهای بهترین گوشی سال 2021 حضور داشتند. در این بین سامسونگ تنها کمپانی با دو نامزد در این لیست است. در بین این 5 گوشی هیئت داوران با در نظر گرفتن موارد زیر بهترین گوشی سال را انتخاب کردند.

  • طراحی فیزیکی و نوآوری
  • عملکرد و طراحی دستگاه
  • نوآوری‌های واقعی جدید اعمال شده در طراحی، فناوری و خصایص
  • مفید بودن دستگاه در عملکرد و خصایص
  • قیمت گذاری و هزینه به ازای ارزش
  • موفقیت تجاری در نواحی مختلف بین المللی
  • تجربه کاربری، کیفیت و اعتمادپذیری
  • تاییدیه‌های زیست محیطی و پایداری
  • تعهد به پشتیبانی از دستگاه همچون انتشار بروزرسانی نرم افزاری

کمپانی انگلیسی ARM نیز موفق به کسب جایزه نوآوری دستگاه تحول‌آفرین در زمینه طراحی پردازنده‌های موبایلی شد. ARM برای کسب این عنوان اپل که روی فناوری باند فوق وسیع فعالیت داشت، اوپوو که در زمینه طراحی و بهبود فناوری شارژ سریع و کمپانی‌های دیگر نظیر ال جی، اوپوو و BOE که روی نمایشگرهای رول شونده کار کرده بودند را پشت سر گذاشت.

کمپانی مخابراتی بزرگ انگلیسی ودافون نیز با Vodafone Curve جایزه بهترین دستگاه متصل به مشتری را دریافت نمود که یک ردیاب هوشمند مجهز به GPS است. رقبای این گجت نیز هدفون تماما بی‌سیم سامسونگ گلکسی بادز پرو، هدست واقعیت مجازی هواوی، هدست واقعیت ترکیبی Nreal Light و دوربین خانگی Cloud+AI ساخت ZTE بودند.

برای یاد آوری بد نیست اشاره‌ای به برندگان جوایز GLOMO در سال 2019 داشته باشیم، چرا که در سال 2020 خبری از آن نبود. در سال 2019 گوشی هواوی میت 20 پرو به عنوان بهترین گوشی هوشمند و ساعت هوشمند گلکسی واچ سامسونگ برنده جایزه بهترین فناوری همراه پوشیدنی شدند. اپیک گیمز نیز بابت مجموعه فورتنایت مورد تقدیر قرار گرفت.