کالبدشکافی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳

گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ در تعمیرپذیری امتیاز ۶ از ۱۰ را کسب کرد

ویدیویی از کالبدشکافی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ – Sony Xperia 1 III منتشر شده که قطعات زیر قاب و میزان تعمیرپذیری آن را نشان می‌دهد.

ظاهر گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ شاید قدیمی به نظر برسد، اما زیر قاب آن از اجزای مدرنی تشکیل شده است. اما اگر گوشی شما خراب شود، چگونه باید آن قطعات آن را از یکدیگر جدا کرد و قطعه آسیب دیده را تعمیر کرد؟ در ویدیوی زیر می‌توانید کالبدشکافی پرچمدار سونی را مشاهده کنید.

ویدیوی کالبدشکافی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ را در اینجا ببینید

تمام قطعات زیر قاب گوشی پرچمدار سونی توسط پیچ‌های فیلیپس و کمی چسب به یکدیگر متصل شده‌اند. تنها چندین لایه هستند که توسط کابل فلکس به هم وصل شده‌اند و برای دسترسی به آن‌ها باید این کابل‌ها را از هم جدا کنید. اما خبر خوب اینکه اگر نیاز به تعویض نمایشگر گوشی داشته باشید، تنها کافیست قسمت پایین صفحه را جدا کنید تا به کابل فلکس نمایشگر دسترسی پیدا کنید و مجبور نیستید بخش بالایی متصل به مادربرد را باز کنید. برای دسترسی به باتری و تعویض آن هم نیازی به برداشتن قطعات متعدد نیست.

از دیگر نکات بارز در این ویدیو می‌توان به واشرهای لاستیکی اشاره کرد که به گوشی امکان برخورداری از گواهی ضد آب IP68/IPX5 را می‌دهد. برای مهار حرارت نیز سونی از فیلم‌های گرافیتی و مسی به علاوه پدهای حرارتی استفاده کرده است که حرارت را از چیپست و باتری دور نگه داشته و از طریق فریم میانی فلزی گوشی آن را به طرف بیرون هدایت می‌کند.

در انتها PBKreviews که این کالبدشکافی را انجام داده، به گوشی سونی Xperia 1 III امتیاز ۶ از ۱۰ را به تعمیرپذیری این گوشی داده است. این حساب کاربری عمده‌ترین دلیل برای کم بودن این امتیاز را ظرافت بیش از حد قطعات زیر قاب این گوشی عنوان می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*