اینترنت ماهواره ای

شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت ماهواره ای برای فعالیت در ایران باید مجوز دریافت کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت ماهواره ای برای فعالیت در ایران باید مجوز دریافت کنند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سرویس اینترنت ماهواره ای عنوان کرد باید قبول کنیم اینترنت ماهواره ای یک پدیده جدید است که تمام کشورها با آن روبه‌رو خواهند شد و هدف اصلی آن نیز فراهم کردن بستر استفاده از اینترنت اشیا در سراسر جهان است؛ زیرا بسیاری از مناطق دورافتاده جهان به شبکه موبایل و شبکه ثابت دسترسی ندارند و اینترنت ماهواره ای می‌تواند چنین مشکلاتی را در عصر جدید برطرف کند.

دریافت مجوز برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد در همین راستا سازمان فضایی نیز برای ایجاد منظومه ماهواره‌ای در تلاش است و پس از استخراج سند آن توانسته طراحی‌هایی را به انجام برساند. وی افزود شرایط مذاکرات بین‌المللی را نیز در نظر گرفتیم تا به کشورهای دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندیم. طبق اعلام آذری جهرمی ما نباید از اینترنت ماهواره‌ای بترسیم، در واقع می‌بایست خودمان را برای آن آماده کنیم تا این فناوری فراگیر شود. این نوع از اینترنت برای ما تهدید نبوده و حتی می‌تواند فرصت‌هایی را برایمان ایجاد کند.

آذری جهرمی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

برخی از سخت‌گیری‌هایی که داخل کشور انجام می‌شود، باید مدیریت شده و رویه‌ها اصلاح شوند. البته باید به نیاز مردم هم توجه شود و این که این تکنولوژی در حال حاضر ایجاد شده است. ما برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای مقررات سرزمینی داریم و هر شرکتی که بخواهد در این زمینه فعال شود، اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کند، باید از ما مجوز بگیرد و اگر مثل خیلی از مسائل دیگر رعایت نکنند، باید پیگیری حقوقی شود.