اینستاگرام

اینستاگرام دیگر تنها یک برنامه برای اشتراگ‌گذاری تصاویر نیست

آدام موسری به عنوان رئیس اینستاگرام، اخیراً درباره آینده این اپلیکیشن صحبت کرده است. به گفته او این برنامه دیگر مختص اشتراک‌گذاری عکس نیست.

رئیس اینستاگرام، آدام موسری به تازگی با انتشار یک ویدیو در حساب شخصی خود داخل توییتر، درباره برنامه‌های این شرکت برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ صحبت کرده است. در این ویدیو، موسری راجع‌به برخی از تغییرات Instagram در طی چند ماه آینده صحبت کرد و علاوه‌بر این موارد، به اهداف و چشم‌اندازهای این شرکت برای روزهای پیش‌رو پرداخت.

یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های این ویدیو، صحبت‌های موسری درباره تغییر ماهیت اینستاگرام است؛ موضوعی که از مدت‌ها قبل، قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید. موسری می‌گوید: «ما دیگر اپلیکیشن اشتراک تصاویر و عکس نیستیم.» بنابراین آرام آرام باید برای رویارویی با دوران جدید Instagram آماده شویم.

در عوض اینستاگرام قرار است تمام تمرکزش را بر تولید و خلق محتواهای ویدیویی، خرید و فروش و پیام‌رسانی بگذارد. اما بخش ویدیو جدی‌تر از باقی اهداف به نظر می‌رسد. در حال حاضر این شرکت، خود را مانند سایر سرویس‌های سرگرمی ویدیویی مانند یوتیوب و تیک‌تاک می‌بیند؛ بنابراین با توجه به صحبت‌های موسری درباره ایجاد تغییرات و ایده‌هایی مانند تماشا کردن ویدیوها به صورت تمام‌صفحه یا نشان دادن پست‌های مختلف به کاربران راجع‌به موضوعاتی که آن‌ها دنبال نمی‌کنند، می‌توان این اتفاق را قطعی دانست.

هیچ‌کدام از این تغییرات ذکرشده برای کسی که در طول چند سال گذشته از این اپلیکیشن استفاده کرده است، تعجب‌آور نخواهند بود. با گسترش برنامه‌های دیگر و داغ شدن رقابت پیرامون این شرکت، اینستاگرام همیشه با تغییرات مختلف همراه بوده تا به‌روزترین ویژگی‌ها را به مخاطبان خود ارائه دهد. در حال حاضر با توجه به تمام تغییرات نسخه فعلی و حذف ویژگی‌های قدیمی‌تر در طول این چند سال، به سختی می‌توانید نسخه‌های اولیه را شناسایی کنید.

آدام موسری علاوه‌بر صحبت درباره تغییرات ریز و درشت اینستاگرام در آینده، راجع‌به میزان محبوبیت یوتیوب و تیک‌تاک و همچنین قابلیت‌های Instagram برای رقابت با این دو سرویس ویدیویی نیز صحبت کرد. با این تفاصیل، باید منتظر اتفاقات مهمی باشیم که منجر به تغییرات گسترده در این اپلیکیشن پرطرفدار خواهند شد.

در مجموع، تمرکز اینستاگرام و آدام موسری بر روی ویدیو و محتواهای ویدیویی اتفاق خوبی است و می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را به این اپلیکیشن اضافه کند. اما به نظر می‌رسد کسانی که تابه‌حال برای اشتراک‌گذاری عکس از این برنامه استفاده کرده‌اند، باید چاره‌ای جدید بیاندیشند؛ زیرا به احتمال زیاد دوران تصاویر چشم‌نواز و عکس‌های دوستانه به پایان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرم اینستا واقعا یکی از بهترین‌ اپ هاست و روز به روز با آپدیت علی جدید نقصاشو از بین میبره و پیشرفته تر میشه