اولین ویدیوها و صداهای ثبت شده توسط مریخ نورد ژورونگ چین به زمین مخابره شدند

اولین ویدیوها و صداهای ثبت شده توسط مریخ نورد ژورونگ چین به زمین مخابره شدند

به تازگی خبر رسیده که ژورونگ (Zhurong)، اولین مریخ نورد چین فایل‌های صوتی و تصویری جالب‌توجهی برای اثبات حضورش روی سیاره سرخ به زمین مخابره کرده است.

ژورونگ (Zhurong)، اولین مریخ نورد چین بوده که اخیرا ویدیوها و صداهایی که توسط تجهیزات مختلف آن روی سیاره سرخ ثبت شده‌اند، به دست دانشمندان چینی در آژانس فضایی این کشور رسیده است. در بررسی این فایل‌های جالب‌توجه با ما همراه باشید.

این‌طور که به نظر می‌رسد، آمریکا تنها کشوری نیست که فایل‌های صوتی و تصویری کاوشگرهای خود از مریخ را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. تا پیش از چند هفته اخیر، ایالات متحده تنها کشوری در کل جهان بود که به سطح سیاره سرخ ربات‌های کاوشگر و تجهیزات تحقیقاتی ارسال کرده بود. با این حال، چینی‌ها در اقدامی شگفت‌انگیز موفق به فرستادن مریخ نورد خود به این جرم آسمانی شدند و به تازگی هم فایل‌های منتشر شده توسط آژانس فضایی چین ثابت کرده که ربات ژورونگ روی جرم آسمانی همسایه ما در منظومه شمسی قرار گرفته و مشغول انجام تحقیقات علمی و جمع‌آوری داده است.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده از مریخ نورد چین فرود این کاوشگر به همراه راه‌اندازی و فعالیت‌های اولیه ژورونگ پوشش داده شده‌اند؛ از طرف دیگر تصویر پانورامایی هم از سوی دانشمندان چینی منتشر شده که مسافت طی شده توسط ژورونگ نسبت به محل فرود این کاوشگر را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات موجود، مریخ نورد مورد نظر تاکنون 250 متر از محل فرود خود دور شده است.

اولین ویدیو مریخ نورد چین

 

همان‌طور که مدتی پیش صداهای ضبط شده توسط تازه‌ترین مریخ نورد آژانس فضایی آمریکا، یعنی ربات استقامت را شنیدیم، در مورد ژورونگ هم نباید انتظار چندانی در مورد فایل‌های صوتی منتشر شده داشت. در واقع صداهایی که روی مریخ به گوش می‌رسند چندان هم عجیب و غریب نیستند و از طرف دیگر، اتمسفر رقیق سیاره سرخ باعث می‌شود تا صداهای پخش شده در این محیط چندان هم بلند یا واضح نباشند.

در فایل‌های صوتی موجود از مریخ نورد چین صدای چرخ‌ها و مکانیسم‌های مختلف ژورونگ به هنگام جابه‌جایی و حرکت شنیده می‌شوند. با این وجود ثبت کردن صدا روی سیاره سرخ اتفاق نادری بوده و فایل‌هایی که تاکنون از سوی ناسا و یا آژانس فضایی چین منتشر شده‌اند، در نوع خود منحصر به فرد بوده و بسیار با ارزش به حساب می‌آیند.

می‌توان گفت که بیش از هر چیز، چینی‌ها به دنبال اثبات توانایی‌های خود و نوعی رجزخوانی هستند و هدف دیگری از انتشار فایل‌های صوتی و تصویری اخیر ژورونگ به ذهن نمی‌رسد. کاوشگر مورد نظر بخشی از اولین ماموریت کاملا مستقل چینی‌ها روی یک سیاره دیگر بوده و آژانس فضایی این کشور هم به دنبال این است تا به هر شکلی دستاورد شگفت‌انگیز اخیر خود را به رخ دیگران بکشد.

از طرف دیگر، مریخ نورد چین و جدیدترین کاوشگر ناسا به ما نشان داده‌اند که اکتشاف سیاره سرخ در سال‌های اخیر وارد فاز جدیدی شده است؛ به نظر می‌رسد که دیگر تهیه چند تصویر سیاه و سفید یا رنگی کافی نبوده و هم‌ اکنون آژانس‌های فضایی با ثبت فایل‌های صوتی و تصویری نشان می‌دهند که چه قابلیت‌های تکنولوژیکی تحسین برانگیزی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*