یادگیری برنامه نویسی

10 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی

در قرن بیست و یکم شاهد پیشرفت‌های بسیار در حوزه فناوری هستیم. به هر کجا که نگاه کنیم، هر آنچه استفاده می‌کنیم ارتباطی به فناوری پیدا می‌کنیم. از زنگ ساعت تلفن‌های ما که صبح ما را بیدار می‌کنند، دستگاه قهوه‌ای که با فشار یک دکمه قهوه را برای ما درست می‌کند، گرفته تا تلفن‌های هوشمند و اینترنت که زندگی ما را آسان کرده‌اند، همه نشانه‌هایی از وجود فناوری دارند.

پشت اکثر مواردی که در اینترنت می‌بینیم، هر کلمه، عکس، نمودار، طرح و غیره، شخصی وجود دارد که آن را برنامه ریزی کرده تا به نظر ما چنین برسد. آن شخص برنامه نویس است. بنابراین، این سؤال مطرح می‌شود که چرا باید برنامه نویسی را یاد بگیریم؟ در این مقاله ما دلایل مهم یادگیری برنامه نویسی را مطرح خواهیم کرد تا به اهمیت این حرفه پی ببریم.

1. تضمین کننده داشتن شغل است

ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم و رشد تکنولوژیکی متوقف نشده است. از آنجایی که استفاده از دستگاه‌های ساخته شده با فناوری هر ساله در حال افزایش است، به همین خاطر همیشه تقاضا برای برنامه نویسی بسیار زیاد است و فرصت شغلی برای برنامه نویسی تمامی ندارد. طبق تمام مطالعات و آمارها، برنامه نویسی در میان مشاغل پرتقاضا در ایران و خارج از ایران به شمار می‌آید. این امر به دلیل این واقعیت است که شرکت‌ها در نظر دارند تا از علم روز دنیا و برنامه نویسی بیشتر استفاده کنند و فواید برنامه نویسی برای شرکت‌ها بسیار زیاد است.

با این وجود مشاغلی مانند توسعه نرم افزار، توسعه وب، تحلیلگران سیستم رایانه‌ای، سایر مشاغل مانند برنامه نویس پایتون و همچنین مشاغل دیگر در انواع زبان های برنامه نویسی آینده دار چشم انداز شغلی مناسبی حداقل تا ده سال آینده خواهند داشت. رشد تخمینی رشد مشاغل مرتبط با برنامه نویسی از 9٪ تا 21٪ در نظر گرفته و پیش‌بینی شده است.

2. کار به عنوان برنامه نویس نیازی به مدرک تحصیلی ندارد

در حالی که یکی از راه‌های کار به عنوان برنامه نویس گرفتن مدرک مهندسی کامپیوتر است، اما خوب است بدانید که شما بدون داشتن مدرک تحصیلی هم در این حوزه می‌توانید به عنوان برنامه نویس کار کنید. بسیاری از مشاغل برنامه نویسی به دانش کامپیوتر یا مدرک IT نیاز ندارند. در عوض، آنها به توانایی در کدنویسی نیاز دارند و بیشتر کارفرمایان به دنبال مهارت بالا در این حوزه هستند.

با این وجود، گزینه‌های دیگری به غیر از مدرک تحصیلی وجود دارد که به طور بالقوه می‌توانند به شما در یافتن شغل کمک کند. به عنوان مثال، داشتن مدرک غیر دانشگاهی توسعه نرم افزار یا امنیت سایبری، مطمئنا از نظر مدیر استخدام خوب به نظر می‌رسد. گرفتن انواع گواهینامه‌ها و شرکت در دوره‌های معتبر نیز می‌تواند برای شما عالی باشد. قرار دادن این موارد در رزومه برنامه نویسی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

3. از خانه می‌توانید کار کنید

یادگیری برنامه نویسی

از آنجایی که این شغل فقط به یک رایانه با اتصال به اینترنت احتیاج دارد، کارمندان اغلب فرصت کار از راه دور را دارند. البته این به سیاست شرکت بستگی دارد، اما بسیاری از آنها چنین گزینه‌ای را در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهند. علاوه بر این، اگر به عنوان فریلنسر کار کنید، کار شما همیشه از راه دور انجام می‌شود.

این مزیت باعث می‌شود برنامه نویسی برای افرادی که می‌خواهند بین زندگی کاری و خانوادگی خود تعادل برقرار کنند و به نظر می‌رسد زمانی که در رفت و آمد هستند زمان مفیدی را از دست می‌دهند، یک شغل بسیار پرطرفدار باشد. همچنین به آنها اجازه می‌دهد بدون نیاز به جابجایی و نگرانی در مورد مسافت بین محل کار تا خانه، برای کار در سراسر کشور اقدام کنند.

4. شما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید، خلق کنید

برنامه نویسی وب، مانند هیچ شغل دیگری، به شما این امکان را می‌دهد ایده‌های خود را دیجیتالی کنید. این ایده می‌تواند شامل برنامه‌ای باشد که شما می‌خواستید درست کنید و این حس را داشتید که با ساخت آن، این پتانسیل را داشت که در بازار بسیار سروصدا کند. با این حال، ساخت یک برنامه، کار ساده‌ای نیست زیرا به تلاش، وقت و هزینه نیاز دارد. در این حالت بسیاری از افراد که دانش برنامه نویسی ندارند، پول و سرمایه را به برنامه نویسان می‌دهند تا بتوانند ایده آنها را دقیقا همان‌طور که در ذهن داشتند اجرا و عملی کنند. اما این حالت برای شما که برنامه نویس هستید بسیار اثرگذارتر است، چرا که فردی که برنامه نویس است راحت‌تر و بهتر می‌تواند ایده‌ای که در ذهن خود دارد را پیاده کند.

5. درآمد بالا

پول و درآمد در بیشتر مشاغل می‌تواند انگیزه باشد و در مورد برنامه نویسی نیز این حالت صدق می‌کند. بیشتر مشاغلی که می‌توانید با مهارت برنامه نویسی به دست آورید دارای حقوق بالاتر از متوسط ​​هستند. در حالی که حقوق و درآمد برنامه نویسی به نوع شغل و فاکتورهای دیگر مانند موقعیت جغرافیایی بستگی دارد، اما متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس به اندازه‌ای است که هر فرد را در مورد یادگیری این دانش وسوسه کند.

6. می‌دانید که چگونه نرم افزار کار می‌کند

یادگیری برنامه نویسی

وقتی از رایانه استفاده می‌کنیم، از طریق ماوس و کیبورد با آن ارتباط برقرار می‌کنیم، اما زمانی که به مشکل برمی‌خوریم، عملا کارمان متوقف می‌شود و نمی‌دانیم که چگونه مشکل را برطرف کنیم. برنامه نویسی شما را با نرم افزارها، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و کار با وب‌سایت‌ها آشنا می‌کند و به شما در درک آنها کمک می‌کند. با توجه به این آشنایی، شما خیلی سریع‌تر ابزارهای جدید را درک خواهید کرد و به کار با آنها عادت می‌کنید و می‌توانید در کار خود از آنها استفاده کنید.

7. به شما مقاوم بودن را یاد می‌دهد

یادگیری برنامه نویسی وب به شما یاد می‌دهد که مشکلات را در یافتن راه حل آنها ببینید. برای هر مشکلی که با آن روبرو هستید، شروع به ایده‌پردازی در مورد چگونگی حل آن می‌کنید. نتایج مثمر ثمر که ناشی از طوفان فکری است، به شما چشم انداز مثبتی می‌دهد و شما را مقاوم‌تر می‌کند تا نسبت به مسئله هرچقدر پیچیده، مقاوم عمل کنید و صبر داشته باشید. شما مصمم می‌شوید که راهی برای حل یک مشکل پیدا کنید و از طریق آن عملکرد خود را نیز بهبود دهید.

8. یاد می‌گیرید که چگونه مهارت‌های فنی و خلاقیت را ترکیب کنید

یادگیری برنامه نویسی

همه صنایع به شما این فرصت را نمی‌دهند که از مهارت‌های فنی و خلاقیت خود، مانند برنامه نویسی استفاده کنید. این امر به دلیل ماهیت شغل برنامه نویسی است. این شغل و حرفه بر روی شناسایی مسائل و حل آنها تمرکز دارد. با این حال، همیشه مشکلات یکسانی برای حل وجود نخواهد داشت، به همین دلیل است که شما می‌توانید برای حل آنها راه‌های مختلف را امتحان کنید و در این مسیر از خلاقیت و همچنین دانش فنی خود استفاده کنید. این باعث می‌شود برنامه نویسی یک حرفه بسیار چالش برانگیز و مهیج باشد.

9. مهارت‌های حل مسئله را در خود بهبود می‌دهید

در دنیای برنامه نویسی غالبا گفته می‌شود که کدنویسی تماما حل مشکلات است و برنامه‌های رایانه‌ای باید مشکلات را برای ما حل کنند. برنامه نویسی یعنی کدنویسی، چگونگی مقابله با مسائلی که در هنگام کدگذاری پیدا می‌شوند و در نهایت یافتن راه حل برای آنها است. هرچه بیشتر به حل این مشکلات بپردازید، کار شما حرفه‌ای‌تر خواهد شد. شما حتی می‌توانید از این مهارت در زندگی خود نیز استفاده کنید و برای حل مشکلات راحت‌تر عمل کنید.

10. کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنید

خود اشتغالی راهی است که سرانجام بسیاری از برنامه نویسان انتخاب می‌کنند. دانستن نحوه کدنویسی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید کسب و کار خود را راه بیندازید. این کسب و کار می‌تواند یک فروشگاه آنلاین، داشتن شرکت طراحی وب‌سایت، شرکتی برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه، ارائه دوره‌های کدنویسی آنلاین و تدریس خصوصی و موارد دیگر باشد. فرصت‌ها برای راه اندازی کسب و کار بی پایان است.

برنامه نویسی مهارتی است که دارای مزایای بی شماری است. برخی از مزایای آن غیر از دانستن کدنویسی، کار تضمینی، ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های جالب، توسعه مهارت‌های حل مسئله و حتی گاهی فرصت کار در خانه است. امیدواریم شما را متقاعد کنیم که یادگیری کدنویسی را شروع کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*