خودرو ارزان قیمت ایران خودرو

خودرو ارزان قیمت ایران خودرو تا 2 سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خودرو ارزان قیمت ایران خودرو تا 2 سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد طراحی خودرو و حرکت به سمت پلتفرم‌های مشترک به عنوان یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده محصولات محسوب می‌شود. وی افزود در همین راستا شرکت ایران خودرو طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه که دی سال 99 معرفی شد را شروع کرده است. مقیمی تاکید کرد طراحی این نوع خودروها خاص بوده و این محصولات از تمام استانداردها و شرایط روز بهره می‌برند. همچنین این خودروها به گونه‌ای طراحی شدند که در بخش تولید کمترین هزینه را به همراه داشته باشند.

عرضه خودرو ارزان قیمت ایران خودرو تا 2 سال دیگر

مقیمی در ادامه بیان کرد رونمایی از این خودرو ارزان قیمت ظرف چند ماه آینده انجام خواهد شد، اما تولید انبوه آن حدود 18 ماه به طول خواهد انجامید و سرانجام 2 سال دیگر آن را به بازار عرضه خواهیم کرد. وی افزود البته طراحی نمونه‌ای از این خودرو با پلتفرم موتوری جدید که از موتور 3 استوانه بهره می‌برد به پایان رسیده و حتی مدلی از آن را نیز ساخته‌ایم که طی چند ماه آینده آن را رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه هدف ما در طراحی این خودرو کاهش هزینه‌ها است گفت:

تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده این نوع خودرو است؛ چرا که هرچه تولید افزایش پیدا کند، هزینه تمام شده کاهش می‌یابد. در تولید این خودرو هدفمان این است تا طراحی و ساخت آن در داخل انجام شود. همچنین در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تامین ایران خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک گرفته شده است.

مقیمی در ادامه عنوان کرد امکان صادرات خودرو ارزان قیمت ایران خودرو نیز وجود خواهد داشت؛ چرا که هم‌اکنون در بازارهای کشورهای همسایه برای چنین خودروهایی تقاضا وجود دارد. وی در خصوص کیفیت این خودرو نیز بیان کرد ممکن است در سال‌های گذشته به دلیل عمل به تعهدات روی کیفیت خودرو تمرکز چندانی وجود نداشت، اما از سال گذشته این گروه خودروسازی روی کیفیت محصولات خود تمرکز نیز به شکل ویژه تمرکز کرده است.