هواوی nova 8i

هواوی Nova 8i با 4 دوربین در پشت و حاشیه کم نمایشگر معرفی شد

هواوی Nova 8i رونمایی شد تا پنجمین گوشی از خط تولید Nova نام بگیرد. یکی از ویژگی‌های مشخصات فنی هواوی نوا 8 آی چهار دوربین در قسمت پشتی است.

سری گوشی‌های هواوی Nova 8 تا کنون شامل 4 مدل گوشی هوشمند با نام‌های Nova 8 5G، Nova 8 Pro 4G، Nova 8 Pro 5G و Nova 8 SE می‌شد. این عدد، امروز به 5 مدل تغییر پیدا کرد؛ چراکه شرکت چینی دست به معرفی مدل جدیدی با نام هواوی Nova 8i زده است.

هواوی Nova 8i دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی Full HD ال سی دی می‌شود که تحت عنوان “صفحه بدون حاشیه” معرفی شده است. دلیل این نامگذاری در لبه بسیار نازک برای حاشیه‌های صفحه نمایش نهفته شده است. طبق اعلام رسمی سازندگان، لبه های کناری صفحه 1.3 میلی متر طول دارند و محافظ بخش بالایی صفحه هم حدود 1.35 میلی متر محاسبه شده است. در قسمت بالا – چپ صفحه نمایش، یک محفظه قرصی شکل تعبیه شده است که در واقع جایگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نوا 8i به شمار می‌رود.

پنل پشتی هواوی Nova 8i که حالتی دایره‌ای شکل دارد، میزبان 4 دوربین مختلف است. تنظیمات دوربین‌ها در هواوی نوا 8 آی شامل 64 مگاپیکسلی اولیه، 8MP اولترا واید، 2MP ماکرو و 2MP سنسور های عمقی (Depth Sensor) می‌شود. شرکت چینی اعلام کرده است که کاور پشتی گوشی دارای انحنای 4D است تا حاشیه‌های دایره‌ای با مهندسی فوق دقیق را به ارمغان بیاورد و در نهایت حالت لمسی بسیار روان و دقیقی را به کاربران ارائه دهد.

هواوی Nova 8i

زیر ظاهر هواوی Nova 8i از تراشه Snapdragon 662 SoC به عنوان پردازنده به همراه 6GB یا 8GB رم به انتخاب خریدار و البته 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. در بخش نرم افزار هم این گوشی از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 11 هواوی پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا 8 آی دارای سیستم تشخیص اثر انگشت در بخش کناری و باتری 4,300 میلی آمپر در ساعتی است. طبق ادعای سازندگان، این گوشی قادر است تا از 0% تا 60% شارژ را در 17 دقیقه به دست بیاورد و برای شارژ کامل به 38 دقیقه زمان نیازمند است که این ارقام با شارژر 66 ولتی میسر می‌شوند.

هواوی Nova 8i در رنگ‌های نقره‌ای Moonlight، آبی Interstellar و مشکی Starry در دسترس قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعات ثبت شده در فروشگاه آنلاین این شرکت برای پیش خرید نوا 8i مدل رم 8 گیگابایتی و 128 GB حافظه در کشور مالزی به 1,299 MYR (رینگیت مالزی) نیاز دارید. هنوز قیمت رسمی برای سایر نقاط مشخص نشده است.