کیا اسپرتیج 2023

کیا اسپورتیج 2023 با ویژگی‌های جاه‌طلبانه معرفی شد

خودرو کیا اسپورتیج 2023 حدود یک ماه پیش به صورت اجمالی معرفی شد، اما حالا شاهد معرفی کامل‌تر این خودرو هستیم که تصویری واضح از یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کیا ارائه داده است.

اولین رونمایی از نسل پنجم مدل محبوب شرکت خودروسازی کیا موتورز با نام کیا اسپورتیج 2023 اوایل ماه ژوئن سال جاری انجام شد. با نگاهی به تصاویر اولیه این خودرو می‌شد متوجه شد که شرکت کیا در حال کسب شهرت در طراحی‌های حرفه‌ای و فوق زیبای محصولاتش است.

این قضیه در مورد سایر محصولات کیا از جمله کیا K5، سری جدید مینی ون‌های Carnival و کراس اوور EV6 هم صادق است. همانطور که انتظار می‌رفت جدیدترین مدل اسپرتیج هم از این قضیه مستثنا نیست و از لحاظ طراحی ظاهری، خودروی هیوندا Tucson را هم که رقیب دیرینه‌اش است، پشت سر می‌گذارد.

کیا اسپرتیج 2023

کیا هنوز به صورت کامل از تمام ویژگی‌های این خودرو رونمایی نکرده است، اما به چندین ویژگی چشمگیر کیا اسپورتیج 2023 اشاره کرده است. اولین نکته جالب این است که کیا در تبلیغات اسپورتیج جدید از لقب “SUV تمام عیار شهری” استفاده کرده است و آنطور که از ظواهر پیداست، مدل 2023 پیشرفت‌های فاحشی نسبت به نسل‌های قبلی داشته است.

کیا اسپورتیج 2023 حدود 4,660 میلی متر طول و 1,865 میلی متر عرض دارد و ارتفاع آن به 1,660 میلی متر می‌رسد. با این اوصاف Sportage 2023 طول بیشتری از Tucson هیوندا دارد و جثه درشت‌تری هم نسبت به CR-V هوندا به نمایش می‌گذارد.

کیا اسپرتیج 2023

ضمنا پایه چرخی این ماشین حدود 2,755 میلی متر است که فضای بیشتری برای پاها و مسافران صندلی عقب ارائه می‌دهد. شرکت کره‌ای اعلام کرده است که کیا اسپورتیج 2023 دارای 1,000 میلی متر فضا برای سر و 1,050 فضا برای پاها در ردیف عقبی است که ارقام بهتری نسبت به هوندا CR-V و تویوتا RAVA4 به شمار می‌رود. با افزایش طول این خودرو نسبت به مدل قبلی، فضای 637 لیتری برای بخش بار در پشت صندلی عقب حاصل شده است.

ضمنا کیا از مشخصات قدرتی و قلب تپنده این خودرو هم پرده برداری کرده است. کیا اسپورتیج 2023 در زمان عرضه با یک موتور توربو شارژ 1.6 لیتری با ویژگی “direct-injected gasoline” که قدرت تولید 177 اسب بخار و 195 پوند بر فیت گشتاور دارد، در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این موتور توربو اصطکاک کمتری در بلبرینگ‌ها دارد و سیستم مدیریت گرمای آن هم باز طراحی شده است تا شاهد عملکرد فنی بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری باشیم.

کیا اسپرتیج 2023

در عین حال مدل دیگری از کیا اسپورتیج 2023 هم در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت که از نظر فنی قدرتمندتر است. این مدل دارای موتور توربو شارژ 2.0 لیتری دیزلی است و قدرت 186 اسب بخار و 307 پوند بر فیت گشتاور به ارمغان می‌آورد. مدل دیزلی سیستم انتقال قدرت 8 سرعتی اتوماتیک هم خواهد داشت؛ در حالی که مدل ضعیف‌تر شامل گیربکس دو کلاچی اتوماتیک 7 سرعتی به همراه یک دنده دستی 6 سرعتی انتخابی می‌شود. شرکت کره‌ای ادعا کرده است که بزودی از مدل‌های هیبریدی و Plug-in هیبریدی (در این مدل‌ها پایه اصلی موتور، برقی است و تا زمان اتمام کامل شارژ باتری بر روی موتور بنزینی سوئیچ نمی‌کند) Sportage رونمایی خواهد کرد.

کیا اسپرتیج 2023 از سیستم الکتریکی 4WD (چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسیل پیشرفته) و سیستم تعلیق الکتریکی بهره مند است تا تعادل و ثباتی لذت بخش و رانندگی راحت روی آسفالت یا جاده خاکی را ارائه دهد. یکی دیگر از موارد جدید در مورد این خودرو، گزینه رانندگی “All Terrian” یا “تمام ناهمواری” است که با سایر حالت‌های Comfort، Eco، اسپرت و Default (پایه یا از پیش تعیین شده) همراه شده است. انتظار می‌رود که در حالت All Terrian سیستم‌های مختلف خودرو برای رانندگی بر روی نواحی ناهموار مثل گلی، برفی، یخی، شنی و … بهینه سازی شوند.

کیا اسپرتیج 2023

وقتی بحث ویژگی‌های امنیتی می‌شود کیا اسپورتیج 2023 پا به پای استانداردهای جهانی پیش می‌رود و ویژگی‌های پیشرفته کمکی در رانندگی را ارائه می‌دهد. این ماشین با کروز کنترل هوشمند بر پایه جهت یابی، راهنمای جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ، راهنمای تصادف نقطه کور، مانیتورینگ نقطه کور، کنترل از راه دور برای پارک کردن و چندین ویژگی دیگر به خریداران تحویل داده می‌شود.

کیا اسپورتیج 2023 اواخر سال جاری میلادی به صورت کامل رونمایی خواهد شد و اولین عرضه در ایالت متحده آمریکا هم اوایل الی اواسط سال 2022 میلادی انجام خواهد شد. شرکت کیا هنوز قیمت دقیق این خودرو را مشخص نکرده است و احتمالا در رونمایی کامل کیا از قیمت، مدل‌های سفارشی و سایر ویژگی‌های Sportage پرده برداری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لطفاً شرایط ثبت نام اسپورتیج2023رو‌ بهم یاد بدین اگه کسی بلده