مدیرعامل جدید آمازون

اندی جاسی ، مدیرعامل جدید آمازون 200 میلیون دلار سهام می‌گیرد

شرکت آمازون قصد دارد در طول 10 سال آینده سهامی را به ارزش 200 میلیون دلار به اندی جاسی ، مدیرعامل جدید خود و جایگزین جف بزوس اعطا کند.

جف بزوس بنیان‌گذار آمازون به تازگی اندی جاسی 53 ساله را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کرده است. این در صورتی است که بزوس همچنان در مقام رئیس هیات مدیره این شرکت باقی خواهد ماند. جاسی در سال 1997 در شرکت آمازون شروع به کار کرد و پس از گذشت مدت کوتاهی به علت استعداد خوبی که داشت مورد توجه بزوس قرار گرفت. جاسی تا قبل از کسب سمت جدید خود به عنوان مدیر کسب‌وکار رایانش ابری سودآور آمازون در واحد خدمات وب آمازون شناخته می‌شد.

اعطای 61 هزار سهم شرکت به مدیرعامل جدید آمازون

بر اساس تازه‌ترین اخبار، قرار است که در طول 10 سال آینده 61 هزار سهم از سهام شرکت آمازون به مدیر عامل جدید این شرکت تعلق بگیرد. این در حالی است که جاسی در تاریخ پنجم ژوئیه به طور رسمی به عنوان مدیرعامل جدید آمازون معرفی خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت آمازون از زمان تأسیس خود تا به امروز با تغییر مدیرعامل مواجه نشده و این اولین مرتبه‌ای است که چنین اتفاقی می‌افتد.

تا لحظه بسته شدن معاملات بورس آمریکا در روز جمعه، سهام این غول اینترنتی 214 دلار ارزش داشت. ارزش دقیق این پاداش به چگونگی انجام معاملات در طی سال‌های پیشرو بستگی دارد و این مسئله باعث می‌شود مدیرعامل جدید آمازون برای رشد این شرکت که هم‌اکنون ارزش آن در حدود 1.77 تریلیون دلار است، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

قرا است که برای مدیرعامل جدید آمازون حقوقی برابر با 175 هزار دلار بسته شود. این در صورتی است که متوسط حقوق سالانه این غول اینترنتی در سال پیش میلادی برابر با 29 هزار و هفت دلار آمریکا برای تمام کارکنان نیمه وقت، موقت و تمام وقت آن در تمام کشورهای دنیا بود. البته جف بزوس شامل این مسئله نمی‌شد و چیزی در حدود 81840 دلار حقوق دریافت می‌کرد.

انتقاد از پرداخت مبالغ کلان به مدیران شرکت‌ها

بزوس به خاطر سهام خود در آمازون، هم‌اکنون به سرمایه‌دارترین شخص در دنیا تبدیل شده است. لازم به ذکر است که سهام مدیرعامل سایر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری از سهامی که قرار است به مدیرعامل جدید آمازون اعطا شود بیشتر است. تعدادی از کارشناسان این حوزه مخالف سرسخت پرداخت چنین مبلغ‌هایی به مدیران هستند، چرا که معتقدند بدون توجه به کارایی مدیران چنین امتیازاتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مطابق با تازه‌ترین اخبار، اعطای سالانه دو مرتبه سهام آمازون به جاسی از سوی این شرکت به زودی منتفی خواهد شد و جدیدترین سهامی که مدیرعامل جدید آمازون دریافت خواهد کرد به عنوان پاداشی که جاسی در سال‌های پیش رو دریافت می‌کند، محاسبه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*