جنسیس G80 اسپرت 2022

جنسیس G80 اسپرت 2022 با سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب معرفی شد

جنسیس G80 اسپرت 2022 معرفی شد. این سدان لوکس اکنون در نسخه اسپرت خود از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این سدان کره‌ای آشنا می‌شویم.

آغاز حیات جنسیس G80 با عنوان هیوندای جنسیس بود، اما پس از این که جنسیس در سال 2016 به یک برند مستقل تبدیل شد، این خودرو نیز طی سال‌های اخیر با هویت جدیدی به بازار عرضه می‌شود. شرکت جنسیس در ماه مارس سال 2020 میلادی از نسل جدید این سدان لوکس پرده برداشت. همچنین جنسیس G80 به عنوان نخستین خودرو الکتریکی این برند لوکس نیز شناخته می‌شود که مدتی قبل آن را معرفی کرده بود.

جنسیس به تازگی برای خانواده G80 عضو جدیدی با پسوند اسپرت را معرفی کرد که می‌تواند به رقیب جدی بی ام و سری 5 تبدیل شود. این خودرو با رنگ قرمز کاوندیش بسیار جذاب به نظر می‌رسد که برای آن سپرهای متفاوت با طراحی جذاب‌تر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در جلو و عقب در نظر گرفته شده است. در ادامه با مشخصات این سدان لوکس آشنا می‌شویم.

مشخصات جنسیس G80 اسپرت 2022

جنسیس G80 اسپرت 2022

برند لوکس جنسیس بر خلاف سایر خودروسازان برای G80 اسپرت همانند سایر اعضای خانواده این سدان از کروم بیشتری استفاده کرده است. این سدان لوکس از رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی با طراحی جدید و ظاهر تیره بهره می‌برد که باعث ایجاد نمای جذابی شده است. کالیپرهای ترمز جلو رنگ قرمز و کالیپرهای ترمز عقب رنگ مشکی جزو سایر ویژگی‌های ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند.

جنسیس G80 اسپرت 2022

در کابین جنسیس G80 اسپرت 2022 یک غربیلک فرمان سه پره با دوخت‌ها و پوشش چرم قرمز به چشم می‌خورد که در جذابیت کابین نقش زیادی دارند. طراحان از این پوشش چرم برای قسمت پایینی داشبورد و درها نیز استفاده کرده‌اند. همچنین جنسیس تریم آلومینیوم و کربن واقعی نیز به شکل ویژه برای این نسخه در نظر گرفته است.

جنسیس G80 اسپرت 2022

در خصوص مشخصات فنی جنسیس G80 اسپرت 2022 هنوز اطلاعات کاملی منتشر نشده است، اما این خودرو در سه ماهه سوم سال 2021 روانه بازار خواهد شد. جنسیس اعلام کرد با هدف کاهش شعاع گردش و مانورپذیری بالا در فضاهای تنگ برای این نسخه سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب در نظر گرفته شده است. البته جنسیس اعلام نکرده این سیستم تا چه میزان باعث چرخش چرخ‌های عقب می‌شود، اما می‌دانیم مرسدس بنز S کلاس که به این سیستم مجهز می‌تواند زاویه چرخش 10 درجه‌ای را در چرخ‌های عقب ایجاد کند.

جنسیس G80 اسپرت 2022

به احتمال زیاد این سدان لوکس به یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو مجهز خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در تصاویر منتشر شده از این سدان لوکس شاهد درج نشان چهار چرخ محرک هستیم که به همین دلیل قدرت تولیدی از این پیشرانه به تمام چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد. گفتنی است G80 اسپرت قبلی از 4 خروجی اگزوز بهره می‌برد، اما برای این نسخه جدید همان دو خروجی نسخه استاندارد در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*