مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3

مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی اس 21 اولترا؛ رستاخیر سونی؟

سونی از دوربین منحصر به فردی در پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. در این مطلب به مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3 – Xperia 1 mark 3 با گلکسی اس 21 اولترا می‌پردازیم.

دوربین اکسپریا 1 مارک 3 در دنیای گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر است. این گوشی دارای اولین لنز تله فوتو دنیا با زوم متغیر است. در واقع دستاورد سونی را می‌توان همچون جادویی در عرصه فناوری دانست. زیرا، المان‌های داخل لنز طوری حرکت می‌کنند که کاربر می‌تواند بدون افت کیفیت تصویر به بزرگنمایی در دو حالت ۲.۹ برابری و ۴.۴ برابری دست پیدا کند. اکسپریا همچنین به پیشرفته‌ترین تنظیمات دستی در رابط کاربری دوربین مجهز شده است. اما؛ آيا اینها برای شکست یکی از بهترین گوشی‌های دوربین محور دنیا یعنی گلکسی اس 21 اولترا کافی است؟ بیایید نگاهی به مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ بیاندازیم.

مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3

در زمینه مشخصات باید گفت که گلکسی S21 اولترا دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است، در حالی که سونی از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در گوشی خود استفاده کرده است. بنابراین؛ در زمینه رزولوشن سامسونگ دست بالا را دارد. البته؛ هر دو به لرزشگر تصویر اپتیکال مجهز شده‌اند. پس از این نوبت به دوربین فوق عریض می‌رسد. هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هستند، اما دوربین مورد استفاده در گلکسی اس 21 اولترا دارای فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری است که در مقایسه با سونی می‌توان تصاویر بسیار عریض‌تری را ثبت کند. در نهایت باید به سراغ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سونی اکسپریا 1 مارک 3 با زوم متغیر برویم که در برابر دو دوربین زوم گلکسی (یکی با بزرگنمایی ۳ برابری و دیگری با بزرگنمایی ۱۰ برابری) قرار دارد.

البته مشخصات گویای همه‌چیز نیستند و به همین خاطر در ویدیو بالا شاهد مقایسه کاملی بین دوربین اکسپریا 1 مارک 3 و گلکسی اس 21 اولترا هستیم. در ویدیو بالا شاهد مقایسه تصاویر این دو گوشی در روز، شب و حالت پرتره و همچنین مقایسه کیفیت فیلم‌برداری آنها خواهیم بود.

در پایان این مقایسه باید گفت که Xperia 1 mark 3 گزینه‌های زیادی را برای تنظیمات دستی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر تنها دوربینی می‌خواهید که بدون هیچ دردسری عکس‌های فوق‌العاده بگیرد، باید بگوییم که پرچمدار سونی هنوز با گلکسی اس 21 اولترا فاصله دارد. دوربین مجهز به زوم متغیر اکسپریا واقعا جالب است اما تصاویر ثبت شده با آن جزئیات کمتری را در مقایسه با Galaxy S21 Ultra نشان می‌دهند. در طول روز اکسپریا عملکرد خوبی دارد، اما دامنه داینامیک گلکسی بهتر است. تفاوت اصلی در هنگام ثبت تصاویر در نور کم است که اکسپریا عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان می‌دهد.

مقایسه دوربین سونی اکسپریا 1 مارک 3

برخی افراد بر این باور هستند که پرچمدار سونی مخصوص گرفتن تصاویر فوری عادی نیست و بهتر است ابتدا اقدام به ثبت تصاویر RAW کرد و سپس آنها را ویرایش کرد. البته؛ این حرف درستی است، اما اگر سونی این گوشی را مخصوص کاربران حرفه‌ای طراحی کرده است باید گفت که خیلی از کاربران را از اولویت خود خارج کرده است و بهتر است در آینده در رویکرد خود تجدید نظر کند.

نظر شما درباره مقایسه دوربین اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی اس 21 اولترا چیست؟