بازی GTA 6

نگاهی به تمام شایعات مهم و تئوری‌های طرفداران درباره بازی GTA 6 

در این مطلب به صورت مفصل و جامع، نگاهی خواهیم داشت به تمام شایعات مهم پیرامون بازی GTA 6 و تئوری‌های طرفداران راجع‌به این عنوان موردانتظار.

بازی GTA 6 هنوز هیچ تاریخ انتشار مشخصی ندارد و حتی به صورت رسمی توسط استودیو راک‌استار – Rockstar تأیید و رونمایی نشده است. اما این موضوع نمی‌تواند جلوی شایعات مختلف و گمانه‌زنی‌های طرفداران را بگیرد.

در طول این سال‌ها، انواع لیکرها (فاش‌کنندگان)، خبرنگاران حوزه بازی‌های ویدیویی و هواداران سرسخت سری جی تی ای، جنجال‌های بسیاری را به راه انداخته‌اند. این افراد با پیش‌بینی‌هایشان راجع‌به داستان، تاریخ انتشار، پلتفرم‌های مقصد و… سعی دارند تا اخبار و اطلاعات مختلفی را از نسخه ششم Grand Theft Auto به اشتراک بگذارند.

نگاهی به مهم‌ترین شایعات و تئوری‌های طرفداران راجع‌به بازی GTA 6

در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به شایعات مهم و نظریه‌های هواداران راجع‌به بازی GTA 6. اطلاعاتی که از چند سال اخیر، مدام شنیده می‌شوند و روز به روز به تعدادشان اضافه می‌گردد. هیچ‌کدام از این شایعات و گمانه‌زنی‌ها توسط استودیو راک‌استار تأیید نشده‌ است.

برخی‌ از آن‌ها از منابع معتبری به بیرون درز پیدا کرده‌اند و می‌توان تا حدودی از صحت‌شان مطمئن بود؛ اما در مجموع، تمام این اخبار و اطلاعات به واسطه حدس و گمان طرفداران یا ادعاهای افراد مختلف مطرح شده‌اند و حکم شایعه را دارند؛ بنابراین نمی‌توانیم با قطعیت قبول‌شان کنیم مگر اینکه توسط راک‌استار و شرکت Take-Two تأیید شوند.

شخصیت اصلی بازی GTA 6 یک زن خواهد بود

بازی GTA 6

در ژانویه سال ۲۰۲۱، شایعات مربوط به حضور یک شخصیت زن قابل بازی در نسخه ششم، با توییت تام هندرسون (لیکر مشهور سری کال آو دیوتی) قوت گرفت. او در حساب توییتر خود نوشت: «برای اولین‌بار در تاریخ فرنچایز GTA، شاهد حضور یک شخصیت زن و مرد قابل بازی خواهیم بود.»

شخصیت‌های سری جی تی ای همیشه با جذاب‌ترین کهن‌الگوهای تبهکارانه و جنایی به مخاطبان معرفی شده‌اند. از تامی ورستی خونگرم بازی Vice City و نیکو بلیک به عنوان کهنه‌سربازی بدبین از اروپای شرقی در GTA 4 تا خلافکار خیابانی ساده‌لوح و دوست‌داشتنی سن آندریاس، کارل جانسون.

بازی GTA 5 با اضافه کردن سه شخصیت قابل بازی و امکان جابه‌جایی در لحظه بین هرکدام از آن‌ها، ویژگی جدیدی را به این مجموعه محبوب اضافه کرد. یک جنایتکار بازنشسته که پول‌هایش از پارو بالا می‌رود و در عمارتی مجلل زندگی می‌کند (مایکل)، فروشنده اسلحه دیوانه و روان‌پریشی که در تریلرهای قابل حمل بیابانی ساکن است (ترور) و در نهایت یک گانگستر جوان و عاشق اتوموبیل که قصد دارد به موفقیت‌های بزرگی برسد (فرانکلین).

با این حال، اگر قابلیت شخصی‌سازی کاراکتر در GTA Online را فاکتور بگیریم، تا به امروز شاهد حضور یک قهرمان زن قابل بازی نبوده‌ایم. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، بازی GTA 6 می‌تواند یک اتفاق تاریخی و بزرگ را رقم بزند.

دن هاوسر (Dan Houser) به عنوان بنیان‌گذار شرکت راک‌استار، در سال ۲۰۱۳ با گاردین مصاحبه‌ای را انجام داد و درباره این موضوع مهم گفت: «همه از ما می‌پرسند که آیا در آینده می‌توانیم بازی GTA را با یک شخصیت اصلی زن تجربه کنیم؟ باید به آن‌ها بگویم که البته. ما همیشه نسبت به این اتفاق مشتاق بوده‌ایم و همیشه به آن فکر می‌کنیم اما هنوز بازی مناسبی را برایش پیدا نکرده‌ایم.»

اما راک‌استار تا به امروز، جزئیات تأییدشده و موثقی را از روند داستانی و شخصیت‌های بازی GTA 6 منتشر نکرده است؛ بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

GTA 6 در شهر میامی یا همان Vice City جریان خواهد داشت

GTA Vice City

در سال ۲۰۱۸، گویا یک منبع داخلی به Inside Gaming گفته است که با توجه به سوابق استودیو راک‌استار در خلق شهرهای خیالی بر اساس شهرهای واقعی، احتمالاً بازی GTA 6 در میامی یا همان Vice City (در سری GTA) جریان خواهد داشت. Inside Gaming به مصاحبه  Digital Trends با لسلی بنزیه (Leslie Benzies) به عنوان رئیس اسبق راک‌استار نورث (Rockstar North) اشاره کرد تا این شایعه را بیشتر بررسی کند.

لسلی بنزیه در پاسخ به احتمال جریان داشتن قسمت ششم در شهر وایس سیتی گفت: «احتمال رخ دادن این اتفاق همیشه وجود دارد؛ بنابراین به طور قطعی نمی‌توان راجع‌به کنار گذاشتن و حذف‌اش صحبت کرد.»

GTA 6 در ایالات متحده و آمریکا جنوبی جریان خواهد داشت

بازی GTA 6

منابع داخلی Inside Gaming علاوه‌بر موارد فوق، ادعا می‌کردند که بازی GTA 6 با اسم رمز Project Americas شناخته شده و قرار است بازیکنان را وارد ایالات متحده و آمریکا جنوبی کند. تجارت مواد مخدر و کوکائین بین کلمبیا و میامی در دهه ۱۹۸۰ میلادی، موضوع جنجالی بسیاری از رسانه بوده است؛ بنابراین اگر قرار باشد نسخه ششم در شهر وایس سیتی هم جریان داشته باشد، احتمالاً در اوایل هزاره‌ی سوم دنبال خواهد شد؛ مثلاً سال ۲۰۰۲ میلادی که این نسخه عرضه شده بود.

لسلی بنزیه در این‌باره می‌گوید: «بازی Vice City بیشتر از هر نسخه دیگر در سری GTA به زمان خود تعلق داشت و حال و هوای آن دوران را به تصویر می‌کشید. میامی دهه ۱۹۸۰ میلادی به حدی نمادین و خاص است که نمی‌توان در شهر و دوره‌ای دیگر به این بازه زمانی ویژه پرداخت.»

درست مانند باقی موارد، راک‌استار همچنان راجع‌به به شهر اصلی و دوره‌های زمانی بازی GTA 6 صحبت نکرده است. تنها اطلاعات موجود، در شایعات گوناگون از منابع ناشناس و گمانه‌زنی‌های طرفداران خلاصه می‌شوند.

GTA 6 در لیبرتی سیتی و وایس سیتی دنبال خواهد شد

بازی GTA Liberty City

در سال ۲۰۱۹ یک پست ناشناس راجع‌به بازی GTA 6 منتشر شد و جنجال‌های بسیاری را به همراه شد. نویسنده این پست که ادعا می‌کرد به عنوان طراح محیط در استودیو راک‌استار مشغول به کار بوده است، اذعان داشت که اسم رمز Project Americas حقیقت دارد. او علاوه‌بر این موارد، مدعی شد که قسمت ششم بازی جی تی ای علاوه‌بر شهرهای خیالی وایس سیتی و در لیبرتی سیتی، در برخی از مناطق کوچک‌تر نیز جریان خواهد داشت و از نقشه گسترده‌ای بهره می‌برد.

این ادعا تا حد زیادی با گفته‌های لسلی بنزیه در مصاحبه‌اش با Digital Trends مطابقت دارد؛ زیرا بنزیه از علایق راک‌استار به بازآفرینی شهرهای قدیمی و خاطره‌انگیز سری GTA صحبت کرده بود. البته این مصاحبه به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد و در حال حاضر، لسلی بنزیه در این شرکت حضور ندارد.

GTA 6 در چندین دوره زمانی مختلف جریان خواهد داشت

بازی GTA 6

همان فرد ناشناسی که در سال ۲۰۱۹ شایعاتی را درباره شهرهای جی تی ای ۶ مطرح کرده بود، ادعاهایش را نیز راجع‌به دوره‌های زمانی مختلف این عنوان به اشتراک گذاشت. به گفته او، داستان بازی GTA 6 در دهه ۱۹۷۰ یا ۱۹۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد. با این حال، در آوریل سال ۲۰۲۱ تام هندرسون در توییتر اعلام کرد که این بازی موردانتظار قرار نیست در دهه ۱۹۸۰ میلادی جریان داشته باشد و در دورانی کاملاً مدرن دنبال خواهد شد.

GTA 6 در اواخر سال ۲۰۲۱ یا در ابتدای سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد

بازی GTA 6

به نطر می‌رسد که آن شخص ناشناس و جنجال‌برانگیز در سال ۲۰۱۹، قصد داشته تا راجع‌به سیر تا پیاز بازی GTA 6 شایعه‌پراکنی کند. او در ابتدا مدعی بود که این عنوان در اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود؛ موضوعی که از نادرستی‌اش خبر داریم.

پس از آن، عرضه جی تی ای ۶ را در صورت تأخیر، برای اواخر سال ۲۰۲۱ یا نهایتاً اوایل سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد. به نظر می‌رسد که این شایعات بی‌اساس، غیرقابل‌ باورترین اخبار ممکن هستند زیرا طبق گفته‌های منابع معتبر، هنوز تا انتشار این بازی زمان بسیار زیادی باقی مانده است.

شایعه آغاز مراحل توسعه بازی GTA 6 در سال ۲۰۱۶ ‌که بسیاری از طرفداران از آن به عنوان مدرکی معتبر و موثق یاد کردند، از یک منبع ناشناس حین گفت‌و‌گو با TechRadar به بیرون درز کرد. جیسون شرایر از بلومبرگ، در بخشی از برنامه‌هایش برای Kotaku که به روند توسعه بازی‌های راک‌استار اختصاص داشت، موارد جالب و حائز اهمیتی را بیان کرد.

طبق گفته‌های این خبرنگار مشهور، توسعه جدیدترین قسمت از فرنچایز GTA، یک سال و نیم پس از انتشار بازی رد دد ریدمپشن ۲ آغاز شده است؛ بنابراین آغاز کار بر روی این پروژه به سال ۲۰۲۰ اختصاص دارد نه سال ۲۰۱۶ و به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

GTA 6 یک عنوان انحصاری برای PS5 خواهد بود

بازی GTA 6

طبق همان شایعات اخیر و گمانه‌زنی‌های مختلف برخی از طرفداران، خبر انتشار بازی GTA 6 به عنوان یک اثر انحصاری برای پلی استیشن ۵، مدت زیادی دهان به دهان می‌چرخید؛ البته همچنان هم ادامه دارد. البته این موضوع هم از منبع معتبری نشأت نمی‌گیرد و تأییدیه راک‌استار را به همراه ندارد و با توجه به همین موضوع، نمی‌توان بر روی چنین خبری مانور داد.

GTA Online حاوی یک تیزر از بازی GTA 6 است

بازی GTA 6

فرنچایز Grand Theft Auto طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. این محبوبیت به معنای این است که حتی اگر لیکرها هم بیکار بنشینند، طرفداران با تئوری‌ها وگمانه‌زنی‌های مختلف‌شان، دست به کار خواهند شد.

بازی GTA 6

در سال ۲۰۲۰ هواداران از انتشار تیزر جدید GTA Online که حاوی چیزهای دیگری هم بود بسیار هیجان‌زده شدند. مختصات قسمت پایین ویدیو طرفداران را به سمت Google Maps کشاند؛ جایی که در قسمتی از منطقه ویرجینیا قرار دارد و به طور تصادفی، تصویری شبیه به VI (عدد رومی ۶) را نشان می‌دهد.

GTA 6 تا سال ۲۰۲۵ عرضه نمی‌شود و شامل یک نقشه در حال تکامل خواهد بود

بازی GTA 6

باری دیگر، تام هندرسون تصمیم گرفت تا اطلاعات مربوط به بازی GTA 6 را به اشتراک بگذارد. گفته‌های جدید هندرسون راجع‌به زمان عرضه این عنوان موردانتظار و حالت کلی بازی است. هندرسون که به تازگی جزئیاتی را از بازی‌های کال آو دیوتی و بتلفیلد ۲۰۴۲ فاش کرده بود، ویدیو جدیدی را منتشر کرد. هندرسون در این ویدیو ادعا می‌کند که جی تی ای ۶ تا سال ۲۰۲۵ منتشر نخواهد شد. خبری که کاملاً با گفته‌های اخیر شرکت Take-Two مطابقت دارد.

علاوه‌بر این موارد، هندرسون مجدداً تاکید کرد که بازی GTA 6 در نسخه امروزی و مدرن وایس سیتی دنبال خواهد شد. موضوعی که تمام شایعات مربوط به جریان داشتن بازی در دهه ۱۹۸۰ میلادی را رد می‌کند. او معتقد است که راک‌استار با تغییر در دوره زمانی، قصد دارد بیشترین آزادی عمل را در اختیار کارمندان خود قرار دهد تا با خیال راحت، محتواهای مدنظرشان را برای GTA Online ایجاد کنند.

در همین راستا، هندرسون اشاره می‌کند که راک‌استار می‌خواهد به طور مداوم، نقشه‌های بازی GTA 6 را تغییر دهد و مانند عناوین موفق امروزی مانند فورتنایت، با به‌روزرسانی‌های مختلف‌اش تجربه جدیدی را برای مخاطبان رقم بزند. او همچنین خاطرنشان کرد که قسمت ششم سری Grand Theft Auto، مانند قسمت پنجم دارای چند شخصیت قابل بازی خواهد بود.

در نهایت، تام هندرسون اذعان داشت که راک‌استار می‌خواهد از تمام تأخیرهای ناگهانی جلوگیری کند؛ بنابراین فاصله زمانی زیادی با تاریخ معرفی این عنوان خواهیم داشت. همچنین با توجه به سودهای کلان بازی GTA Online و انتشار این اثر پرطرفدار برای ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن ۵، به نظر می‌رسد که راک‌استار تا زمان قطعی شدن همه‌چیز، سکوت خواهد کرد.

جمع‌بندی

در مجموع باید به این موضوع اعتراف کرد که جزئیات مختلف و اطلاعات راجع‌به بازی GTA 6 به شدت کمیاب هستند. ۹۸ درصد اخبار یا از دل گمانه‌زنی و تئوری‌های طرفداران آمده‌اند و یا به شایعات ریز و درشت تعلق دارند. اما با توجه به تمام این موضوعات‌، احتمال می‌رود که قسمت ششم سری Grand Theft Auto، یکی از بزرگ‌ترین نسخه‌های این فرنچایز و حتی تاریخ بازی‌های ویدیویی خواهد بود؛ عنوانی که می‌تواند آغازگر نسلی جدید در صنعت ویدیوگیم باشد.

نظر شما درباره شایعات بازی GTA 6 چیست؟ فکر می‌کنید کدام‌شان بیشتر به واقعیت نزدیک‌اند و کدام‌یک جعلی و غیرقابل باور به نظر می‌رسند؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*