چانگان CS35

چانگان CS35 یا ام وی ام X22 ؛ کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد؟

چانگان CS35 و ام وی ام X22 دو رقیب سرسخت در بازار کراس اوورهای ایران هستند. در این مطلب قصد داریم امکانات و تجهیزات این دو خودرو را مقایسه کنیم.

چانگان در ابتدای ورود خود به ایران قصد داشت تا همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت سایپا شکل دهد؛ اما اعمال تحریم‌ها باعث شد تا تمام برنامه‌های این شرکت در ایران منتفی شود و تنها کار آن در ایران مونتاژ کراس اوور سی اس 35 شود. از سوی دیگر شرکت چری توانست حتی در شرایط تحریم صنعت خودروسازی ایران نیز در کشور باقی بماند و در بازار کشور با همکاری مدیران خودرو فعالیت کند. شرکت مدیران خودرو قصد دارد که به زودی نسخه جدیدی از ام وی ام X22 را که زمانی بیشترین فروش در بین محصولات این شرکت را داشت، روانه بازار خودرو کشور کند.

این در صورتی است که نسخه فعلی این خودرو نیز همچنان به بازار عرضه و با سایر خودروهای هم سطح خود رقابت می‌کند. ما قصد داریم که در این مطلب چانگان CS35 را با ام وی ام X22 مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو خودرو برای خرید مناسب‌تر هستند.

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 از نظر امکانات رفاهی

در ابتدا قرار بود تا Cs35 در دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای روانه بازار شود؛ اما تقاضای بازار باعث شد تا تنها نسخه اتوماتیک CS35 و فقط در یک تیپ روانه بازار شود. این در صورتی است که مدیران خودرو تیپ‌های متنوعی از ام وی ام X22 را روانه بازار کرد. X22 نیز در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد. لازم به ذکر است که ما در این مطلب چانگان CS35 را با نسخه اتوماتیک اسپرت اکسلنت ام وی ام X22 مقایسه خواهیم کرد.

هر دو خودرو از کروز کنترل بهره‌مند هستند. در ام وی ام X22 می‌توان همانند بسیاری از خودروهای دیگر اقدام به انتخاب حالت رانندگی از طریق یک سیستم شبیه‌ساز کرد. لازم به ذکر است که تنها دو حالت اسپرت و اکو برای شما قابل انتخاب هستند. این در صورتی است که چنین آپشنی در چانگان CS35 وجود ندارد. هم چانگان CS35 و هم ام وی ام X22 از سنسورهای پارک عقب بهره‌مند هستند. ام وی ام X22هایی که مدل آن‌ها 97 به بعد است، از یک آپشن جدید نیز به نام سنسور فشار باد تایر برخوردار شدند.

چانگان CS35

هیچ یک از دو خودرو مذکور از سنسورهای پارک جلو و باران برخوردار نیستند، البته سنسور نور که تحت عنوان اتولایت نیز شناخته می‌شود برای چانگان CS35 در نظر گرفته شده است، این در صورتی است که چنین آپشنی در ام وی ام X22 وجود ندارد.

هر دو اتومبیل دارای چراغ های روشنایی روز LED هستتند. چانگان CS35 در قسمت جلو و عقب از چراغ‌های مه‌شکن برخوردار است، اما ام وی ام X22 این چراغ‌ها را تنها روی سپر عقب خود دارد. تجهیزان نوری این دو اتومبیل به همین موارد مذکور محدود می‌شود و برای آن‌ها تجهیزات نوری خاص دیگری در نظر گرفته نشده است. ام وی ام X22 دارای یک جعبه فرمان هیدرولیک معمولی است. لازم به ذکر است که فرمان‌های هیدرولیک اتومبیل‌های ام وی ام از کیفیت بالایی برخوردار هستند و چیزی از فرمان الکتریکی کم ندارند. فرمان هیدرولیک ام وی ام X22 با یک روکش چرمی پوشانده شده است و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی نیز روی آن قرار دارند.

اما چانگان برای CS35 یک فرمان الکتریکی در نظر گرفته است که از سنسور سرعت نیز بهره می‌برد. روکش فرمان CS35 از جنس چرم قابل قبولی است و دکمه‌های اینترفیس نیز رو آن به چشم می‌خورد. نمایشگر به کار رفته در ام وی ام X22 همانند بسیاری از محصولات چری یک نمایشگر ساده و فاقد سیستم عامل است که البته از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و ابعاد آن نیز خوب است، اما کیفیت تاچ آن پایین است.

این نمایشگر به صورت فابریک به دوربین عقب مجهز شده و از قابلیت اشتراک محتوای موبایل نیز برخوردار می‌باشد. لازم به ذکر است که تنها 4 بلندگو در داخل کابین X22 تعبیه شده است. این در صورتی است که CS35 بدون نمایشگر به بازار عرضه می‌شود و برای خرید این آپشن باید به شکل جداگانه اقدام کرد؛‌ اما از بلندگوهای بیشتر و با کیفیت‌تری در مقایسه با X22 برخوردار است.

چانگان CS35

هر دو اتومبیل مذکور اقتصادی محسوب می‌شوند و به همین خاطر نباید انتظار وجود امکاناتی نظیر استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید را در آن‌ها داشت. چانگان CS35 و ام وی ام X22 از یک سیستم تهویه تک کاناله با تنظیم دستی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که هر دو اتومبیل فاقد دریچه تهویه برای سرنشینان عقب هستند و تنظیم صندلی‌های ام وی ام X22 و چانگان CS35 به صورت دستی انجام می‌شود و هیچ‌یک از گرم‌کن بهره‌مند نیستند.

روکش صندلی‌های هر دو خودرو از جنس چرم مصنوعی است که باعث لوکس به نظر رسیدن هر دو اتومبیل می‌شود. البته ممکن است مشتریان تریم دو رنگ تودوزی X22 را بیشتر بپسندید. آینه بغل‌های چانگان تاشو برقی هستند، اما ام وی ام از چنین آپشنی بی بهره است. هر دو اتومبیل از بک سانروف الکتریکی دو حالته برخوردار هستند که آپشن خوبی محسوب می‌شود. چانگان CS35 با شیشه عقب‌های دودی فابریک به بازار عرضه می‌شود در صورتی که ام وی ام X22 فاقد شیشه عقب‌های دودی است. اما از طرفی ام وی ام X22 نیز از رکاب و باربند اسپرت، سقف مشکی، گاردهای پلاستیکی عقب و جلو بهره می‌برد.

مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22 از نظر امکانات ایمنی

ام وی ام X22 به دلیل قیمت پایینی که در مقایسه با سایر محصولات چری دارد از امکانات ایمنی چندانی بهره‌مند نیست. این اتومبیل تنها دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو بوده و ایربگ‌های کناری و پرده‌ای برای آن تعبیه نشده است؛‌ اما از سوی دیگر شرکت سایپا در مونتاژ CS35،‌ برای این اتومبیل 4 کیسه هوا را در نظر گرفت. یکی از اصلی‌ترین آپشن‌هایی که باعث می‌شود CS35 از X22 پیشی بگیرد بهره‌مندی این اتومبیل از کیسه‌های هوای کناری است.

از سوی دیگر برای ام وی ام X22 سیستم‌هایی نظیر کنترل کشش،‌ کنترل ایستایی در شیب و کنترل پایداری در نظر گرفته شده است که هیچ‌یک در چانگان به کار نرفته‌اند. وجود چنین سیستم‌ها برای حفظ پایداری و هندلینگ کراس اوورها بسیار ضروری است و فقدان آن‌ها ضربه مهمی را بر خودرو وارد می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*